פיטמה תמיד יוצאת מעוכה וההנקה כואבת

jane doee

New member
פיטמה תמיד יוצאת מעוכה וההנקה כואבת

תינוקת בת שבועיים,ההנקה כואבת מאוד.בכל תנועה שהתינוקת עושה עם הלסת התחתונה אני מרגישה מעין שיוף כנראה על גבי הפיטמה וזה כואב מאוד,וההנקה נמשכת לא פחות משעה עד שעה וחצי.ניסיתי את כל התנוחות האפשריות,לנתק ולהחזיר שוב על מנת להשיג חיבור עמוק יותר לעומק החיך העליון אבל זה לא עוזר,בכל הזויות האפשריות שאני מנסה.ההנקה תמיד כואבת.בנוסף-בשד הימני כואב לי גם במגע של החלק העליון של פי התינוקת במיפגש עם העטרה.
הפיטמה תמיד יוצאת לי מעוכה לצד כמו מיגדל פיזה עם פס לבן שחוצה את הפיטמה לאורכה.
מה הבעיה? האם זה החיך של התינוקת שלא מאפשר היצמדות יעילה??? האם זה ישתפר עם הזמן???
אני כבר שוקלת לוותר כי זה עינוי לסבול ככה בכל הנקה ואני נאלצת לתת בקבוק כשאני מותשת לגמרי מנסיונות החיבור.
יועצת הנקה בדקה את התינוקת,אין לשון קשורה,אין פטרייה.היא עולה יפה במישקל ומרטיבה טיטולים,יש יציאות כנדרש אבל אני סובלת...
יש לי פיטמות שטוחות יחסית ורחבות..יש לציין שעם הבת הגדולה שהנקתי לא הייתה בעיה בחיבור.
 
כאבים בהנקה

הי,
על פי התאור שלך והאופן בו הפטמה נראית לאחר ההנקה אני מאמינה שהסיבה לכאב היא חיבור שאינו מיטבי.
כאשר מתקיים כאב לאורך כל ההנקה (ולא רק בדקה/שתיים הראשונות) והפטמה יוצאת בסוף ההנקה מעוכה (כפי שתיארת פס לבן) זה בהחלט סימנים שמעידים על חיבור לא תקין.
אני מבינה שיש לך נסיון בהנקה וכבר נפגשת עם יועצת ששללה אפשרויות כגון לשון קשורה.
הרבה פעמים "נתפסים" לתנוחה מסויימת בה מנסים לחבר את התינוק והיא לאו דווקא המתאימה. מאוד חשוב להסתכל היכן נמצאת הפטמה, יש נשים שהפטמה
אצלן יותר צידית או יותר תחתונה והנכון הוא לא לנסות להתאים את השד/פטמה אל פה התינוק אלא לדאוג שהתינוק יגיע לפיטמה בזווית כזו שתאפשר חיבור ממקום יותר מותאם לצורכי השד.
אחד החיבורים שאני מוצאת כיעלים הוא החיבור האנכי, צירפתי קישור שמדגים את אופן החיבור [URL]http://www.biologicalnurturing.com/[/URL],
המיוחד בחיבור הזה שהאימא יכולה להרפות את הגוף ולהוריד את מתח השרירים והרבה מהאחריות עוברת לתינוק.
בכל מקרה אני ממליצה לך לעשות נסיונות לגוון את אופן החיבור לאחר שהתבוננת בשד וזהית את הכיוון אליו פונה הפיטמה.
מבחינת משך ההנקה, נכון לעכשיו הנקות של שעה ושעה וחצי הן הנקות שתואמות לתקופת החיים הראשונה. זוהי תקופה של ביסוס ההנקה והגברת תפוקת החלב בהתאם לצורכי התינוק. במהלך ההנקה מתרחשים תהליכים נוספים שהם מעבר להזנה כגון מימוש רפלקס המציצה, מנוחה, מגע, תחושת ביטחון. ככל שהתינוק יגדל ויחצה את גבול 6-7 שבועות (אולי עוד קודם) את תזהי כי משך ההנקה יתקצר וההנקה תהפוך להיות יותר פונקציונלית. מבחינת ניהול הנקה כל עוד תינוק יונק בין 8-12 הנקות ביממה, נותן 5-6 חיתולי שתן רטובים ומינמום של 3 יציאות צהבהבות תפוקת החלב מספקת.
מבחינת ההתמודדות עם הכאב ישנן מספר משחות שמסייעות בהקלה וריפוי, ישנן רפידות טיפוליות שניתן לרכוש בבתי המרקחת אבל אין ספק שברגע שתמצאי את אופן החיבור המתאים ביותר עבורך הכאב יחלוף.
בהצלחה,
ליאת ארנון יועצת הנקה
 
למעלה