פייסבוק או טוויטר ולמה צריך את זה לעסק?

Alexsushi

New member
פייסבוק או טוויטר ולמה צריך את זה לעסק?

אני נתקלת רבות בפניות מלקוחות לגבי טוויטר ופיסבוק, רב העסקים רוצים להיות שם כי פשוט ( ואני מצטטת ) "כולם שם וגם אני רוצה את האייקון הזה..."
אז ככה:
טוויטר ופייסבוק שתיהן רשתות חברתיות, אך כאן גם נגמר הדומה בינהן.
פייסבוק הינה רשת חברתית אשר מאפשרת לעסק להקים דף אוהדים עצמאי עם יכולות עיצוב וקידום של הודעות, פרסום ופיתוח אפליקציות.
טוויטר הינה רשת חברתית אשר מאפשרת ללקוחות לעקוב אחרי הודעות של העסק.

אז מה ההבדלים?
- אופן צריכה המדיה: בעוד שאת רב התוכן צורכים בפייסבוק את האתר פייסבוק ופחות דרך מכשירים ניידים כגון טאבלטים וטלפונים חכמים, בטוויטר זו כמעט הדרך היחידה לצרוך תוכן.
- סוג התכנים: בטוויטר ניתןלהעלות מסרים עד 140 תווים. נקודה. ופה ההבדל העיקרי, בפייסבוק ניתן להעלות סרטים,תמונות,קישורים לאפליקציות אלבומים ועוד..

בעקבות שני הבדלים אלו ניתן להבין מתי נשתמש בכל מדיה.
אם אנחנו בעלי עסק/חנות/מסעדה אשר יש לה מבצעים תדירים,עדכונים חשובים ללקוחות אשר יש חשיבות שהלקוחות יקבלו אותם בוודאות יחסית גבוהה ובזמן אמת נשתמש בטוויטר.
אם מטרתינו היא ליצור קשר עמוק יותר עם הלקוחות שלנו, לייצר תקשורת דו סטרית והכי חשוב להעלות את המוערבות הרגשית שלהם עם המותג שלנו, אנו נשתמש בפייסבוק.

כמובן שבשני המקרים ניתן לבצע את הפעולות הרלוונטיות אך אלו ההבדלים העקרים.
בכל מקרה, חשוב להבין כי זה שפתחתם חשבון והתחלתם לעדכן לא אומר דבר, עיקר העבודה שלכם תהיה לגייס לקוחות "לעקוב" אחריכם או להיות אוהדים שלכם, וכאן נדרשת השקעה כספית, המון עבודה ויצירתיות.

האם זה שווה? מנסיוני וודאי, אבל זה שיקול של כל אחד ואחת.
 

yael hochberg

New member
טוויטר זה מעבר למה שאמרת

הוא גם יכול להיות פלטפורמה מצוינת לשירות לקוחות, ככה שהעוקבים לוקחים חלק אקטיבי ומנהלים שיחה עם העסק ולא רק צופים ב"הודעות". תחשוב על זה.
 
טוויטר בעייתי לשרות לקוחות, אם כבר פייסבוק

פיסבוק מאפשר קשר דו סטרי עם אפשרות שליחת מיילים וצרוף קבצים.
טוויטר מאוד מוגבל בעניין זה ונועד בעיקר להעברת מסרים.
 

yael hochberg

New member
מדובר בהודעות כמו...

באיזה חנות אפשר למצוא את אחד המוצרים? למה לא עונים בטלפון של התמיכה? כמה עולה מוצר כזה או אחר? האם המבצע עוד בתוקף? וכהנה וכהנה. אלו שאלות שאין בעיה לתת להם מענה גם בטוויטר. תלוי בהיקף של העסק.
 
נכון, אבל אלו הודעות מאוד כלליות

ולא נותנות מענה אמיתי לשרות לקוחות, שהוא חייב להיות פרטני
 
למעלה