כמה תשובות (סליחה ליאור)
2. פייסבוק התחיל כרשת חברתית של הרווארד אאל"ט. אחר כך הוא התרחב לכמה אוני' אחרות, אחר כך לכמה נוספות.. וכל הזמן הזה הוא היה סגור רק לסטודנטים, בשביל להרשם היית צריך כתובת מייל של האוני' שלך (ועד היום הם לא נותנים לי להרשם לרשת של האו"פ כי אין לי כתובת מייל שלהם, ולא עזר כשאמרתי להם שהאו"פ לא נותן לסטודנטים כתובות מייל) בינתיים אוניברסיטאות התדפקו על דלתם של פייסבוק ורצו להכנס, זה יצר ציפיה כך שכשהדלתות נפתחו כולם נכנסו בבום. ג'ימייל התחיל כשירות למוזמנים בלבד, כאשר מוזמנים יכולים להזמין מעט מאוד אחרים. זה יצא מצב שבו מוכרים הזמנות באיביי, יש אתרים בהם אנשים מתחייבים לתת שירותים שווים בתמורה להזמנה, וכשמישהו נכנס לחדר המחשבים ושאל "מי רוצה הזמנה" שאלתי בהלם "אתה בטוח שאתה רוצה פשוט לתת אותן?" אחר כך כשלכולם היו טונות הזמנות זה כבר השתנה. 3. אפשר למצוא את החברים לפי כתובת מייל. אפשר לחטט ברשימות חברים של חברים שלך. אפשר למצוא אותם במקרה בקבוצה שהצטרפת אליה, באירוע ששניכם סימנתם שתגיעו אליו. בדף החדשות אפשר לראות ששלושה חברים שלך הוסיפו מישהו שאתה מכיר לחברים שלהם ולהוסיף גם. אפשר להתקין את MORE FRIENDS ולראות אילו חברים-של-חברים מופיעים אצל הכי הרבה חברים שלך ולכן כנראה אתה מכיר אותם. זה לא שיש הרבה מקומות למצוא בהם את החברים שלך (ואני מדגישה, לא חברים חדשים, זה לא מה שיפה בפייסבוק) - אלא זה שבכל מקום ופינה יש כאילו הנחה סמויה שאתה אמור לראות שם אנשים אחרים שהם איכשהו קשורים אליך, אולי. 4. לא רק הסטטוס, אלא גם ה NOTES וה-POSTED ITEMS. 5. מה הסוד של פייסבוק לעומת האלבומים של תפוז? קח שתי נקודות כדוגמה. האחת, החברים במרכז בפייסבוק כשבאלבומים התמונות במרכז - וכך, אם חבר צילם אותי בתפוז אני לא אדע מזה, בפייסבוק יהיה סימון סביב הפרצוף שלי, ואני אדע מזה, וכל החברים שלי והחברים שלו ידעו מזה. הנקודה השניה, בפייסבוק כל אחד רואה פחות או יותר מה שהוא רוצה, מה שהחברים שלו בחרו.. בתפוז בהרבה מקומות אנשים רואים את מה שמנהלי התוכן בחרו בשבילם. ואם זה נינט והם לא אוהבים נינט? שיסבלו. בפייסבוק נתקלתי בהרבה מאוד תוכן טכנולוגי-חנוני ומעט מאוד תרבות פופ, כי "ספר לי מי החברים שלך ואספר לך מי אתה"? "ספר לי מי החברים שלך ופייסבוק יבנה לך תכנים לפי זה". 6. לכתוב בלוג, לנהל קומונה, אלו התחייבויות לטווח ארוך. לתקוף את הזומבי של מישהו עם הערפד שלך לוקח שניה וחצי ואתה לא צריך לבדוק את זה אחר כך. טוב? רע? לא יודעת, אבל שאלת מה מושך והקלות הזאת מושכת. 7. קשה להשוות בין כמות וסוג התכנים ששמים בדה מרקר לעומת תפוז. אם כי מבחינת העיצוב פייסבוק (לטובה ולרעה) מוגבל לעומתם.