פייפאל

אני קצת חדש בתחום הקניות מרחוק. רציתי לדעת אם כדאי לי להשתמש בפייפאל. יש לי כרטיס דולר נטען של הדואר שאיתו אני קונה באינטרנט, וגם כשיצא לי להיות בחו"ל.
השאלה אם לפייפאל יש יתרון וחסרון על זה.
למשל מהי ההגנה שפייפאל נותן במקרה שהמוצר פגום או לא מגיע, אם בכלל הוא מגן מדבר כזה ולא רק על אמצעי התשלום?
אני מודע לכך שהמוכר לא חשוף לפרטי אשראי. האם גם תשלומים בתוך ישראל כמו אגרות ממשלתיות וכו' משתמשים בפייפאל?
אם צריך לקבל זיכוי לחשבון, יש בעיה כל שהיא?

תודה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה היתרון של כרטיס נטען? (בהנחה שאתה לא צריך להגביל את עצמך או מישהו אחר שמשתמש בו). להבנתי דווקא כרטיס אשראי רגיל עדיף, כיוון שהוא מגן עליך מתוקף חוק כרטיסי החיוב. החוק (בישראל) מגן עליך במקרה של כשל תמורה מלא (שילמת ולא קיבלת דבר) ושימוש לרעה (מישהו השתמש בכרטיס בלי אישורך). הוא לא מגן עליך במקרה של בעיה במוצר (קיבלת מוצר שאינו כמתואר) וזה משהו שכן נכלל בהגנה של פייפל. כמו כן הייתה תקופה שפייפל מימנו החזרת מוצרים (את מחיר המשלוח) וזה היה נחמד.

היתרון האחרון הוא שלפעמים אפשר לקצר מעט את תהליך הקנייה ולחסוך את הרישום לאתר בעזרת השימוש בפייפל, אבל מניסיוני שווה להשקיע בפתיחת חשבון בכל אתר שמזמינים ממנו ולא כדאי להתעצל כדי לחסוך שתי דקות.

יש אתרים ישראלים שמקבלים פייפל, למיטב ידיעתי לא תשלומים לרשויות (הגיוני, למה שישלמו את העמלות של פייפל?). אין בעיה לקבל החזר בפייפל, אם מגיע מגיע. עם זאת, אציין שמעטות הפעמים שהשתמשתי בפתיחת מחלוקת בפייפל, מבחינתי זה המוצא האחרון. כל אתר שמכבד את עצמו מחזיק שירות לקוחות ראוי וכשעובדים בצורה טובה ומסודרת הבעיות נפתרות ישירות מולם ולא צריך לערב את פייפל.
 
תודה, מה לגבי גוגל פיי?
הבנתי שמשהו השתנה עם פייפאל לגבי ההגנה על הלקוח. אם המוצר מגיע לא תקין או לא מגיע בכלל, הם מחזירים את הכסף במקרה שלא הצלחתי דרך האתר? תוהה מה התהליך של ההוכחה
לגבי אשראי נטען ולא נטען, אם נגנב המספר או משהו כזה, אז חברת אשראי אולי תבטל אבל צריך כרטיס חדש וזה בטח גם טרטור, הנטען יכול להגנב ומה שיש שם זה מה שאפשר לגנוב. באתרים ישראלים אני כן נוטה לשלם עם כרטיס אשראי רגיל. אולי בגלל הסרבול.
אם הזמנתי משהו מעליאקפסרס והוא לא תקין, ישראכרט ישלמו לי על המוצר? נשמע לי מוזר.... הם יפנו לעליאקספרס לבקש מהם את הכסף שהם נתנו לי?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, מה לגבי גוגל פיי?
אין לי מושג, לא משתמשת.
הבנתי שמשהו השתנה עם פייפאל לגבי ההגנה על הלקוח. אם המוצר מגיע לא תקין או לא מגיע בכלל, הם מחזירים את הכסף במקרה שלא הצלחתי דרך האתר? תוהה מה התהליך של ההוכחה
הם מעדכנים את המסמך כל הזמן, אבל לא ידוע לי שהשתנה משהו מהותי. בפעמים האחדות שבהן פתחתי מחלוקת בפייפל קיבלתי החזר, אבל הפעם האחרונה הייתה לפני שנים. התהליך די דומה בכל האתרים (איביי, עלי אקספרס וכו') – מפרטים את הבעיה ומצרפים ראיות רלוונטיות (תמונות/סרטונים). אם המוכר לא מחזיר את הכסף, עוברים להסלמה ואז הם מחזירים.
לגבי אשראי נטען ולא נטען, אם נגנב המספר או משהו כזה, אז חברת אשראי אולי תבטל אבל צריך כרטיס חדש וזה בטח גם טרטור, הנטען יכול להגנב ומה שיש שם זה מה שאפשר לגנוב.
ה"טרטור" היחיד הוא שיחת טלפון (שלפעמים הם עושים אליך, הם הם חושדים בבעיה, קרה לי). את הכרטיס החלופי שולחים בדואר. מקבלים החזר מלא על העסקאות שלא עשית, אז למעשה בניגוד לכרטיס הנטען, לא נגנב ממך כסף.
אם הזמנתי משהו מעליאקפסרס והוא לא תקין, ישראכרט ישלמו לי על המוצר? נשמע לי מוזר.... הם יפנו לעליאקספרס לבקש מהם את הכסף שהם נתנו לי?
לא, כאמור, חוק כרטיסי החיוב לא מגן עליך במצב כזה. אבל אפשר לפתוח מחלוקת בעלי אקספרס, עד היום קיבלתי החזרים מלאים בכל המחלוקות שפתחתי שם.

בשורה התחתונה, אם מתנהלים בצורה מסודרת, אחראית והגונה, אין סיבה שלא לקבל החזרים כספיים שמגיעים לך במסגרת ההגנות שמספקת כל פלטפורמה מכובדת.
 
נגיד לא קיבלתי בכלל את המוצר וגם לא פניתי לעליאקספרס, החוק בישראל מחייב את ישראכרט להחזיר לי את הכסף ששילמתי לעליאקספרס ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נגיד לא קיבלתי בכלל את המוצר וגם לא פניתי לעליאקספרס, החוק בישראל מחייב את ישראכרט להחזיר לי את הכסף ששילמתי לעליאקספרס ?
אם לא ניסית לפתור את זה מול הספק אני לא בטוחה שהם חייבים. יש מצב שזה נחשב לרשלנות מצידך, אבל אני לא משפטנית.
 

michal@gal

Active member
מנהל
נגיד לא קיבלתי בכלל את המוצר וגם לא פניתי לעליאקספרס, החוק בישראל מחייב את ישראכרט להחזיר לי את הכסף ששילמתי לעליאקספרס ?
יותר פשוט לפנות לעליאקספרס לבקש החזר מאשר לנסות לקבל את ההחזר מישראכרט
 
למעלה