למה קבעת שהמוכר מסין?
בסדר, כתבתי "יכול להיות", לתשומת ליבך, גם אני לא קבעתי אלא כתבתי "לפי דבריו". לא הנחתי הנחות, התייחסתי למה שנכתב. לפי דבריו אין שום אינדיקציה שהמוכר בכלל היה מעורב.
 
"בתנאים של פייפאל כתוב במפורש שעל מוצר שלא הגיע פייפאל יכולים לפסוק לרעת הקונה גם אם המוצר לא נמסר."
להלן התנאים:
[URL]https://www.paypal.com/il/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=he_IL[/URL]
היכן זה כתוב במפורש?
 
כמובן, כתוב שפייפל "שומרת את הזכות לקבל החלטה סופית לפי שיקול דעתה לטובת הקונה או המוכר" (איך לא...) אבל לא ראיתי היכן זה כתוב מפורשות שהיא יכולה "לפסוק לרעת הקונה גם אם המוצר לא נמסר".
 
פייפל מפרסמת את עצמה לקונים "קנו בראש שקט, אנו מגינים על הקניות שלכם" ו"אם ההזמנה שלכם מעולם לא הגיעה... נוכל לסייע לכם לקבל החזר עבור זוג הנעליים או הכרטיסים להופעה שהזמנתם ומעולם לא הגיעו."
[URL]https://www.paypal.com/il/webapps/mpp/buyer-protection?locale.x=he_IL[/URL]
 
ב-ר-ו-ר שהם כותבים "לסייע" ולא כותבים "מתחייבים" חלילה, ומשאירים בידיהם את הזכות לפסוק כרצונם, ועדיין יש הבדל בין זה לבין לכתוב מפורשות שהם רשאים "לפסוק לרעת הקונה גם אם המוצר לא נמסר", וכשזה קורה זו פשוט התנערות מאחריות ומהגנת הקונה, ולכן (בעיניי) זה די מוזר.