פילים רטובים
שוב שלום לכולם. קיפלתי בסוף השבוע מספר פילים, רובם בקיפול רטוב לצורך התעמקות בשיטת קיפול זו שעד עתה כמעט ולא התנסיתי בה. הפילים הם של לנג, בריל, מונטרול (2 דגמים), אליאס (הגדול לא בקיפול רטוב), וורד והצ'ט, אנגל. כמו כן צירפתי שני עכברים חביבים של ג'ואסל (גם בקיפול רטוב). אך לא סתם באקסיביציוניזם אלפנטיני עסקינן, אלא גם במספר סוגיות טכניות (וטכניות פחות) לגבי מהות הקיפול הרטוב. השתמשתי בעיקר בריבועים מנייר A3 רגיל 80גר' שצידו האחד צבעתי עם צבע ספריי. לגבי טכניקת ההרטבה אני מרטיב בהתחלה משני הצדדים ולאחר מכן ממעט בהרטבות נוספות מתוך חשש (מציאותי למדי) לקבל קרעים. תחילה אגב, ניסיתי דפי ציור A3 של 125גר' של חברת Schut אך הם נטו להיקרע בהרטבה (הפיל של לנג הכחול הרחוק). ניסיתי גם הרטבה בנייר מבריק של אופיס דיפו (שמשמש אותי נאמנה בקיפול יבש רגיל) אך הוא נטה לאיך נאמר, צ'יקמוק מתקדם. אז מספר שאלות אליכם: 1) מנסיונכם, איזה נייר אידיאלי בארץ (כלומר אפשרי להשגה) לקיפול רטוב? 2) ושוב, מנסיונכם, מה הטכניקה הכי טובה - הרטבה בהתחלה - או להמשיך להרטיב במהלך הקיפול? 3) יש נסיון לגבי צביעת נייר לבן רגיל לצורך קבלת נייר אוריגמי? אני כאמור השתמשתי בצבע ספריי. יש נסיון עם צביעות אחרות, אקרילי למשל? 4) אין שאלה ארבע. 5) חסרון של קיפול רטוב שאני לא מצליח להתגבר עליו - הנייר מתרחב לריבוע לא הכי מדוייק (ואני חותך את הריבוע _אחרי_ ההרטבה על מנת לצמצם את תופעה הזו). יש שיטות אחרות לצמצום התופעה? 6) מה דעתכם באופן כללי על קיפול רטוב - בעד? נגד? נמנעים? צריך לירות ביושיזאווה על שהמציא את זה? (קצת קשה, הוא נפטר). 7) מה אתם חושבים על חזרה למודלים שקופלו בקיפול יבש אבל לא הכי יציבים (עושים שפגטים, וכד') ולהרטיב אותם מעט כדי לייצב את צורתם? 8) יותר מדי שאלות. 9) היה צריך לפצל את ההודעה הזאת למספר הודעות יותר קטנות. 10) אבל יש חן גם בריכוז הכל בהודעה אחת. 11) טוב, השתכנעתי. ועוד סתם הערה - המודל של אנגל בזבזני להחריד בנייר - מודל מנייר A3 יוצא יותר קטן מהפיל של לנג שנעשה בנייר A4... גם הפילים של מונטרול ואליאס בזבזניים למדי, אם כי הפיל האפריקאי של מונטרול מתוך "origami sculptures" הוא באמת יפיפה. ביי, אודי
שוב שלום לכולם. קיפלתי בסוף השבוע מספר פילים, רובם בקיפול רטוב לצורך התעמקות בשיטת קיפול זו שעד עתה כמעט ולא התנסיתי בה. הפילים הם של לנג, בריל, מונטרול (2 דגמים), אליאס (הגדול לא בקיפול רטוב), וורד והצ'ט, אנגל. כמו כן צירפתי שני עכברים חביבים של ג'ואסל (גם בקיפול רטוב). אך לא סתם באקסיביציוניזם אלפנטיני עסקינן, אלא גם במספר סוגיות טכניות (וטכניות פחות) לגבי מהות הקיפול הרטוב. השתמשתי בעיקר בריבועים מנייר A3 רגיל 80גר' שצידו האחד צבעתי עם צבע ספריי. לגבי טכניקת ההרטבה אני מרטיב בהתחלה משני הצדדים ולאחר מכן ממעט בהרטבות נוספות מתוך חשש (מציאותי למדי) לקבל קרעים. תחילה אגב, ניסיתי דפי ציור A3 של 125גר' של חברת Schut אך הם נטו להיקרע בהרטבה (הפיל של לנג הכחול הרחוק). ניסיתי גם הרטבה בנייר מבריק של אופיס דיפו (שמשמש אותי נאמנה בקיפול יבש רגיל) אך הוא נטה לאיך נאמר, צ'יקמוק מתקדם. אז מספר שאלות אליכם: 1) מנסיונכם, איזה נייר אידיאלי בארץ (כלומר אפשרי להשגה) לקיפול רטוב? 2) ושוב, מנסיונכם, מה הטכניקה הכי טובה - הרטבה בהתחלה - או להמשיך להרטיב במהלך הקיפול? 3) יש נסיון לגבי צביעת נייר לבן רגיל לצורך קבלת נייר אוריגמי? אני כאמור השתמשתי בצבע ספריי. יש נסיון עם צביעות אחרות, אקרילי למשל? 4) אין שאלה ארבע. 5) חסרון של קיפול רטוב שאני לא מצליח להתגבר עליו - הנייר מתרחב לריבוע לא הכי מדוייק (ואני חותך את הריבוע _אחרי_ ההרטבה על מנת לצמצם את תופעה הזו). יש שיטות אחרות לצמצום התופעה? 6) מה דעתכם באופן כללי על קיפול רטוב - בעד? נגד? נמנעים? צריך לירות ביושיזאווה על שהמציא את זה? (קצת קשה, הוא נפטר). 7) מה אתם חושבים על חזרה למודלים שקופלו בקיפול יבש אבל לא הכי יציבים (עושים שפגטים, וכד') ולהרטיב אותם מעט כדי לייצב את צורתם? 8) יותר מדי שאלות. 9) היה צריך לפצל את ההודעה הזאת למספר הודעות יותר קטנות. 10) אבל יש חן גם בריכוז הכל בהודעה אחת. 11) טוב, השתכנעתי. ועוד סתם הערה - המודל של אנגל בזבזני להחריד בנייר - מודל מנייר A3 יוצא יותר קטן מהפיל של לנג שנעשה בנייר A4... גם הפילים של מונטרול ואליאס בזבזניים למדי, אם כי הפיל האפריקאי של מונטרול מתוך "origami sculptures" הוא באמת יפיפה. ביי, אודי