פילים

moshe a

New member
פילים

לאחרונה רכשתי מצלמת מינולטה דגם דיינקס 5, אני חדש בתחום הצילום שאלתי היא איזה פיל נחשב הכי טוב, באיזה פיל כדאי לי להשתמש האם רגישות הפיל חשובה או שהמצלמה כבר קובעת את הרגישות? תודה מראש משה בן 18 בית שמש
 

Jazzphoto

New member
נראה לי שהפיל האפריקני יהיה הכי טוב

ולגבי סרטי צילום,אם לכך התכוונת: ממש לא משנה: תלוי בתנאי האור ובנושא לאור יום מלא - מהירות 100 אסא. לפחות אור,צילום בתוך הבית או נושא בתנועה - רגישות 400 אסא, אפילו 800 . המצלמה כבר תזהה את הרגישות ותכוונן עצמה לפיה.
 

moshe a

New member
תודה(גם על ההומור) ../images/Emo13.gif

זה משנה איזה חברה אני קונה או שכולם בערך אותו דבר?
 

Jazzphoto

New member
לצורך למידת המצלמה - ממש לא משנה

יש הבדלי גוונים והתבטאות שונה שלהם בין קודאק לפוג´י, גם תלוי על איזה נייר יודפסו התמונות, בעיקרון - נסה כמה סוגים - בצילום נושאים שונים - ותחליט על פי טעמך האישי. למשל,אני,מעדיף את הפוג´י ריאלה לצילומי פרחים ואנשים על פני הפוג´י סופריה הרגיל,אלא אם כן אין לי ברירה וחייב סרט ברגישות גדולה ,כמו 800, ואז בוחר בפוג´י,על פני קודאק. לקודאק 100-200 גולד יש גוונים חזקים - יתכן וימצאו חן בעיניך. בכל מקרה כדאי שיהיו ברשותך רגישויות שונות של סרטים. יש זולים,כ 10 ש"ח ויש יקרים - פי 3 ויותר.אז כאן גם משחק התקציב. לאירועים חשובים הצעתי לבחור בסרטים איכותיים (וללמוד אותם היטב קודם לכן). ואם בהומור עסקינן: לפילים יש עור עבה,לא?
 

k_dov1

New member
דווקא לדעתי הפיל ההודי טוב יותר../images/Emo3.gif

משה, פילם (ולא פילים או פיל) = Film = סרט צילום (בעברית) וברבים = סרטי צילום, או Films ואם כבר בלועזית - אז פילמים. ולתשובה: תתחיל מ: צילומים ביום רגיל בחוץ (בשמש רגילה) פוג´י סופריה 100 ולשעות עם אור חלש יותר פוג´י סופריה 400. המצלמה מזהה באופן אוטומטי את רגישות הסרט. ובהתאם לכך ממליצה לך תנאי חשיפה.
 

guyart

New member
תזהר מפיל הרסי

לפי דעתי כדי להשתמש בסרטי קודאק GOLD 100 או למקומות חשוכים יותר GOLD 200 יש גם את הסרט PRO FOTO 100 הסרט המומלץ מבחינתי אני משתמש בו גם בלילות של ירח "חתונות ושאר ירקות" בכל מקרא לא משנה מה תעשה או תצלם שלא תעז להכניס למצלמה שלך ULTRA 400 או ZOOM 800 של קודאק אלו סרטים גרועים ביותר ובפיתוח רגיל בארץ התוצאות מאכזבות -אני מצלם בניקון F90X גיא
 

גיל עד1

New member
דב , ג´אז וכל מי שרוצה להוסיף

שמתי לב ששניכם המלצתם על אור יום - 100 אסא וכשיש פחות אור -400 אסא ומה לגבי ה-200 אני עד עכשיו השתמשתי כמעט תמיד רק ב- 200 . בין 100 ל- 200 יש אותו הבדל כמו בין 200 ל- 400? הבנתי פעם שלא . גיל-עד
 

Jazzphoto

New member
200 או 100 היינו הך,בנגטיב וצילומים

´רגילים´ לא תרגיש בהבדל,אך יש מעט יותר נוחות במיוחד בצילום בעזרת עדשת זום איטית (הרגילה של הקיט,למשל). 400 הוא כבר סרט הרבה יותר רגיש - ניתן כמובן לצלם בו גם לאור יום - אך הקונטרסט בו גדול יותר,וכמובן הגוונים שבו מעטים יותר- לבעלי עין חדה זה ממש צורם. בסרט 800 זה יוצא מ מ ש מחריד, למשל.(למרות שכתוב עליו ´מולטי פורפוז´) באור מצוי חלש - כבר אין כל כך הרבה אורכי גל של אור - אז הסרט מתאים יופי למצב.ומאפשר שימוש במהירויות סגר נוחות יותר לצלם. בעיקרון,הסרטים האיטיים נותנים הכי הרבה צבעוניות והכי פחות גרעיניות - ובעלי עדשה מהירה מרוויחים מכך שיכולים להשתמש בסרט איטי,גם בתנאי אור מצוי חלש. (למשל,עדשת 50 מ"מ הפשוטה והזולה)
 
למעלה