פינה חדשה- יש גבול לכל תעלול

liti

New member
פינה חדשה- יש גבול לכל תעלול ../images/Emo59.gif

אתם מוזמנים לכתוב כאן על מקרים שבהם הייתם במסעדה והיו שם דברים שממש גבלו בחוצפה. ולמשל, אני הייתי בבית השוקולד בראש פינה, ולאחר הארוחה ניגשתי לבחור פרלינים. להפתעתי נאלצתי לשלם על קופסת הקרטון בה הונחו הפרלינים 8 (ש-מ-ו-נ-ה) שקלים חדשים שלמים על מנת שיגיעו שלמים ולא נוזלים לתל אביב. נתקלתי גם במספר מסעדות המחייבות תוספת של 5 ש"ח עבור תוספת רוטב (כן, ר-ו-ט-ב). ואל תגידו רוטב בבקבוק, אלא רוטב בכלי כזה כמו שמגישים באפרופו. אז- עכשיו תורכם! (ותודה ל - 25אירית על היוזמה!)
 

meravbr

New member
היה היתה מסעדה

בת"א שקראו לה בלתאזר (של השף פרנק אזולאי) ובאורח פלא קיומה היה קצר... אולי כי, לדוגמא במקרה בו ישבנו בה (ולא עוד) הזמנו 2 מנות עיקריות שונות (אחת שרימפס, השניה בשרית - אבל אני לא זוכרת מה בדיוק) ושתיהן הגיעו ללא כל תוספת! לא ירקות, לא פחמימות (כלומר, תפו"א על מגוון צורותיו, בטטה, פולנטה, משהו???), כלום! נאדה! נכון שישנן מסעדות שמצהירות שתוספת תעלה כך וכך (בירנבאום ומנדלבאום למשל, אבל אנחנו מוכנים לכך נפשית ומנות התוספת שלהם נדיבות ביותר) מרוב שנדהמנו, ונעצנו במלצרית מבטי עגל, ושאלנו אותה אם זוהי המנה, המלצרית הביאה תוספת "על חשבונם" - תפו"א אחד בתנור פרוס ברוטב שמנת. זהו! התנפלנו עליו והחלטנו בו ברגע שלמסעדה הזאת אנחנו לא חוזרים. אז פלא שלא התפלאנו ולא התאבלנו כששמענו שהיא נסגרה ("עקב המצב", יו נואו...) אגב, בביסטרו הקודם (וגם קצר הימים) של פרנק אזולאי לא יצא לנו לבקר (היה ביבנה פינת מונטיפיורי נדמה לי)...
 

גוז

New member
פינה מעולה! ../images/Emo118.gif

וחלקי להפעם: לפני זמן מה ביקרנו במסעדת הוויט-הול ברוטשילד (ת"א). חברתי הטובה ס´ הזמינה סטייק במידת עשייה מדיום - ולמרבית החלחלה - קיבלה אותו אחוש-שילינג וול-דן - יבש שביבש. כשפנתה למלצרית, וציינה בפניה שהסטייק יבש עד בלתי אכיל - הבירה לה המלצרית במאור פנים: "ככה עושים אצלנו מדיום, אבל אם זה יבש לך - אני יכולה להביא לך רוטב..." אכן מסעדת בשרים לתפארת!
 

תלתלית

New member
אחלה פינה

יהיה לי הרבה מה לכתוב בה. הכי קצר להיום זה שהיינו במסעדה אחת בת"א ששכחתי את שמה (אולי הדחקתי). אני הזמנתי פסטה כך שלא ממש אפשר היה להתבאס, לעומת זאת ידיד שלי הזמין סטייק לבן וביקש יפה יפה מהמלצרית שתביא לו וול דאן (ככה הבחור אוהב - כמה שיותר שרוף ככה הכי טעים לו...). בכל אופן המלצרית התחילה להתווכח איתו שאין מצב שהיא הורסת את הסטייק, והיא לא הסכימה להוציא לו את המנה , היא ממש התמקחה יתו דקות רבות. ידיד המתוק והסבלני (והרעב), הסביר לה שאין לה מה לדאוג, הוא הכי אוהב את הסטייק שלו ככה, ויאכל הכול כמו גדול. ואז... היא הלכה ל ק ר ו א ל ש ף , לא האמנו למראה עיננו, למרות שזה נשמע מצחיק, זה עיצבן מאד. היא קראה לו כדי שיסביר לנו את "מדיניות המטבח", כמעט התחרפנו מייאוש. אחר כך היא חייבה אותנו על כל דבר שביקשנו, ואפילו על הרטבים, זה היה מוטרף. אני יודעת שהרבה "שפים" מתחלחלים מהאפשרות שיש האוהבים בשר עשוי כך, אבל הללוווווו ,זה מה שהילד אוהב, למה לא תעזבו אותו ? בברכת אם הלקוח אוהב שרוף תביאו לו. תלתל
 

liti

New member
אם תזכרי בשם המסעדה כתבי לנו!

על מנת שכף רגלנו לא תדרוך שם- ואפילו בטעות!
 

Forest1

New member
בא נרגיע מעט את ההתלהבות...

תלתלית ו-LITI כולם, הויכוח הזה הוא ארוך וחוצה יבשות. כוונתי היא, שישנן מסעדות ושפים/יות שאינם מוכנים להוציא מנה שנוגדת את הבנתם וסותרת את תכנון המנה שלהם. לעומת זאת ישנן/ם שסוברים שהלקוח קודם לכל. אין ולא יהיה צדק אבסולוטי! לנו בתור לקוחות, נשארת זכות הבחירה להדיר את רגלנו מהמקומות האלו. לראיה, אני מכיר כמה וכמה מסעדות בארץ ובעולם שמסרבות להוציא סטייקים עשויים מאוד, ועדיין מצליחות מאוד, האם זה מעיד על כך שהם צודקים בגישה? לבסוף, הערה נוספת, אין ולא תהיה שום הצדקה להתנהגות של המסעדה לאחר שכביכול הסכימו להוציא את המנה בצורה שבקשת תלתלית, ולדעתי על כך הם צריכים להיות מוזכרים לרעה. מצטער באם הארכתי מדי, אבל זו היא דעתי ...
 

גוז

New member
אבל ../images/Emo118.gif

אם הם כבר טרחו ושאלו - אפשר לכבד את הבחירה שלו... יש כמובן גם את אלה ששואלים איך לעשות - אומרים כן-כן-כן ואפילו רושמים - ומביאים איך שהסתדר להם... גם זה סוג של תסכול.
 

טומי*

New member
הלקוח (כמעט) תמיד צודק...../images/Emo9.gif

לדעתי אם שאלו איך רוצים את הסטייק,אז היו חייבים לעשות כן.זה כאילו תגיע למספרה שלך והספר יגיד לך לא אנחנו לא עושים תספורת איך שאדוני מבקש אלה אחרת.אין סוף לדברים האלה.
 

liti

New member
צריך לקחת בחשבון

שקורה ושיקול הדעת של המסעדה מבוסס על כך שאם המנה תהיה יותר מידי שרופה, היא לא תהיה טעימה והלקוח יחזיר אותה ואז הם יצטרכו להוציא מנה חדשה במקומה והרווח שלה מהלקוח יקטן. זה כמובן תלוי בסוג המסעדה. לא בכל מסעדה הייתי מצפה שהמטבח יסרב להוציא לי מנה לפי טעמי.
 

פוגטיב

New member
סטייק לא עושים וול דאן

כמו שירקות לא מגישים רקובים. ואני מבין היטב את המסעדה והמלצרית. שפים וטבחים שמכבדים את עצמם לא "ירדו לזנות" ויבשלו זטייק עד זרא.
 

ריבילה

New member
זנזרה בחיפה

אני וחברתי ישנו שם לפני זמן מה. לתומי הזמנתי פטוצ´יני ברוטב ורוד (שמנת ועגבניות). המנה הגיעה סוף סוף ולהפתעתי הרבה, קיבלתי רוטב עגבניות פשוט... קראתי לבעל הבית, שברוב חוצפתו התווכח איתי וטען שיש שמנת במנה... מכיוון שאני לא ממש מטומטמת וגם מבינה באוכל, שלחתי אותו בחזרה למטבח, עם המנה... חוצפה!! הרי הלקוח תמיד צודק לא? מקרה נוסף שהתרחש לו בזנזרה: הזמנו מנת פסטה ברוטב פטריות ושמנת, שהגיע עם שמנת בלבד... ללא כל זכר לפטריות. גם כאן התנהל לו ויכוח קצר... בקיצור- לא מומלץ.
 

גוז

New member
בתנובה - ז"ל ../images/Emo118.gif

בשד´ בן גוריון בת"א, הגישו לי פעם סלט עם שערות - ומנהלת המשמרת טענה בתוקף שאלו שערות של פטריות שמפיניון... בחיי!!!!
 

shakshuka

New member
הלקוח לא תמיד צודק...

בלי שום קשר למנות הספציפיות ולחוויה הספציפית שעברת - אני ממש לא מסכימה עם האמירה הזאת. כולנו מכירים את הלקוחות (שיושבים בשולחן לידינו) שמחזירים מנות ככה סתם ומתלוננים כדי לקבל פיצויים (תופעה נפוצה בעיקר בבתי מלון). צריך לקחת בחשבון שגם בעלי העסק, בדיוק כמונו, הם אנשים הגונים שרוצים להתפרנס בכבוד והאינטרס שלהם הוא שאנחנו, הלקוחות נהייה מרוצים ונחזור למסעדה. תקלות קורות, וצריך לעמוד על שלנו כשיש בעיה - אבח מכאן ועד "הלקוח תמיד צודק" - הדרך רחוקה.
 

shachamy

New member
הג´ירף- בת"א

אמנם יש כאלה שמאוד אוהבים את המסעדה הזו אך אני עברתי שם ערב שלם של מסכת ייסורים- זה התחיל ממנה צמחונית שנתגלו בה דברים חיים, המשיך ב"פיצוי" מנה אחרת בה נתגלה ניילון נצמד. אח"כ כפיצוי (שוב) הציעו לנו קפה וקינוח על חשבון הבית- הקינוח הגיע (והיה מדהים) אבל הקפה מעולם לא נראה... בקיצור, לאחר כל מסכת הייסורים אפילו לא קיבלנו הנחה או משהו אלא רק טלפון של אחראית משמרת! גובל בחוצפה שאין כדוגמתה אבל זה לא נגמר כאן. דודתי שהייתה איתי שם החליטה להתקשר לבעלים ולהתלונן והוא (שמאוד הופתע מהסיפור) הבטיח שישלח לנו הזמנה לארוחה חינם. גם היא מעולם לא הגיעה... תשפטו בעצמכם
 
בצל ירוק-נמל תל אביב

יום שישי בלילה,היינו קבוצה של 8 זוגות,הזמנתי סלט וביקשתי להחליף את הלחם שהיה כלול במחיר הסלט ללחם אחר,יקר יותר,והצעתי לשלם את ההפרש במחיר שבין 2 סוגי הלחם. הם סירבו !!!! אפילו מנהלת המשמרת הגיעה לשולחן בעקבות דרישתי טענה שאני יכולה לוותר על הלחם שכלול במחיר המנה,ולשלם 16 ש"ח-מחירה של מנת הלחם שהעדפתי.ולא רק את ההפרש כמו שביקשתי. מובן שסירבתי. אמרו לי לפנות ולהתלונן ואולי אקבל פיצוי,הזמנה לאחרוחה או משהו. אבל החלטתי,אפילו בחינם אני לא מגיעה לשם יותר. ולא אף אחד מ-15 חבריי שהיו עימי כמובן.
 

פוגטיב

New member
יש לי אין סוף סיפורים

אם אתחיל לכתוב כאן את הכל לא יהיה לזה סוף. הטראומה הכי גדולה שקרתה לי היתה ב- בראכה. אוכל ברמה של מטבח של בסיס צבאי. שירות זלזלני ומתנשא וחצוף מאד.
 

clubmed girl

New member
2 סיפורים

יש לי הרבה יותר! 1. ג´ירף הרצליה- אני מאוד אוהבת את המקום וחס וחלילה לא מכפישה אותו, מה שמרגיז הוא שבמשך שנתיים כל שיש בצהריים אני ו3 חברותיי פקדנו את המקום. קיצר, ביום מן הימים הזמנו מנת סושי (שמגיעה 6 מנות). קיצר אני וחברה שלי לקחנו כל אחת אחד, וזה היה נוראי ממש זועה (לא אופייני למקום). אז קראנו למלצרית וביקשנו להחליף- ואילו היא אמרה שזה חצוף מצידנו לרצות להחליף משהו אחרי שאכלנו שליש מנה! הזדעזענו ממנה וקראנו לאחמשית. להפתעתנו היא אמרה את אותו הדבר!~!!!!ובצורה גסה מאוד. לא החליפו לנו, לא קיבלנו שום הנחה בחשבון שום פיצוי שום קפה שום דבר. היינו ממש בהלם.. לא שלא חזרנו לשם אבל בכל זאת. את המלצרית והאחמשית לא ראינו שם יותר..
 

clubmed girl

New member
והסיפור הנוסף..

יומולדת לאמא שלי - החלטנו ללכת למסעדת בויה הנחשבת בנמל ת"א. ידענו שהמקום עמוס אז החלטנו להזמין מקום שבוע וחצי מראש! אנחנו מגיעים בשעה שדוברה, ואומרת לנו מארחת פלצנית שאין מקום וניאלץ להמתין. אז למה הזמנו מקום?? טוב אנחנו מחכים בתור חצי שעה (!!) ואז היא מושיבה אותנו באיזה שולחן מאולתר בקצה המסעדה על המטבח אבל ממש על המטבח. אמא שלי התחילה לצעוק שם כמו אני לא יודעת מה ואז נתנו לנו שולחן טוב על החלון אבל עדיין היה על הפנים
 

smochkin

New member
הסיפור שלי

היינו במסעדת "קפולסקי" בים המלח במרכז עין בוקק והזמנתי כוס קטנה של מיץ תפוזים. טוב, אז רציתי לשתות ופתאום אני מגלה "ידיד" שחור קטן עם כנפיים בכוס. ביקשתי להחליף. החליפו לי, רציתי לשתות, ועירבבתי את הכוס ופתאום אני מגלה ש...הופ! שוב ידיד בכוס! הפעם נמאס לי, במיוחד שהמלצרית עשתה לי פרצופים של "מה את רוצה ממני" וניפחה את הפרצוף לאות "אוף" עצבני. ועוד היא טוענת לי שזה סחוט טרי (בסדר! סחוט טרי מהעץ (כן, מהעץ, בסדר...) אבל כל חיות הטבע צריכות לבוא גם בפנים??!!) אז ביקשתי לימונדה ולא מיץ תפוזים. למזלי לא היו בה "ידידים"! בסוף אני מגלה שהיא רשמה בחשבון לא נכון שהזמנתי כוס גדולה ועוד טענה שאני הזמנתי כוס גדולה ולא קטנה (אני נורא שמחה שאת זוכרת בשבילי מה הזמנתי!!) שילמתי את המחיר הנוסף??? לא ולא!! ביקשתי ממנה והיא ב"טובתה" הורידה מהמחיר. אחרי שהיו לי שני ביקורים בכוס מטובו של הטבע והפרצופים מצידה של המלצרית ה"חביבה"?! אני עוד חשבתי שאני אקבל פיצוי ולא דרישה לתשלום נוסף! יאק!!
 

smochkin

New member
אה ועוד סיפור

ב"מזאלונה" בתל אביב זה בכלל היה משהו לא נורמלי. התפריט שם זה בדיוק 3 וחצי מנות ככה שלכולנו היה מאוד קשה להזמין. אבל היה יומולדת ולא רצינו לקטר אז נשארנו. בקיצור בסוף הזמנתי לי פטריות ממולאות מתוך מחשבה שמנה שעולה 40 שקלים או משהו כזה אפילו אם היא מנת פתיחה תהיה מנה גדולה. הגיוני לא? אז זהו. שלא!! כולם קיבלו לאכול ואז אני רואה לעברי מגיעה צלחת עם 8 עיגולים קטנטנים. אני אומרת לעצמי "אוי לא שלא יהיה זה מה שהזמנתי בבקשה!" טוב לצערי זה היה זה. 8 פטריות בגול מטבע 5 שקל ממולאות במילוי קטנטן!!!! אבל מסודרות יפה במעגל! חשוב מאוד!! אם לא היה יומולדת מה זה הייתי עושה מהומה! 40 שקלים על זה???? קופסא של פטריות עולה פחות ויש בה יותר!! למדנו את הלקח ואני אישית לפחות לא חוזרת לשם... הם עוד כותבים שהמחירים הם גבוהים בגלל שזה כולל דמי שירות. אבל כמה כבר דמי שירות אפשר לגבות כדי שזה יגיע למחיר כזה????
 
למעלה