פינוי בינוי בשני בניינים ישנים והצגת שרטוטי הדירות החדשות

TheUnstoppable

New member
פינוי בינוי בשני בניינים ישנים והצגת שרטוטי הדירות החדשות

שלום,

בבניין של הוריי (בניין ישן משנות ה60~) וכן בניין ישן נוסף לידו מתוכנן ביצוע של פינוי בינוי - לבנות בניין אחד חדש במקום שני הבניינים הללו.
כרגע אנחנו בשלבים של משא ומתן עם היזם

בבניינים יש שתי דירות גדולות יותר ומספר דירות קרקע.
נעשתה עם דיירי הבניינים פגישה המציגה את מדידות הדירות הנוכחיות, את נתוני הדירות החדשות עבור כל דייר (כמה מ"ר מגיע לכל דייר, ואיזו קומה הוא יקבל). וכן תשריטים של חלק מההדירות החדשות (הסבר למטה).

העניין הוא, שעבור הדירות ה'מיוחדות' - הדירות הגדולות ודירות הקרקע, לא נמסרו עדיים תשריטים (אבל כן נכתב כמה מ"ר מגיע ואיזו קומה) בטענה שהכנת תשריטים כאלו לא משתלמת ליזם בשלב זה עד אשר רוב בעלי הדירות ה'רגילות' יסכימו להתקדם הלאה - רק אז ישלחו לנו תשריטים של הדירות ה'מיוחדות'.

אמנם הוריי, שהם בעלי אחת מהדירות הגדולות, יקבלו תמורה נאה עבור דירתם (מבחינת מ"ר וקומה משום גודל דירתם ומיקומה). אך יש לי מספר שאלות:

1) האם יש כאן ממה לחשוש?, האם מקובל להתנות הסכמה כזו של בעלי הדירות ה'רגילות' כדי לבצע תכנון של הדירות ה'מיוחדות'?.

2) האם העובדה שבמצגת התכנון שהציגו לנו ושלחו לנו במייל אכן כתבו את הקומה והמ"ר של הדירה העתידית מספיקה בשלב זה להתקדם ללא חשש למרות שהיזם לא תכנן עדיין את הדירה עצמה?, האם זה נותן ערובה חוקית כלשהי או שייתכן מצב שהשרטוטים שישלחו לא יתאמו את מה שהעלו על הכתב (פחות מ"ר למשל) או למשל שמבנה הדירה יהיה בעייתי?

תודה רבה.
 
תחבולנות

ההתנייה הזו אינה מקובלת.
במצב של חוסר וודאות לא הייתי חותם.
יש כאן לכאורה מהלך תחבולני של היזם אשר מבקש כנראה להשיג רוב בלי להתחייב לכלל בעלי הדירות ואז אתם כמיעוט תהיו חסרי יכולת מיקוח ממשית.
בעלי דירות חייבים להיות מיוצגים על ידי עו"ד מול היזם.
 
למעלה