אין מה להתנצל
גם אני לא ידעתי כלום על אוטיזם עד האיבחון של ה
,
לפחות לא ידעתי שאני יודעת
בדיעבד מסתבר שחייתי עם אוטיזם כל חיי, כי היום ברור לי (ולא רק לי) שגם אבא שלי על הספקטרום.
כן, משפחה ברוכת א"סים
אז מה זה אומר?
הנה טקסט שנכתב ע"י אוטיסט חכם, שהתחיל לדבר רק בגיל 12 ,
שלדעתי שופך קצת אור על העניין:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Articles/Article.aspx?ForumId=612&aId=104140
ופרק מהסדרה המצויירת 'ארתור' על מפגש של אחד מהילדים בחבורה עם ילד אספי (תסמונת אספרגר- סוג של אוטיזם)
http://www.youtube.com/watch?v=RFfAWYJGAKI
ושיר של הביטלז, שאם מקשיבים למילותיו, לי לפחות ברור שהוא על אוטיסט
http://www.youtube.com/watch?v=EDtK7xUIDxk
רוב האוטיסטים הם לא הילד האילם, המתנדנד כל היום, סגור בבועתו, דופק את הראש בקיר.
זו התמונה שאלו"ט חוצבת במוחות הציבור כדי שיפתח את הארנק
המילה ספקטרום באה לציין, שמדובר בגוונים שונים,
אצל כל אחד האוטיזם מתבטא אחרת,
למרות שברור שיש מאפיינים בסיסיים משותפים- מבנה נוירולוגי שונה.
כשה
שלי היה בגן, היתי שואלת אותו מדי יום:"עם מי שיחקת היום?"
והוא היה משיב בחיוך מאיר:"איתי!
"
זה לא הכי הטריד אותי, כי כאמור, זה לא נראה לי חריג,
גם אבא שלו ואני לא בדיוק כוכבים חברתיים
וזה לא מפריע לי שאני מי שאני, זה בסדר להיות אאוטסיידר.
היו (ויש) לו קשיים מוטוריים, ועוד כלמיני קשיים, ולכן היינו בטיפול של מרפאה בעיסוק,
בטיפול רגשי באמנות, ברכיבה טיפולית.
אף אחד לא עלה על העניין.
עד שבגיל 6, לקראת העליה לכתה א', הומלץ לנו לפנות לאיבחון כללי, אפילו לא דובר על אוטיזם עדיין.
האיבחון נערך בהתפתחות הילד של משרד הבריאות, וכלל רופא התפתחותי ופסיכולוגית התפתחותית.
מצחיק אותי כשאני נזכרת כמה הם חששו לומר לי את "המילה המפורשת", פחדו שהשמיים יפלו עליי
ממש לא מה שקרה.
להיפך- שמחתי שעכשיו אני יכולה להתחיל להבין "מי נגד מי" מה בעצם קורה פה.
האיבחון היה עבורי כמו סימון מקומנו על המפה, שמאפשר להתמצא, לתכנן צעדינו בתבונה,
ואף להבין שאיתנו בדרך צועדים עוד רבים וטובים.
לגדל ילד א"ס זה אומר אתגרים ואושר גדול.
בעקרון- כמו כל ילד, רק יותר אינטנסיבי, מכל הבחינות.
הבנים הא"סים שלי למדו בשילוב יחידני- ילד אחד עם צרכים מיוחדים המשולב בכתה רגילה,
מקבל סל-שילוב שכולל מכלול של דברים (אוכל לפרט אם מעניין).
ה
למד גם מ ג-ו בכתת תקשורת: כתה קטנה, עד 8 תלמידים, בבי"ס רגיל,
עם צוות מתוגבר שאמור להיות מיומן לעבודה עם ילדים א"סים.
התלמידים משתלבים בחלק מהשיעורים בכתות המקבילות, הרגילות.
כל אחד לפי מה שנכון לו.
הבכור שלי סיים השנה יב, בגרות מלאה.