פינת ההלכה היומית - מקצת דיני חול המועד

Harrington

Well-known member
מנהל
הפינה מועתקת הפעם משנים קודמות, עם שינויים קלים.



בעקרון כל המלאכות האסורות בשבת ויום-טוב אסורות בחול המועד, פרט לדברים הנעשים לצורך דבר האבד, אוכל נפש (כגון בישול לאותו יום), וכן דברים לצורך המועד במעשה הדיוט.

ימי חוה"מ צריכים להיות מוקדשים לשמחת החג, לעליה לירושלים, וללימוד תורה. וכמובן שניתן לשלב בכל הנ"ל את המשפחה כגון לימוד משותף וכו'.

מי שעבודתו הינה במלאכות שאינן עומדות בתנאים המותרים, צריך לקחת חופש מהעבודה. במידה והוא מסכן בכך את משרתו, הוא רשאי לעבוד את המינימום ההכרחי כדי למנוע זאת, בבחינת 'דבר האבד'.

מלאכה הנדרשת לצרכי הרבים מותרת לפי העניין (כלומר אם אין צורך ממשי אין עניין ועדיף להימנע), אולם ככל שניתן יעשנה במינימום ההכרחי ועדיף שתיעשה על-ידי מתנדב דווקא.

רכישת סחורות אסורה, אלא אם מדובר בדבר האבד. ודבר האבד מבחינה זו איננה כוללת בהכרח מניעת רווח, אלא עיקרה היא דבר האבד מהקרן. עם זאת, כל דבר נבחן לגופו ורצוי לשאול שאלת רב.

השקיה של גינות ועציצים מותרת רק כאשר הדבר הכרחי ודחוף כדי למנוע מהם נזק, אך אם ניתן להמתין עד לאחר החג (השני) מבלי שייפגעו, יש לעשות כן.

בחוה"מ אסור לעשות מלאכה גם על-ידי גוי. במקרים חריגים שיש בהם ספק יש לפנות בשאלת רב.

בישולים לצורך החג מותרים כמובן וכן לצורך חוה"מ, אולם אין לבשל בחוה"מ לימים שלאחר החג.

חל איסור להתגלח ולהסתפר בימי חול המועד, ויש המקלים בימינו לקראת שבת או חג. לנוהגים בספירת העומר שלא להתגלח ולהסתפר מתחילתו, כמובן שההיתר אינו מתקיים בחוה"מ פסח (בשונה מחוה"מ סוכות), זולת אלו הנוהגים גם בספירת העומר להתגלח לכבוד שבת וכיו"ב.

אסור לכתוב בחול המועד, אלא לצרכים המותרים כמפורט לעיל. ובימינו נקבע כי כתיבה על המחשב אינה נחשבת כתיבה, אולם הדפסה כמוה ככתיבה ועל כן יש להימנע מלהדפיס, אלא אם הדבר נחוץ לצרכים המותרים.

במהלך ימי חול המועד יש ללבוש בגדי חג מידי יום ביומו. ויקפיד בערב יום-טוב להוציא דברי מוקצה מכיסיו. לקראת חג (גם חג ראשון וגם חג שני) יש מנהג לקנות שי לרעייתו ולילדיו, ועל-פי דעות מסוימות מדובר במצווה של ממש.

כמו כן רצוי להקפיד לאכול כל יום בשר ולשתות יין, המוגדרים על-ידי חז"ל כגורמי שמחה המחויבת על-פי המצווה "ושמחת בחגיך". כמובן שסעודות קבע יש לאכול בסוכה וככל שניתן, גם סעודות ארעי (בכפוף לתוכנן). לאלו המסוגלים לכך (הן מבחינה אישית והן מבחינה בטחונית או בריאותית), קיימת מצווה לישון בשינה לרבות שנת ארעי.

אסור לכבס בגדים בחול המועד, זולת אם נקלע למצב בו אין לו מה ללבוש. יש לנסות להימנע מלהגיע למצב זה על-ידי כיבוס די בגדים מבעוד מועד לפני החג (הראשון).

לא מתחתנים בחול המועד, אך אין מניעה לשמוע מוסיקה לנוהגים לשמוע מוסיקה בימינו.

במקומות (למשל פורומים וקומונות) בהם משתתפים גם יושבי חו"ל שיש להם יומיים חג, יש לשים לב להבדלי הזמנים בין הארץ לחו"ל, למעוניינים שלא ליהנות מחילול יומטוב על-ידי יהודי ו/או להימנע מלגרום לו לחלל את החג (אצלו). הקפדה זו קיימת גם בשבת, אך בחג צריך לקחת בחשבון גם את 'יום טוב שני של גלויות' לעניין זה, בנוסף לתוספת הזמן במידה וקיימת בין המדינות.



חג שמח וגמר טוב לכולם.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
הפינה מועתקת הפעם משנים קודמות, עם שינויים קלים.



בעקרון כל המלאכות האסורות בשבת ויום-טוב אסורות בחול המועד, פרט לדברים הנעשים לצורך דבר האבד, אוכל נפש (כגון בישול לאותו יום), וכן דברים לצורך המועד במעשה הדיוט.

ימי חוה"מ צריכים להיות מוקדשים לשמחת החג, לעליה לירושלים, וללימוד תורה. וכמובן שניתן לשלב בכל הנ"ל את המשפחה כגון לימוד משותף וכו'.

מי שעבודתו הינה במלאכות שאינן עומדות בתנאים המותרים, צריך לקחת חופש מהעבודה. במידה והוא מסכן בכך את משרתו, הוא רשאי לעבוד את המינימום ההכרחי כדי למנוע זאת, בבחינת 'דבר האבד'.

מלאכה הנדרשת לצרכי הרבים מותרת לפי העניין (כלומר אם אין צורך ממשי אין עניין ועדיף להימנע), אולם ככל שניתן יעשנה במינימום ההכרחי ועדיף שתיעשה על-ידי מתנדב דווקא.

רכישת סחורות אסורה, אלא אם מדובר בדבר האבד. ודבר האבד מבחינה זו איננה כוללת בהכרח מניעת רווח, אלא עיקרה היא דבר האבד מהקרן. עם זאת, כל דבר נבחן לגופו ורצוי לשאול שאלת רב.

השקיה של גינות ועציצים מותרת רק כאשר הדבר הכרחי ודחוף כדי למנוע מהם נזק, אך אם ניתן להמתין עד לאחר החג (השני) מבלי שייפגעו, יש לעשות כן.

בחוה"מ אסור לעשות מלאכה גם על-ידי גוי. במקרים חריגים שיש בהם ספק יש לפנות בשאלת רב.

בישולים לצורך החג מותרים כמובן וכן לצורך חוה"מ, אולם אין לבשל בחוה"מ לימים שלאחר החג.

חל איסור להתגלח ולהסתפר בימי חול המועד, ויש המקלים בימינו לקראת שבת או חג. לנוהגים בספירת העומר שלא להתגלח ולהסתפר מתחילתו, כמובן שההיתר אינו מתקיים בחוה"מ פסח (בשונה מחוה"מ סוכות), זולת אלו הנוהגים גם בספירת העומר להתגלח לכבוד שבת וכיו"ב.

אסור לכתוב בחול המועד, אלא לצרכים המותרים כמפורט לעיל. ובימינו נקבע כי כתיבה על המחשב אינה נחשבת כתיבה, אולם הדפסה כמוה ככתיבה ועל כן יש להימנע מלהדפיס, אלא אם הדבר נחוץ לצרכים המותרים.

במהלך ימי חול המועד יש ללבוש בגדי חג מידי יום ביומו. ויקפיד בערב יום-טוב להוציא דברי מוקצה מכיסיו. לקראת חג (גם חג ראשון וגם חג שני) יש מנהג לקנות שי לרעייתו ולילדיו, ועל-פי דעות מסוימות מדובר במצווה של ממש.

כמו כן רצוי להקפיד לאכול כל יום בשר ולשתות יין, המוגדרים על-ידי חז"ל כגורמי שמחה המחויבת על-פי המצווה "ושמחת בחגיך". כמובן שסעודות קבע יש לאכול בסוכה וככל שניתן, גם סעודות ארעי (בכפוף לתוכנן). לאלו המסוגלים לכך (הן מבחינה אישית והן מבחינה בטחונית או בריאותית), קיימת מצווה לישון בשינה לרבות שנת ארעי.

אסור לכבס בגדים בחול המועד, זולת אם נקלע למצב בו אין לו מה ללבוש. יש לנסות להימנע מלהגיע למצב זה על-ידי כיבוס די בגדים מבעוד מועד לפני החג (הראשון).

לא מתחתנים בחול המועד, אך אין מניעה לשמוע מוסיקה לנוהגים לשמוע מוסיקה בימינו.

במקומות (למשל פורומים וקומונות) בהם משתתפים גם יושבי חו"ל שיש להם יומיים חג, יש לשים לב להבדלי הזמנים בין הארץ לחו"ל, למעוניינים שלא ליהנות מחילול יומטוב על-ידי יהודי ו/או להימנע מלגרום לו לחלל את החג (אצלו). הקפדה זו קיימת גם בשבת, אך בחג צריך לקחת בחשבון גם את 'יום טוב שני של גלויות' לעניין זה, בנוסף לתוספת הזמן במידה וקיימת בין המדינות.



חג שמח וגמר טוב לכולם.
השנה לא ניתן לעלות לרגל.

"ימי חוה"מ צריכים להיות מוקדשים לשמחת החג, לעליה לירושלים"
יש לקוות שלימוד תורה יעשה דרך זום.לקנות מתנות גם בעייתי:)שיהיה לנו חג שמח.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
השנה לא ניתן לעלות לרגל.

"ימי חוה"מ צריכים להיות מוקדשים לשמחת החג, לעליה לירושלים"
יש לקוות שלימוד תורה יעשה דרך זום.לקנות מתנות גם בעייתי:)שיהיה לנו חג שמח.
לא יודע אם זה לא מוחרג, אבל אכן את צודקת. ניסיתי לעדכן את הקובץ משנים קודמות לימי הקורונה, אבל את זה פספסתי.
לקנות מתנות אפשר באמצעות האינטרנט או כשיוצאים לקניות חיוניות. אמנם יש מצב שאצלי בבית אשתמש בתירוץ שכתבת, אבל תכל'ס מי שרוצה, יכול :).
 

שמלת תחרה1

Well-known member
לא יודע אם זה לא מוחרג, אבל אכן את צודקת. ניסיתי לעדכן את הקובץ משנים קודמות לימי הקורונה, אבל את זה פספסתי.
לקנות מתנות אפשר באמצעות האינטרנט או כשיוצאים לקניות חיוניות. אמנם יש מצב שאצלי בבית אשתמש בתירוץ שכתבת, אבל תכל'ס מי שרוצה, יכול :).
מין הסתם קל לעמוד במסורת קניית מתנות ולשמח את בני הבית.
 

מקסים 45

Well-known member
הפינה מועתקת הפעם משנים קודמות, עם שינויים קלים.



בעקרון כל המלאכות האסורות בשבת ויום-טוב אסורות בחול המועד, פרט לדברים הנעשים לצורך דבר האבד, אוכל נפש (כגון בישול לאותו יום), וכן דברים לצורך המועד במעשה הדיוט.

ימי חוה"מ צריכים להיות מוקדשים לשמחת החג, לעליה לירושלים, וללימוד תורה. וכמובן שניתן לשלב בכל הנ"ל את המשפחה כגון לימוד משותף וכו'.

מי שעבודתו הינה במלאכות שאינן עומדות בתנאים המותרים, צריך לקחת חופש מהעבודה. במידה והוא מסכן בכך את משרתו, הוא רשאי לעבוד את המינימום ההכרחי כדי למנוע זאת, בבחינת 'דבר האבד'.

מלאכה הנדרשת לצרכי הרבים מותרת לפי העניין (כלומר אם אין צורך ממשי אין עניין ועדיף להימנע), אולם ככל שניתן יעשנה במינימום ההכרחי ועדיף שתיעשה על-ידי מתנדב דווקא.

רכישת סחורות אסורה, אלא אם מדובר בדבר האבד. ודבר האבד מבחינה זו איננה כוללת בהכרח מניעת רווח, אלא עיקרה היא דבר האבד מהקרן. עם זאת, כל דבר נבחן לגופו ורצוי לשאול שאלת רב.

השקיה של גינות ועציצים מותרת רק כאשר הדבר הכרחי ודחוף כדי למנוע מהם נזק, אך אם ניתן להמתין עד לאחר החג (השני) מבלי שייפגעו, יש לעשות כן.

בחוה"מ אסור לעשות מלאכה גם על-ידי גוי. במקרים חריגים שיש בהם ספק יש לפנות בשאלת רב.

בישולים לצורך החג מותרים כמובן וכן לצורך חוה"מ, אולם אין לבשל בחוה"מ לימים שלאחר החג.

חל איסור להתגלח ולהסתפר בימי חול המועד, ויש המקלים בימינו לקראת שבת או חג. לנוהגים בספירת העומר שלא להתגלח ולהסתפר מתחילתו, כמובן שההיתר אינו מתקיים בחוה"מ פסח (בשונה מחוה"מ סוכות), זולת אלו הנוהגים גם בספירת העומר להתגלח לכבוד שבת וכיו"ב.

אסור לכתוב בחול המועד, אלא לצרכים המותרים כמפורט לעיל. ובימינו נקבע כי כתיבה על המחשב אינה נחשבת כתיבה, אולם הדפסה כמוה ככתיבה ועל כן יש להימנע מלהדפיס, אלא אם הדבר נחוץ לצרכים המותרים.

במהלך ימי חול המועד יש ללבוש בגדי חג מידי יום ביומו. ויקפיד בערב יום-טוב להוציא דברי מוקצה מכיסיו. לקראת חג (גם חג ראשון וגם חג שני) יש מנהג לקנות שי לרעייתו ולילדיו, ועל-פי דעות מסוימות מדובר במצווה של ממש.

כמו כן רצוי להקפיד לאכול כל יום בשר ולשתות יין, המוגדרים על-ידי חז"ל כגורמי שמחה המחויבת על-פי המצווה "ושמחת בחגיך". כמובן שסעודות קבע יש לאכול בסוכה וככל שניתן, גם סעודות ארעי (בכפוף לתוכנן). לאלו המסוגלים לכך (הן מבחינה אישית והן מבחינה בטחונית או בריאותית), קיימת מצווה לישון בשינה לרבות שנת ארעי.

אסור לכבס בגדים בחול המועד, זולת אם נקלע למצב בו אין לו מה ללבוש. יש לנסות להימנע מלהגיע למצב זה על-ידי כיבוס די בגדים מבעוד מועד לפני החג (הראשון).

לא מתחתנים בחול המועד, אך אין מניעה לשמוע מוסיקה לנוהגים לשמוע מוסיקה בימינו.

במקומות (למשל פורומים וקומונות) בהם משתתפים גם יושבי חו"ל שיש להם יומיים חג, יש לשים לב להבדלי הזמנים בין הארץ לחו"ל, למעוניינים שלא ליהנות מחילול יומטוב על-ידי יהודי ו/או להימנע מלגרום לו לחלל את החג (אצלו). הקפדה זו קיימת גם בשבת, אך בחג צריך לקחת בחשבון גם את 'יום טוב שני של גלויות' לעניין זה, בנוסף לתוספת הזמן במידה וקיימת בין המדינות.



חג שמח וגמר טוב לכולם.
אאההה לא מתחתנים בחול המועד. וואלה עכשיו מבין למה לא קיבלתי הזמנות. מה טוב יותר מלהתחתן בחול המועד? תמוהה שיש איסור להתחתן.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אאההה לא מתחתנים בחול המועד. וואלה עכשיו מבין למה לא קיבלתי הזמנות. מה טוב יותר מלהתחתן בחול המועד? תמוהה שיש איסור להתחתן.
המקור לזה למיטב זכרוני, הוא ההלכה ש"לא מערבבים שמחה בשמחה". מאחר וקיימת מצווה לשמוח בחגים (לרבות בחוה"מ), לא מקיימים 'מסיבות שמחה' אחרות אלא מקדימים או דוחים אותן (כמובן שאם מדובר בחוה"מ פסח מן הסתם מקדימים, כדי לא ליפול לאחר מכן עם ספירת העומר).
 

אבח"י

Well-known member
הפינה מועתקת הפעם משנים קודמות, עם שינויים קלים.



בעקרון כל המלאכות האסורות בשבת ויום-טוב אסורות בחול המועד, פרט לדברים הנעשים לצורך דבר האבד, אוכל נפש (כגון בישול לאותו יום), וכן דברים לצורך המועד במעשה הדיוט.

ימי חוה"מ צריכים להיות מוקדשים לשמחת החג, לעליה לירושלים, וללימוד תורה. וכמובן שניתן לשלב בכל הנ"ל את המשפחה כגון לימוד משותף וכו'.

מי שעבודתו הינה במלאכות שאינן עומדות בתנאים המותרים, צריך לקחת חופש מהעבודה. במידה והוא מסכן בכך את משרתו, הוא רשאי לעבוד את המינימום ההכרחי כדי למנוע זאת, בבחינת 'דבר האבד'.

מלאכה הנדרשת לצרכי הרבים מותרת לפי העניין (כלומר אם אין צורך ממשי אין עניין ועדיף להימנע), אולם ככל שניתן יעשנה במינימום ההכרחי ועדיף שתיעשה על-ידי מתנדב דווקא.

רכישת סחורות אסורה, אלא אם מדובר בדבר האבד. ודבר האבד מבחינה זו איננה כוללת בהכרח מניעת רווח, אלא עיקרה היא דבר האבד מהקרן. עם זאת, כל דבר נבחן לגופו ורצוי לשאול שאלת רב.

השקיה של גינות ועציצים מותרת רק כאשר הדבר הכרחי ודחוף כדי למנוע מהם נזק, אך אם ניתן להמתין עד לאחר החג (השני) מבלי שייפגעו, יש לעשות כן.

בחוה"מ אסור לעשות מלאכה גם על-ידי גוי. במקרים חריגים שיש בהם ספק יש לפנות בשאלת רב.

בישולים לצורך החג מותרים כמובן וכן לצורך חוה"מ, אולם אין לבשל בחוה"מ לימים שלאחר החג.

חל איסור להתגלח ולהסתפר בימי חול המועד, ויש המקלים בימינו לקראת שבת או חג. לנוהגים בספירת העומר שלא להתגלח ולהסתפר מתחילתו, כמובן שההיתר אינו מתקיים בחוה"מ פסח (בשונה מחוה"מ סוכות), זולת אלו הנוהגים גם בספירת העומר להתגלח לכבוד שבת וכיו"ב.

אסור לכתוב בחול המועד, אלא לצרכים המותרים כמפורט לעיל. ובימינו נקבע כי כתיבה על המחשב אינה נחשבת כתיבה, אולם הדפסה כמוה ככתיבה ועל כן יש להימנע מלהדפיס, אלא אם הדבר נחוץ לצרכים המותרים.

במהלך ימי חול המועד יש ללבוש בגדי חג מידי יום ביומו. ויקפיד בערב יום-טוב להוציא דברי מוקצה מכיסיו. לקראת חג (גם חג ראשון וגם חג שני) יש מנהג לקנות שי לרעייתו ולילדיו, ועל-פי דעות מסוימות מדובר במצווה של ממש.

כמו כן רצוי להקפיד לאכול כל יום בשר ולשתות יין, המוגדרים על-ידי חז"ל כגורמי שמחה המחויבת על-פי המצווה "ושמחת בחגיך". כמובן שסעודות קבע יש לאכול בסוכה וככל שניתן, גם סעודות ארעי (בכפוף לתוכנן). לאלו המסוגלים לכך (הן מבחינה אישית והן מבחינה בטחונית או בריאותית), קיימת מצווה לישון בשינה לרבות שנת ארעי.

אסור לכבס בגדים בחול המועד, זולת אם נקלע למצב בו אין לו מה ללבוש. יש לנסות להימנע מלהגיע למצב זה על-ידי כיבוס די בגדים מבעוד מועד לפני החג (הראשון).

לא מתחתנים בחול המועד, אך אין מניעה לשמוע מוסיקה לנוהגים לשמוע מוסיקה בימינו.

במקומות (למשל פורומים וקומונות) בהם משתתפים גם יושבי חו"ל שיש להם יומיים חג, יש לשים לב להבדלי הזמנים בין הארץ לחו"ל, למעוניינים שלא ליהנות מחילול יומטוב על-ידי יהודי ו/או להימנע מלגרום לו לחלל את החג (אצלו). הקפדה זו קיימת גם בשבת, אך בחג צריך לקחת בחשבון גם את 'יום טוב שני של גלויות' לעניין זה, בנוסף לתוספת הזמן במידה וקיימת בין המדינות.



חג שמח וגמר טוב לכולם.

ידעתי שאתה דוס. אבל אתה גם רב. שלא נדע.
איזה מזל שכל החוקים האלה לא רלוונטיים לדביי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ידעתי שאתה דוס. אבל אתה גם רב. שלא נדע.
ואילו אתה מאשר את מה שידעתי אני עליך כבר, שאתה אוהב/נוהג להסיק מסקנות על סמך רסיסי מידע, מבלי שיש לך שמץ של מושג בעניינם, כאשר בהמשך אתה בונה על המסקנות האלה תילי תילים של תיאוריות. יתכן שהן נכונות, בדיוק באותה מידה שיתכן שאין בהן כלום.

איזה מזל שכל החוקים האלה לא רלוונטיים לדביי.
אם אתה יהודי הם רלוונטיים אליך.
 

אבח"י

Well-known member
ואילו אתה מאשר את מה שידעתי אני עליך כבר, שאתה אוהב/נוהג להסיק מסקנות על סמך רסיסי מידע, מבלי שיש לך שמץ של מושג בעניינם, כאשר בהמשך אתה בונה על המסקנות האלה תילי תילים של תיאוריות. יתכן שהן נכונות, בדיוק באותה מידה שיתכן שאין בהן כלום.


אם אתה יהודי הם רלוונטיים אליך.
הרינג, יקר - אז אתה גם דוס וגם רב וגם לא דוס וגם לא רב, סתם אחד המפיץ את תורת יהווה ברבים. רלוונטי אליי רק מה שאני מחליט שרלוונטי לגביי. כל השאר הבלותות של מחזירים בתשובה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרינג, יקר - אז אתה גם דוס וגם רב וגם לא דוס וגם לא רב, סתם אחד המפיץ את תורת יהווה ברבים. רלוונטי אליי רק מה שאני מחליט שרלוונטי לגביי. כל השאר הבלותות של מחזירים בתשובה.
לא מכיר את יהווה וממילא לא מפיץ את תורתו.
לגבי תחילת דבריך, זה נורא פשוט: אני=אני. לא פחות ולא יותר.

לגבי סיפא דבריך כאמור קודם, אם אתה יהודי הדברים רלוונטיים אליך. זה נכון בין אם תרצה ובין אם לאו, בין אם תפעל בהתאם ובין אם לאו. גם זה, באמת נורא פשוט.
 

אבח"י

Well-known member
לא מכיר את יהווה וממילא לא מפיץ את תורתו.
לגבי תחילת דבריך, זה נורא פשוט: אני=אני. לא פחות ולא יותר.

לגבי סיפא דבריך כאמור קודם, אם אתה יהודי הדברים רלוונטיים אליך. זה נכון בין אם תרצה ובין אם לאו, בין אם תפעל בהתאם ובין אם לאו. גם זה, באמת נורא פשוט.
שטויות במיץ עגבניות. זה מתאים באמת ללאומן מהזן הקיצוני לחשוב כמוך, הרי מאנשים כמוך מגיעים כל המוייסרים במשטרים דקדטוריים נוסח רומניה של צ'אושסקו, ארגנטיה בשלטון הגנרלים וכו' תמשיך עם הבליך. אתה בהחלט מפיץ תורתו ברבים, ואתה נהנה מזה, למה אתה מתנגד לדבר שמעורר זרימת אנדורפינים בגופך? אתמהה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה מתאים באמת ללאומן מהזן הקיצוני לחשוב כמוך
שוין. עוד תואר. מתרגלים.

הרי מאנשים כמוך מגיעים כל המוייסרים במשטרים דקדטוריים נוסח רומניה של צ'אושסקו, ארגנטיה בשלטון הגנרלים וכו' תמשיך עם הבליך.
לא הבנתי את הקשר בין האישים או המדינות שציינת אלי או אל אנשים "כמוני" (what ever that means), אבל אם אתה הבנת, דיינו.

אתה בהחלט מפיץ תורתו ברבים, ואתה נהנה מזה
את תורת הקב"ה או תורת משה כפי שיש מי שמכנה אותה? בוודאי. אני אכן "מפיץ" אותה (ככל שניתן לכנות כך פינת הלכה שנכתבת אחת למספר חודשים באיזו קומונה) ואני אכן בהחלט נהנה מזה (אם כי זאת לא הסיבה שהתחלתי עם זה. לפחות לא במישרין).


למה אתה מתנגד לדבר שמעורר זרימת אנדורפינים בגופך? אתמהה.
לא הבנתי למה לדעתך אני מתנגד. אנדורפינים משתחררים בגופי משלל סיבות. כתיבת פינות הלכה אינה אחת מהן.
 

אבח"י

Well-known member
שוין. עוד תואר. מתרגלים.


לא הבנתי את הקשר בין האישים או המדינות שציינת אלי או אל אנשים "כמוני" (what ever that means), אבל אם אתה הבנת, דיינו.


את תורת הקב"ה או תורת משה כפי שיש מי שמכנה אותה? בוודאי. אני אכן "מפיץ" אותה (ככל שניתן לכנות כך פינת הלכה שנכתבת אחת למספר חודשים באיזו קומונה) ואני אכן בהחלט נהנה מזה (אם כי זאת לא הסיבה שהתחלתי עם זה. לפחות לא במישרין).



לא הבנתי למה לדעתך אני מתנגד. אנדורפינים משתחררים בגופי משלל סיבות. כתיבת פינות הלכה אינה אחת מהן.

הרבה דברים אינך "מבין". אבל אני סומך עליך שתבין היטב. ההתממות שלך, ממש לתת לך פרס המתמם השבועי, פרס מרתפי תעמולת הבלפור.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הרבה דברים אינך "מבין".
א. בהחלט נכון.
ב. אבל יש דברים שאני כן מבין. זה כולל שאחרי פתיחה כזאת, אין לי שום עניין להמשיך לקרוא. ברור לי שדברים ענייניים במיוחד לא אמצא, ועל קריאת דברים בסגנון הזה אין לי חשק לבזבז זמן או אנרגיה. עמך הסליחה.
ג. שבת שלום וחג שמח.
 

אבח"י

Well-known member
א. בהחלט נכון.
ב. אבל יש דברים שאני כן מבין. זה כולל שאחרי פתיחה כזאת, אין לי שום עניין להמשיך לקרוא. ברור לי שדברים ענייניים במיוחד לא אמצא, ועל קריאת דברים בסגנון הזה אין לי חשק לבזבז זמן או אנרגיה. עמך הסליחה.
ג. שבת שלום וחג שמח.
כרגיל "אינך קורא" ו"אינך מבזבז אנרגיה" אבל אתה עושה את זה בשקיקה רבה. נדמה לי שאתה מבלה ושורץ בפורומים כאן שעות על שעות, אז עולה מכך, שכל דבר אתה קורא וגם מגיב שמא חו"ח תתפס לא מגיב. יווווווווווווווווווווווווווווווווווו
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כרגיל "אינך קורא" ו"אינך מבזבז אנרגיה" אבל אתה עושה את זה בשקיקה רבה.
לעתים בהחלט. כשאני כותב שאני לא ממשיך לקרוא או לא קראתי משהו, מן הסתם לא עשיתי זאת.
אם אני אומר שלא אקרא משהו ובכל זאת קראתי, אין לי שום בעיה להודות בכך. ממש לא מתבייש בזה למקרה שחשבת אחרת וזה בהחלט יכול לקרות.
במקרה הזה קראתי בדיוק את מה שכתבתי שקראתי ולא קראתי את מה שכתבתי שלא קראתי. די פשוט. מי שסבור שהדבר אינו נכון או שאני משקר, כנראה מסתכל על הדברים מתוך עמדת 'על ראש הגנב בוער הכובע', קרי אדם שנוהג לשקר כאן בדבריו ומניח שאחרים בהכרח נוהגים כמוהו.
בכל הכבוד הראוי, הדרך בה אתה בוחר להתנהג כאן בפורומים/קומונות אינה משליכה עלי ולי אין אלא את הדרך בה אני נוהג.

נדמה לי שאתה מבלה ושורץ בפורומים כאן שעות על שעות
אכן על כך אנו יכולים בהחלט להסכים. לא על כמות השעות במדויק, אלא על כך שאני שורץ כאן יותר מדי.

אז עולה מכך, שכל דבר אתה קורא וגם מגיב שמא חו"ח תתפס לא מגיב. יווווווווווווווווווווווווווווווווווו
ה"עולה מכך" הוא על חשבונך, כרגיל. אני לא אחראי להליך הסקת המסקנות שלך ולא כפוף אליה בשום צורה. אם אני חושש "להיתפס" לא מגיב? אני אכן נוהג להגיב כאשר אנשים מגיבים/כותבים לי. כך חונכתי. זאת גם הסיבה שאני נוהג לציין אם אני מחליט מסיבה כלשהי שלא לעשות זאת. אבל 'חשש להיתפס'? בל נגזים :). אם אבחר להגיב אגיב. אם אבחר שלא להגיב לא אגיב. מי שירצה לתפוס אותי, שירוץ מהר ויתכן שיצליח. אין לי אלא לאחל לו בהצלחה ובריאות.
 

מאלף שבלולים

Well-known member
עם כל היופי שהדת, היא בת אלפי שנים ומתאימה לתקופה בה נכתבו הדברים.
כל הצורות והדרכים להתאים אותה לימנו, פתטים.
אבל זאת רק דעתי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
עם כל היופי שהדת, היא בת אלפי שנים ומתאימה לתקופה בה נכתבו הדברים.
כל הצורות והדרכים להתאים אותה לימנו, פתטים.
אבל זאת רק דעתי.
התורה נכתבה לדורות. היא נכונה בעבר כמו שהיא נכונה היום וכפי שהיא תהיה נכונה בעתיד.
אמנם ההלכה יכולה להשתנות בהתאם לתקופה וזה אכן קורה חדשות לבקרים. אבל הבסיס שלה לא יכולה להשתנות ולא תשתנה.
 
למעלה