פינת קורס/מחלקת החודש יוצאת לדרך

פינת קורס/מחלקת החודש יוצאת לדרך../images/Emo70.gif

אני שמחה להודיע בזאת על פתיחתה של הפינה
קורס החודש הוא קורס האנטומיה באוניברסיטה העברית, שנלמד בשנה ב' של הלימודים. את החוויות מהקורס כתב ט ל פ ו ק ס בקובץ המצורף. כולם מוזמנים לקרוא ולשרשר שאלות, מחמאות, זעזוע או כל דבר אחר. כל מי שמעוניין לחלוק מחוויותיו בפינה זו, מוזמן לשלוח לי מסר. תהנו...
 

natalysh

New member
אחלה רשמים, טל ../images/Emo13.gif

ריח של מוחות = ריח של סופגניות? זה מה שמחכה לי שנה הבאה?
בכל אופן, כל הכבוד לטל! השרשור פתוח רק לקורס באוניברסיטה עברית או בכלל?
 
אם בא לך לכתוב

אני בטוחה שישמחו לקרוא חוויות שלך, וגם על ההבדלים שאולי יש בין הקורס בירושלים לקורס בתל אביב.
 
ההבדלים שאני הבנתי שקיימים

ממישהו שסיים עכשיו שנה א' בת"א הם 1. בת"א בסמסטר א' לומדים את גפיים עליונות וראש צוואר ובסמסטר ב' את גזע הגוף(חזה, בטן ואגן) וגפיים תחתונות, בעוד בירושלים בסמסטר א' לומדים רק את גזע הגוף ובסמסטר ב' את כל השאר. 2. בדיסקציות המדריכים בירושלים ממש מדריכים ומבצעים את הדיסקציה עצמה, תוך כדי הסברים, בעוד בת"א הם לוקחים חלק יותר פסיבי בדיסקציות ומשגיחים על התלמידים ורק עוזרים/עונים אם משהו לא מסתדר. נטלי - בבקשה תקני אותי אם אני טועה.
 

dnme

New member
שאלה

איך נראות ההרצאות הפרונטליות שלכם באנטומיה ? האם המרצה פשוט מסביר בליווי מצגת או שנעשה שימוש בשיטות הוראה שונות ומשונות (במובן חיובי) כמו בת"א ?
 
לא שמעתי יותר מדי

מה הולך בהרצאות הפרונטליות בת"א, אבל יש שני מרצים בהדסה שביחד מעבירים את רוב ההרצאות מכלל ההרצאות במהלך השנה ושניהם עושים עבודה יפה מאוד בלעניין את הסטודנטים בחומר. אמנם אחד מהם משתמש עדיין במקרן שקופיות אבל כמו שכתבתי גם הביא סרט של ניתוח כדי להדגים את החומר והוא עושה עוד הרבה דברים כדי שהחומר יכנס ולא בשביל המבחן(הוא לא ממש מאמין במבחנים אז הוא מנסה לגרום לנו לזכור את החומר בהנחה שאין לנו מבחן). השני מרצה על גפיים ובכל שעור הוא עושה לפחות פעם-פעמיים חלק של הפעלה כיתתית - יורד מהבמה, אומר לכולם לעשות תנועה מסוימת עם החלק של הגפה שאנחנו לומדים באותו שעור, וזאת כדי להדגים עיקרון מסוים שממש חשוב מבחינתו שנבין. חבל שלא צילמתי את זה אף פעם. זה נראה ממש גדול!! אה כן - ותמיד יש לו איזה סרטון עם אחת מהילדות הקטנות שלו מדגימה תנועה מסוימת. זה פשוט קורע. יש לו גן חיות בבית אז הוא צילם פעם את אחת הבנות שלו הולכת בעקבות חיה מסוימת(שאני באמת לא מצליח להיזכר כרגע מה היא) כדי להדגים את זה שאנחנו הולכים אחרת מבעלי חיים בגלל המבנה של הרגליים שלנו ביחד עם האגן.
 

kontsy

New member
אחלה עבודה טל ../images/Emo13.gif

מישהו רוצה לספר על את"א?
 

natalysh

New member
מה אתם רוצים לשמוע? ../images/Emo13.gif

זה יהיה מעניים, מנקודת מבט של "כמעט-מתעלפת"
 

לביא א

New member
../images/Emo45.gif + שאלה לטל או לכל המעונין

ראשית, תודה רבה על הסיכום. כיף לקרוא ככה דברים "מהשטח" משהו נוסף שעניין אותי: איך בדיוק עובד הקטע עם הדיסקציות? כל קבוצה מקבלת גופה שתשמש אותה לאורך כל הקורס, או שלכל בכל דיסקציה מקבלים גופה חדשה? אם זו גופה קבועה, לא נוצר מצב שבו היא ממש מרוטשת לבלי היכר או שסוגרים/תופרים אותה איכשהו בסוף כל נתיחה? וגם, האם במהלך הדיסקציה הגופה כולה חשופה (כולל פנים וכו') או שזה כמו בניתוח, ששמים סדין סטרילי כזה עם חור שמונח על האזור הרלוונטי? תודה
 
אז ככה

כל קבוצה מקבלת גופה אחת לכל השנה (זה קורס שנתי). בסוף כל דיסקציה סוגרים את הגופה כמה שיותר טוב (בלי תפירות), מפזרים קצת פורמלין, עם כל הכיסויים ומקווים שהגופה תשאר כמה שיותר טרייה. חושפים רק את החלק שעליו אתה עובד (לפחות משתדלים) כדי ששוב - הגופה תשאר כמה שיותר טרייה. בסופו של דבר הרוב המוחלט לגמרי של הגופות מתקשה והופך למשהו שיותר ויותר קשה לזיהוי, מה שמקשה מאוד על נבחני מועדי ב' (במועדי א' המצב עוד סביר פלוס). הגופה מכוסה בשקית מתים שאתה רואה בסרטים, מתחתיה שקית ניילון, ומתחתיה מגבת ספוגה בפורמלין. כל פעם פותחים את המגבת בחלק שעליו רוצים לעבוד. ענה?
 

morancho1

New member
מ ש ו ב ח !!

טל כתבת מאוד יפה כל הכבוד:):) ועכשיו יש לי שאלה ברשותך. כתבת: "במהלך התפתחות העובר (גולש קצת לאמבריולוגיה) חלקים מהמעי צריכים לצאת מהטבור שלכם כדי שהוא יוכל להסתדר כמו שצריך בבטן במהלך כניסתו חזרה"...אתה יכול בבקשה להסביר מה הכוונה שהמעי יוצא מהטבור ומסתדר כשהוא חוזר חזרה..
 
אוי ווי, להיכנס לאמבריולוגיה

well if u must know, (נגיד שענית לי i must, i must, ועכשיו - מאיזה סרט זה?
) אז המעי שלנו (כמו הרבה חלקים אחרים בעובר) גדל בקצב מטורף והעובר לא יכול להכיל את כולו כשהוא מתארך כל-כך מהר, אז חלק די גדול ממנו יוצא לחבל הטבור עד שהוא מפסיק להתארך, ואז הוא נכנס בחזרה ומסתדר בצורתו בגופנו הבוגר. תדמייני שיש לך חבל ארוך מאוד ואת חייבת לסדר אותו בצורה כלשהי במקום שהוא שוכב כרגע מבולגן. את מחזיקה בקצה אחד, זורקת את כל שאר החבל הצידה ואז לאט לאט מושכת את החבל ומסדרת אותו בדיוק כמו שאת רוצה. אני מקווה שהדוגמא הסבירה את העניין. כל טוב.
 

oshratush

New member
טל קבל../images/Emo24.gif

וואי טל כל כך שלהבת אותי, אנחנו בדיוק ביומיים האחרונים בקורס למדנו כל כך הרבה אנטומיה והמורה שלנו מסביר כ"כ טוב אפילו היום הוא הביא את נטר! אני רוצה כבר אטלס כזה זה פשוט ענק, אין הוא דיבר ביומיים האחרונים על המוח והסביר כ"כ הרבה עליו שזה פשוט מדהים, ועל כל החושים.......... אין אני מחכה לשעורים האלה, ואם תשאל אותי לא מפחדת מגופות......זו הרפואה שיהיה לך בהצלחה ילד.
 
למעלה