פיצויים בגין טעויות באתר

פיצויים בגין טעויות באתר

בוקר טוב,

נתקלתי בפורום בוני אתרים בשאלה הבאה

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for[/URL]umid=156&messageid=164775901
===================================
ברצוני לדווח על אתר כלשהו בגלל שהוא מביא חלקי מידע.
מדובר באתר מתכונים אך הם לא רושמים חלק משמעותי בתהליך, דבר הגורם לחוסר הצלחה של המתכון.
פניתי במייל למנהלי אותו אתר.
אני פשוט מרגישה עוגמת נפש ורק אם היו מציינים דברים ברורים הייתי נהנית מכך שהכנתי משהו.
יש לי אולי עילה לתביעה? זה קרה כבר פעמיים עם שני מתכונים שונים?
חבל שעוד אנשים עם ידע פחות מבסיסי במטבח יפלו כמוני.
=================================

אני מנהל אתר שיש בו חומר לימודי רב, מחשבונים וכו'.
כמובן שבאתר יש אפשרות שטעיתי ויש בו שגיאות.
האתר הוא חינמי ופתוח לכל דורש (יש בו מודעות של גוגל אדסנס).

כמובן יש שאפשרות שאדם יפגע על ידי שמוש באתר
ושאלתי האם יש אפשרות שייתבעו אותי על טעותי?

תודה רבה
 
תשובה כללית

מכיוון שכללי הפורום הזה הינם שאין מביעים דעה על אתרים ספציפיים, אתן לך תשובה כללית בנושא ולא ביחס לאתר שלך או שהזכרת.
התשובה היא ברורה - בוודאי. תביעה היא סכנה אפשרית וקיימת לאתר כגון זה.
ככל שאתה אתר שמוסר מידע, חשוב מאוד להבהיר בתנאי השימוש שלך למה אתה אחראי ויותר חשוב - למה לא. מה הם גבולות אחריות האתר, ממה צריך להזהר כשעושים שימוש באתר, אילו שימושים מותרים ואילו אסורים וכדומה.
אותן הסתייגויות שנראות לכם סתמיות ("ממבו ג'מבו משפטי") יש להן חשיבות קריטית ומומלץ להעזר בעורך דיןמומחה שמכיר את הנושא כדי לא להפגע.
שיחם לב שהנזק שיכול להגרם לך אם יש תקלה יהיה גדול יותר מעלות הייעוץ המשפטי המוקדם. קח את זה בחשבון ולך תגן על עצמך. מנסיון.
 
מעבר ליורם

אם אתה מודע לכך שהאתר עלול להטעות ואינך דואג לתקנון המגן עליך,אתה לוקח על עצמך סיכונים במודע. לפעמים הסיכונים לא גדולים וניתן לנהל אותם.
פעם היה לי לקוח שעסק בנושא של תזונה. הו אמנם דאג לתקנון, אך גם טען שהתיעץ עם מומחה רפואי בכיר מאד בתחום הגסטרו-אנטרולוגיה, שאמר לו שגם אם הוא נותן יעוץ מוטעה, הסכנה הגדולה ביותר היא שהלקוח יקבל קלקול כיבה, ולדעת אותו מומחה, לא ניתן להוכיח כי קלקול הכיבה נובע מהיעוץ הלא נכון ולא מאכילת מזון מקולקל או מוירוס וכד'. זה יכול באמת להיות נכון, אבל מה אם נניח יש באתר 100 לקוחות וביום אחד, 30 מהן מקבלים קלקול כיבה? ניתן או לא ניתן להוכיח? נקודת מחשבה.
 
תודה רבה גם ליורם + המשך

באתר קיים דף שמופנה מכל דף באתר.
בדף זה כתוב שכל שמוש באת היא על אחריות הגולש ואין האתר
אחראי על שגיאות או טעויות.

אך מי בידי יתקע שכל גולש נכנס לדף זה?
האם זה מספיק?

תודה רבה
 
כעיקרון

ככל שאתה רוצה רמת הגנה יותר גבוהה, אתה יותר מבריח גולשים.
אם אתה רוצה להיות יוצר בטוח, אתה יכול להוסיף לחצן וירטואלי של "הבנתי והסכמתי", או משהו דומה, אם אתה רוצה להיות עוד יותר בטוח, אתה יכול להגיע לרמות הזויות כמו חתימה אלקטרונית, חתימה ממשית בפני עו"ד או לא יודע מה. ברוב המקרים לחצן הסכמה יספיק.
 
למעלה