יש כמה אפשרויות, כולן בעייתיות
יש את הלישכה המשפטית של משרד הרווחה, שמבררת בין השאר תלונות על עובדים סוציאליים שהם עובדי רווחה או פקידי סעד. הלישכה כפופה לחוק העובדים הסוציאליים שזה יתרון לעיתים אך לעיתים קרובות גם חיסרון כי יש נוקשות מסויימת.
אפשר להגיש תלונה גם לפקידת הסעד המחוזית לפי האיזור שבו עובד העובד הסוצאילי המדובר. לפקידת הסעד המחוזית אין "שיניים" במובן שאין לה מנדט לשלול רשיון או להשעותו, אך אם היא רצינית, זה מעמד לא נעים. אומרים שיש במערכת הזו קצת "יד רוחצת יד" ולויאליות מקצועית אך לא תמיד. בכל מקרה אז התלונה נכנסת לתיק של העובד הסוציאלי וגם זה משהו.
יש נציב תלונות הציבור של משרד הרווחה. בדרך כלל הוא מעביר את הלונה לעובד הסוציאלי שכנגדו התלונה ומבקש את תגובתו. אם היא לא נמצאת מספקת הוא כותב לעו"ס מכתב אי שביעות רצון (שאותו העו"ס זורק לפח בדרך כלל). תלונות אלו לא חייבות להיכנס לתיק של העו"ס הנילון.
ולבסוף יש את ועדת האתיקה של איגוד העובדים הסוצאילים. הביעה העקרית: לא כל העובדים הסוציאלים חברים באיגוד. גם זה גוף ללא שיניים אמיתיות כי יכול בעיקר לנזוף או הכי גרוע: להעזיב מהאיגוד.
בהצלחה