ניתן לפרק בשתי צורות:
דרך א': פירוק עפ"י סדר התרחשות האירועים בסיפור - מה קרה בהתחלה? מה קרה לאחר מכן? ומה קרה לבסוף? דרך ב': פירוק עפ"י מרכיבי "התבנית הסיפורית" - 1. מי הוא הגיבור/מי הם הגיבורים? (הדמויות הראשיות בסיפור). 2. מהי ההתרחשות שבה היה מעורב הגיבור? (מה עשה? מה היתה מטרתו?) 3. מה היתה בעייתו של הגיבור? 4. מהן ההצעות לפתרון בעייתו? 5. כיצד, לבסוף, פתר הגיבור את בעייתו? כמובן שאפשר קצת לשנות במקצת את ניסוח השאלות, על מנת להתאימן לסיפור המסויים. מכיוון שהילדה די נצמדת לטקסט, על מנת להרגילה לנסח את הכתוב במילים שלה, כדאי להתחיל ממשפט, לעבור לקטע קצר, ולאחר מכן לסיפור. במילים אחרות, לעבוד עימה באופן מדורג, עד אשר תרכוש את המיומנות ותחוש בטוחה ביכולותיה. אפשר לכוונה להשתמש במילים במילים נרדפות (כתוב - עמית, במילים שלה - חבר, לפרק שייכות (כתוב - ספרו, במילים שלה - הספר שלו), וכדומה. אם הקושי שפתי, אפשר להוציא מן הטקסט מילים קשות, לעבוד עליהן, ולאחר מכן יהיה לה קל יותר לקרוא את הטקסט ולספר את תוכנו במילותיה. בהצלחה לשתיכן!