פירוש חלום

ג'ולי

New member
בוקר טוב.
חלמתי חלום שאני זוכרת היטב אתמול.
אני נשואה פלוס,כרגע בין.סיימתי את עבודתי ביום שלישי ומקווה שאחרי הסגר התחיל את מקום העבודה החדש.
אני כבר תקופה מאוד ארוכה אפילו, שאני מרגישה שאני לבד, בלי חברות . פעם היו לי חברות שכל יום היו מתקשרות, היינו נפגשות, ושנים שכבר אין לי את זה. יש לי חברות שרק אני מתקשרת אליהן. אנחנו נפגשות מדי פעם (אבל גם, כאשר אני יוזמת) ואני מרגישה שאני לבד.
חלמתי בלילה שאני עובדת במקום העבודה שעזבתי .ראיתי שאני נמצאת במרכז מסחרי יחד עם המנהלת שלי, שהיא במקום העבודה הקודם סוג של מנכל ,היא לא הייתה המנהלת הישירה שלי .
בחלום היא מקבלת שיחת טלפון ומתחילה לבכות. אומרת לי שאמא שלה נפטרה ושאני אחפש לה מעטפה .במציאות שעשיתי סיבוב טיולים היא נתנה לי חצי חיוך, שאלה אותי לאן אני הולכת מבלי להסתכל עליי בכלל, לא התייחסה אליי כמו בדרך כלל והרגשתי שהיא לא מרוצה מזה שאני עוזבת,אפילו כועסת.
בחלום עברתי דוכן דוכן,חיפשתי מעטפה.
תוך כדי חיפוש מעטפה ,בו זמנית אני מחפשת גם את החליפה הכתומה שלי והנעליים הלבנות.כאשר מצאתי מעטפה, הראתי למנהלת,אך היא טענה שזה לא טוב, שאני אחפש מעטפה אחרת .
הגעתי לדוכן שבו עובדת חברת ילדות שלי,חברה שאני לא כל כך בקשר איתה ,אבל היא תמיד נחשבה לחברה ממש טובה .
היא עבדה בדוכן שווארמה.לבשה בגדי עבודה. ביקשתי ממנה מעטפה היא הייתה מאוד עסוקה בעבודה שלה ,לא הסתכלה עליי ורק אמרה לי מאיפה לקחת את המעטפה. בסוף החלום חברה שלי סיימה את המשמרת שלה,לבשה בגדים רגילים,והגיעה אליה חברה שישבה על ספסל מולה. חברה שלי חייכה אליה והסתכלה רק עליה .אני אמרתי לחברה שלי שמצאתי מעטפה וגם את החליפה הכתומה והנעליים הלבנות שחיפשתי. אז חברה שלי אמרה לי יופי נהדר וכל הזמן הזה לא היה בינינו קשר עין היא לא הסתכלה עליי הסתכלה כל הזמן על החברה שלה וחייכה אליה. חשוב לי לציין שבמציאות חברה שלי היא מאוד ביישנית, מרוב שהיא מתביישת היא לא יוצרת קשר עם עם אנשים שלא מכירה.
אשמח לפירוש,יכול להיות שזה קשור למצב נפשי בו אני נמצאת.
תודה רבה לעונים:)
 

אלישבע777

Well-known member
שלום ג'ולי, הפרוש שלי לחלום על חיפוש מעטפה ופריטי לבוש

אכן החלום קשור למצבך. את רוצה במצב של בין עבודות, יש סגר, את בודדה מבחינה חברתית, בעלך והילדים בכלל אינם נוכחים בחלום, גם זה אומר דרשני.

בחלום יש שתי נשים. אחת המנהלת שלך הקודמת, שבמציאות לא היתה משהו, לא הסתכלה בך ולא התייחסה. אבל יש לה דרישות ממך – להביא לה מעטפה. חלק ניכר מהחלום שלך, הוא – ההתרוצצות שלך להביא לה את המעטפה כשאת סוף סוף מוצאת מעטפה אחרי מאמצים, המנהלת אינה מרוצה ממנה

השניה היתה פעם חברת ילדות טובה. היום לא. בחורה ביישנית שאינה מישירה מבט לעיני הזולת, ואף כי היא מכירה אותך הרבה זמן, היא אינה מביטה בך כלל.

שתי הנשים הללו, הן סמל לחברותייך הרבות מהעבר, שעסוקות בענייניהן , אינן מישירות מבט אליך, (אינן מתקשרות אינן מבקשות את קרבתך) והן משתפות איתך פעולה, רק אם את יוזמת ( בחלום את מתאמצת למצוא מעטפה) ורק אם אין להן משהו אחר לעשות. לחברות שלך, יש בוודאי חברות אחרות שהן מחייכות אליהן ( בקשרי חברות איתן). את חשה שמה שתעשי וכמה שתתאמצי, אינך מספיק מעניינת אותן והן לא יתאמצו להתקשר אליך. בחלום את חיכית הרבה זמן לחברה, עד שתסיים את העבודה בדוכן השווראמה ותחליף בגדים. והיא אומנם כאילו החמיאה לך שהצלחת למצוא את המעטפה, החליפה והנעליים ( אמרה לך – יופי נהדר) אבל זו רק אמירה סתמית. לא מן הלב, בגלל שכך נהוג לומר. כשאת ביקשת ממנה מעטפה, היא לא טרחה להביא לך, רק אמרה לך היכן למצוא אותה. הקטע כאן אומר, שאת מובנת מאליה עבור החברות שלך. הן לא צריכות להתאמץ בשבילך. ממילא , את מתקשרת ואת יוזמת. אז למה לטרוח? ובכלל, החלום אומר שאין מה לסמוך על ידידותן, ועל הקשבתן לדברייך.

בחלום מוזכרים כמה פריטים: החלום מתחיל בחיפוש מעטפה. מהי המעטפה? בשביל מה המנהלת צריכה מעטפה כשהיא קיבלה הודעה שאימא שלה נפטרה והיא פרצה בבכי? הקטע בחלום הוא כמובן אינו הגיוני, אבל בחלומות ישנם מצבים לא הגיוניים, שהם סמל למציאות. לדעתי – הודעת הפטירה היא סמל לאובדן חברותיך, הן נפטרו ממך. היה לכן קשרים הדוקים בעבר ( אולי גם דאגה ושיתוף אימהיים) ועתה כבר לא. מעטפה מסמלת תמיכה, הכלה, שמירת סוד, אכסון כלומר החברות שפעם נתנו לך תמיכה ושמעו את סודותיך, היום כבר במקום אחר. את מחפשת את המעטפה הזאת. את רוצה שהן יעטפו אותך ויתמכו בך, אבל זה כבר לא קיים. בחלום את מוצאת מעטפה, אבל היא אינה טובה. את וחברותיך כבר אינכן יכולות לחדש קשר כפי שהיה בעבר. עבר זמן והנתק קשה לגישור.

בחלום פריט לבוש את מחפשת את החליפה הכתומה והנעלים הלבנות. החברה מחליפה את בגדי העבודה שלה לבגדי יום יום.

החליפה- מזכירה מוטיב אחר בחלום – מעטפה! גם חליפה עוטפת את הגוף. והמעטפה היא סמל לחברה ואשת סוד, כך גם החליפה. אבל חליפה היא גם בגד שמחליפים! גם החברה החליפה את בגדי העבודה שלה, כלומר החליפה אותך. את היית בגד זמני עבורה. עוד פרוש – בגד מלשון בגידה. החברה או החברות, בגדו בך, נטשו אותך. הן החליפו אותך בחברות אחרות ובעניינים אחרים. כמו כן החליפה מסמלת את הזמן הרב שחלף, ואת העובדה שגם הן חלפו ועזבו את חייך. יתכן שהצבע הכתום מסמל – כתם. הן נשארו בליבך כמו כתם, כמו צלקת, וזה מצער אותך. הגיע הזמן להחליף את החברות באחרות, כפי שהן עשו לך. צבע כתום – "כמו תום", כמו סוף. אכן תמו הימים שהייתן כחברות.

הנעליים הלבנות מגנות על הרגלים. החברות פעם גוננו עליך , או נתנו לך תמיכה, אפשרו לך לצעוד בדרך. צבע לבן הוא טבע טהור, זך ונקי כמו החברות פעם. הן היו חברות טובות עבורך. אבל כיום הנעלים הלבנות אבדו ואת מחפשת אותן.

בסוף את מוצאת את החליפה ואת הנעלים, אבל... אין בליבך שמחה על כך. אין במציאה הזאת רגשות. את די אדישה לעניין. אם תטלפני לחברות, תמצאי אותן. הן ישוחחו איתך, אבל לא יותר מזה. חברות ממרחק ולא פנים אל פנים. הן יגידו לך "יופי, נהדר" על כל מה שתגידי, אבל זו תהיה אמירה סתמית. את לא תקבלי מהן מעטפה או חליפה וגם לא נעלים נוחות. לא תקבלי מהן תמיכה, ידידות והזמנה לפגישה.

החלום משקף לך את המצב. הוא אינו נותן לך עצות. את יכולה להרהר בו ולמצוא, אם החלום אומר לך, אילו מסקנות ניתן להסיק. האם להמשיך איתן את הקשר הלא מחייב, כפי שהיה עד כה, או שהן אינן ראויות לניסיונות הקרוב שלך ועדיף להחליף בגד, כלומר ללבוש משהו אחר, למצוא חברות אחרות או לפחות לסלקן ממחשבותייך.

פרוש אחר או נוסף - ימי קורונה הארוכים, שיצרו מצב בו הריחוק החברתי מחוייב מציאות, אינו משפר את תחושת הבדידות של הרבה מאוד אנשים, לא רק את. אולי זה אפילו לטובה. בימים בהם אנו מצווים להתרחק זה מזה, צריך להתרחק! לצערנו, החברות הכי טובות יכולות להיות "נושאות וירוס קטלני". לכן אולי, טוב שאינך נפגשת איתן פנים אל פנים. הבדידות היום היא חובה! לכן אל לך להגיש כה אומללה! כולם בודדים היום, בכל העולם. לך לפחות יש משפחה ולכן אינך בודדה באמת.

אשמח לתגובתך על הפרושים. מה מתאים ומה לא מתאים ואולי יש לך פרוש נוסף.
 

ג'ולי

New member
אלישבע היקרה ,שיקפת לי את המציאות,וזה עצוב מאוד.הרבה פעמים אני אומרת לעצמי,אולי עדיף לא להתקשר,אבל אז אני אני אומרת לעצמי,שאם אני לא התקשר,לא יתקשרו אליי,ואז אשאר לבדי בלי חברות.
זה כבר משהו שאני צריכה לחשוב עליו,מה לעשות.
תודה רבה אלישבע על הפירוש!
 

אלישבע777

Well-known member
אלישבע היקרה ,שיקפת לי את המציאות,וזה עצוב מאוד.הרבה פעמים אני אומרת לעצמי,אולי עדיף לא להתקשר,אבל אז אני אני אומרת לעצמי,שאם אני לא התקשר,לא יתקשרו אליי,ואז אשאר לבדי בלי חברות.
זה כבר משהו שאני צריכה לחשוב עליו,מה לעשות.
תודה רבה אלישבע על הפירוש!
תודה על התגובה המהירה. אכתוב לך מסר
 
למעלה