פירלס אלקטרוניקה/ אלכל/אלקול סחר
שלום לכולם,
לצערי, אני חכם בדיעבד, ורק לאחר ששלחתי מוצר (שנרכש בחברה) לתיקון גיליתי עד כמה היחס הוא נוראי.
להלן השתלשלות האירועים:
1. רכשתי אופניים חשמליים מסוג SB-16 (Smart Bike). כמו כולם - המחיר הזול פיתה אותי ורכשתי אותם בעבור 3000 ש"ח דרך אתר GetIT.
2. כמו כולם - גם אלי התקשר נציג מכירות נואש ושכנע אותי לשדרג לדגם מתקדם יותר (תוספת של 800 ש"ח) בשלוש תואנות עיקריות
1) ניתן להתקין ידית גז בפשטות אצל כל חנות אופניים ובמחיר פעוט של כ-100 שקלים (2) הדגם המתקדם יותר חזק יותר מבחינת ביצועי מנוע (3) הדגם המתקדם יותר הוא בעל רכיבים טובים יותר (הילוכים ומתלים). הסיבה העיקרית שהסכמתי היא שמירת האופציות פתוחות בכל הנוגע לידית גז. אמנם זה לא חוקי לרכב על אופניים עם ידית גז, אך מי יודע מתי ארצה לעשות טיול אופניים בארץ שבה כן מותר או האם יתירו את השימוש באופניים עם ידית גז בישראל בקרוב.
3. עם תום ימי האספקה - הגיעו האופניים המיוחלים - הדגם המשודרג SB-26.
4. מהשבוע הראשון - האופניים מצטיירות כבעייתיות , ברגים משתחררים במהלך הרכיבה (עד למצב בו אני נדרש לרכב עם סט מברגים וכלי עבודה לכל מקום), הסוללה מחזיקה 12 ק"מ (למרות שבחוברות היצרן ובמודעות דיברו על 40-55 ק"מ) וכמובן, ניסיונות להתקין את ידית הגז עלו בתוהו. חנויות אופניים מסרבות בכלל להסתכל על האופניים הללו, כולם מכירים את Smart Bike ואף אחד לא רוצה להתעסק איתם. במקומות שכן ניסו לבדוק האם ניתן להתקין ידית גז - לא הצליחו לחבר מספר דגמים של ידיות. לאחר התנסות זו, רכשתי ידית גז משלי וניסיתי להתקינה בעצמי - גם ניסיון זה עלה בתוהו שכן כל קומבינציה של חיבור הידית לא עבד. התקנת ידית גז היא פשוטה קלה ומאוד סטנדרטית. העובדה שהנ"ל לא עובד רומז על תקלה באחד מרכיבי האופניים - הבקר.
5. פתחתי תקלה אצל חבר אלקול/פירלס ואלו שלחו רכב של GetIT לאסוף את האופניים. מקץ שבוע וחצי התקשרתי לברר לגבי סטטוס התיקון ובשיחה זו נמסר לי כי הם אינם יודעים מה סטטוס התיקון ולא מצליחים ליצור קשר עם המעבדה, הם מסרו כי משך הזמן הוא 10-14 ימי עסקים.
6. לאחר 11 ימי עסקים התקשרתי שוב, משיחה עם נציגה עלה שוב כי אינה יודעת מה סטטוס התיקון וכי היא תחזור אלי לאחר שתצליח להשיג את המעבדה. בשיחה זו הבהרתי לה כמה קריטי לי לקבל את האופניים חזרה שכן אני נוסע לחו"ל בקרוב ולא אוכל לקבלם במועד.
7. ביום שלמחרת (היום ה-12) לא חזרו אלי, התקשרתי שוב וגם הפעם הוסבר לי שהם לא יודעים איפה זה עומד. בקשותיי לדבר עם אחראי עלו בתוהו. נאמר לי כי אין אפשרות לעשות זאת בטלפון.
8. לאחר סוף השבוע, היום ה-13, התקשרתי שוב כדי לברר מה קורה, במקרה נעניתי על ידי מנהלת שירות הלקוחות והיא אמרה כי האופניים עדיין לא עברו תיקון וכי היא "מאמינה שבימים הקרובים" אקבלם. ביקשתי לדבר עם בכיר ממנה אך גם ניסיון זה לא הצליח. ביקשתי לקבל תאריך קונקרטי (כדי שאוכל להערך, אולי להציב מישהו בבית לקבלם?) היא אמרה שתחזור אלי באותו היום -ולא חזרה.
9. שיחה נוספת ביום שלמחרת (היום ה-14!) כדי לברר מה סטטוס התיקון - שוב, שיחה עם נציגה, הפעם נמסר לי כי רק עכשיו הם נכנסים למעבדה (במשך 14 ימי עסקים המעוגנים בחוק לתיקון ומשלוח - האופניים ישבו במחסן ולא נבדקו!). שוב הבהרתי כמה קריטי המצב ושוב לא קיבלתי תאריך קונקרטי.
10. היום, קיבלתי שיחה מהמעבדה בה נאמר לי כי האופניים נבדקו ותוקנו מלבד לטענות ידית הגז. נאמר לי כי הם לא יכולים להשתמש בידית הגז שסיפקתי להם וכי אם אני רוצה, אני מוזמן לשלם להם 500 ש"ח עבור התקנה של ידית גז משלהם (בצירוף מכתב בו אני מצהיר אני מעוניין לבצע את ההתקנה). הוריתי להם לא לבצע התקנה ורק לוודא שהבקר הספצפי שלי אכן עובד ואכן מאפשר התקנת ידית ושיבצעו זאת עם הידית שלהם מבחינתי. הנציגה תחילה אמרה שהם לא יעשו זאת ולאחר שהתעקשתי היא טענה שהם כבר עשו זאת (ככל הנראה שיקרה כדי שארד מהרעיון) היא אמרה שהיא מוציאה אותם למשלוח. ביקשתי מהם לפחות שיאמרו לי איזו סוג של ידית גז עובדת עם הבקר הנ"ל (יש שני סוגים עיקריים) או שיספקו לי הוראות/טיפ להתקנה אך הם סירבו. ביקשתי לדבר עם נציג טכני אחר או בכיר יותר, ושוב נאמר לי שיחזרו אלי. לאחר ששדרגו לי את האופניים במיוחד בשביל זה - הם מסרבים לתת פרטים לגבי החומרה הנתמכת. למרות שבמועד שדרוג העסקה נאמר לי בפירוש - זה תהליך קל וכל חנות אופניים תעשה זאת עבור כ-100 ש"ח.
בכלל הניסיונות שלי ליצור קשר עם שירות לקוחות נתקלתי בזמני המתנה לא הגיונייים (15 -20 דקות), מענה של שירות הודעות חיצוני בלבד ורק כאשר ניתבתי את שיחה לעבר האופציה של "קניית מוצר חדש" הצלחתי להשיג את שירות הלקוחות.
רוב הנציגים נהגו בזלזול ("למה אתה צריך את האופניים אם אתה טס?!" - למה זה עניינכם?) וכד'.
אז מה היה לנו:
1. מוצר זול מאיכות ירודה (לאחר בירור באתר היצרן בסין - מחירם המקורי 400 דולר, שליש מהמחיר בו קניתי אותם).
2. שירות לקוחות מזלזל וחצוף.
3. איחור בזמן התיקון (3 ימים והספירה ממשיכה) - הפרת החוק להגנת הצרכן
4. שדרוג שלא לצורך
5. ניסיון לגבות ממני כספים נוספים עבור תכולות שהיו אמורות להיות מסופקות עם המוצר המקורי.
6. אי מתן אניפורמציה רלוונטית לגבי המוצר.
אתמול בערב שלחתי להם מייל בו ציינתי כי הם מפרים את חוק הגנת הצרכן, צירפתי את לשון החוק והסברתי כי אם לא אקבל את אופניי חזרה עד סוף השבוע (יום העסקים ה-17), אעבור לערוצים משפטיים.
בנוסף שלחתי פנייה לאתר GetIT ואני מחכה למענה.
רק מתזכר אנשים לפני שהם קונים ממקומות כאלו או ספציפית מאלקול, אלכל, פירלס או כל שם אחר בו הם מציגים את עצמם ואולי מכה איפה שזה הכי כואב - בפורומים של תפוז (להם שייכות/בעלות/שיתוף פעולה עם אתר GetIT, השייך לפירלס אלקטרוניקה).
בנוסף מקווה שהודעה זו תעלה כביקורת בחיפושים על דגם האופניים Smart Bike SB26, SB16 (חיפושים שערכתי ולא מצאתי ביקורת רלוונטית).
רועי
שלום לכולם,
לצערי, אני חכם בדיעבד, ורק לאחר ששלחתי מוצר (שנרכש בחברה) לתיקון גיליתי עד כמה היחס הוא נוראי.
להלן השתלשלות האירועים:
1. רכשתי אופניים חשמליים מסוג SB-16 (Smart Bike). כמו כולם - המחיר הזול פיתה אותי ורכשתי אותם בעבור 3000 ש"ח דרך אתר GetIT.
2. כמו כולם - גם אלי התקשר נציג מכירות נואש ושכנע אותי לשדרג לדגם מתקדם יותר (תוספת של 800 ש"ח) בשלוש תואנות עיקריות
3. עם תום ימי האספקה - הגיעו האופניים המיוחלים - הדגם המשודרג SB-26.
4. מהשבוע הראשון - האופניים מצטיירות כבעייתיות , ברגים משתחררים במהלך הרכיבה (עד למצב בו אני נדרש לרכב עם סט מברגים וכלי עבודה לכל מקום), הסוללה מחזיקה 12 ק"מ (למרות שבחוברות היצרן ובמודעות דיברו על 40-55 ק"מ) וכמובן, ניסיונות להתקין את ידית הגז עלו בתוהו. חנויות אופניים מסרבות בכלל להסתכל על האופניים הללו, כולם מכירים את Smart Bike ואף אחד לא רוצה להתעסק איתם. במקומות שכן ניסו לבדוק האם ניתן להתקין ידית גז - לא הצליחו לחבר מספר דגמים של ידיות. לאחר התנסות זו, רכשתי ידית גז משלי וניסיתי להתקינה בעצמי - גם ניסיון זה עלה בתוהו שכן כל קומבינציה של חיבור הידית לא עבד. התקנת ידית גז היא פשוטה קלה ומאוד סטנדרטית. העובדה שהנ"ל לא עובד רומז על תקלה באחד מרכיבי האופניים - הבקר.
5. פתחתי תקלה אצל חבר אלקול/פירלס ואלו שלחו רכב של GetIT לאסוף את האופניים. מקץ שבוע וחצי התקשרתי לברר לגבי סטטוס התיקון ובשיחה זו נמסר לי כי הם אינם יודעים מה סטטוס התיקון ולא מצליחים ליצור קשר עם המעבדה, הם מסרו כי משך הזמן הוא 10-14 ימי עסקים.
6. לאחר 11 ימי עסקים התקשרתי שוב, משיחה עם נציגה עלה שוב כי אינה יודעת מה סטטוס התיקון וכי היא תחזור אלי לאחר שתצליח להשיג את המעבדה. בשיחה זו הבהרתי לה כמה קריטי לי לקבל את האופניים חזרה שכן אני נוסע לחו"ל בקרוב ולא אוכל לקבלם במועד.
7. ביום שלמחרת (היום ה-12) לא חזרו אלי, התקשרתי שוב וגם הפעם הוסבר לי שהם לא יודעים איפה זה עומד. בקשותיי לדבר עם אחראי עלו בתוהו. נאמר לי כי אין אפשרות לעשות זאת בטלפון.
8. לאחר סוף השבוע, היום ה-13, התקשרתי שוב כדי לברר מה קורה, במקרה נעניתי על ידי מנהלת שירות הלקוחות והיא אמרה כי האופניים עדיין לא עברו תיקון וכי היא "מאמינה שבימים הקרובים" אקבלם. ביקשתי לדבר עם בכיר ממנה אך גם ניסיון זה לא הצליח. ביקשתי לקבל תאריך קונקרטי (כדי שאוכל להערך, אולי להציב מישהו בבית לקבלם?) היא אמרה שתחזור אלי באותו היום -ולא חזרה.
9. שיחה נוספת ביום שלמחרת (היום ה-14!) כדי לברר מה סטטוס התיקון - שוב, שיחה עם נציגה, הפעם נמסר לי כי רק עכשיו הם נכנסים למעבדה (במשך 14 ימי עסקים המעוגנים בחוק לתיקון ומשלוח - האופניים ישבו במחסן ולא נבדקו!). שוב הבהרתי כמה קריטי המצב ושוב לא קיבלתי תאריך קונקרטי.
10. היום, קיבלתי שיחה מהמעבדה בה נאמר לי כי האופניים נבדקו ותוקנו מלבד לטענות ידית הגז. נאמר לי כי הם לא יכולים להשתמש בידית הגז שסיפקתי להם וכי אם אני רוצה, אני מוזמן לשלם להם 500 ש"ח עבור התקנה של ידית גז משלהם (בצירוף מכתב בו אני מצהיר אני מעוניין לבצע את ההתקנה). הוריתי להם לא לבצע התקנה ורק לוודא שהבקר הספצפי שלי אכן עובד ואכן מאפשר התקנת ידית ושיבצעו זאת עם הידית שלהם מבחינתי. הנציגה תחילה אמרה שהם לא יעשו זאת ולאחר שהתעקשתי היא טענה שהם כבר עשו זאת (ככל הנראה שיקרה כדי שארד מהרעיון) היא אמרה שהיא מוציאה אותם למשלוח. ביקשתי מהם לפחות שיאמרו לי איזו סוג של ידית גז עובדת עם הבקר הנ"ל (יש שני סוגים עיקריים) או שיספקו לי הוראות/טיפ להתקנה אך הם סירבו. ביקשתי לדבר עם נציג טכני אחר או בכיר יותר, ושוב נאמר לי שיחזרו אלי. לאחר ששדרגו לי את האופניים במיוחד בשביל זה - הם מסרבים לתת פרטים לגבי החומרה הנתמכת. למרות שבמועד שדרוג העסקה נאמר לי בפירוש - זה תהליך קל וכל חנות אופניים תעשה זאת עבור כ-100 ש"ח.
בכלל הניסיונות שלי ליצור קשר עם שירות לקוחות נתקלתי בזמני המתנה לא הגיונייים (15 -20 דקות), מענה של שירות הודעות חיצוני בלבד ורק כאשר ניתבתי את שיחה לעבר האופציה של "קניית מוצר חדש" הצלחתי להשיג את שירות הלקוחות.
רוב הנציגים נהגו בזלזול ("למה אתה צריך את האופניים אם אתה טס?!" - למה זה עניינכם?) וכד'.
אז מה היה לנו:
1. מוצר זול מאיכות ירודה (לאחר בירור באתר היצרן בסין - מחירם המקורי 400 דולר, שליש מהמחיר בו קניתי אותם).
2. שירות לקוחות מזלזל וחצוף.
3. איחור בזמן התיקון (3 ימים והספירה ממשיכה) - הפרת החוק להגנת הצרכן
4. שדרוג שלא לצורך
5. ניסיון לגבות ממני כספים נוספים עבור תכולות שהיו אמורות להיות מסופקות עם המוצר המקורי.
6. אי מתן אניפורמציה רלוונטית לגבי המוצר.
אתמול בערב שלחתי להם מייל בו ציינתי כי הם מפרים את חוק הגנת הצרכן, צירפתי את לשון החוק והסברתי כי אם לא אקבל את אופניי חזרה עד סוף השבוע (יום העסקים ה-17), אעבור לערוצים משפטיים.
בנוסף שלחתי פנייה לאתר GetIT ואני מחכה למענה.
רק מתזכר אנשים לפני שהם קונים ממקומות כאלו או ספציפית מאלקול, אלכל, פירלס או כל שם אחר בו הם מציגים את עצמם ואולי מכה איפה שזה הכי כואב - בפורומים של תפוז (להם שייכות/בעלות/שיתוף פעולה עם אתר GetIT, השייך לפירלס אלקטרוניקה).
בנוסף מקווה שהודעה זו תעלה כביקורת בחיפושים על דגם האופניים Smart Bike SB26, SB16 (חיפושים שערכתי ולא מצאתי ביקורת רלוונטית).
רועי