תשובה לגבי אפקטיביות בפרסום
מה ההבדל בין אמריקאי וישראלי? אמריקאי שואל: איזה אין פה? אומרים לו חנות פלאפל... והוא פותח. באופן הרציני והמקצועי ביותר. ישראלי שואל: איזה עסק הכי מצליח ומרוויח פה? אומרים לו... חנות פלאפל, אבל יש כבר חמש חנויות... אז הוא פותח את השישית (ולרוב כולם סוגרים) בקיצור, אם העסק היה כל כך רווחי, סביר להניח שהיו מתחרים רבים... ויש מעט מאד. לגבי האפקטיביות...ככלל. כל מדיה היא אפקטיבית אם מקפידים על הכללים הבאים: השאלה היא מהו המסר (האם יש בו אינטרס אמיתי לקבוצת לקוחות פוטנציאליים), כיצד הוא מועבר (האם הקהל מבין מה רוצים ממנו) ומה האינטרס שלך כמתעניין פוטנציאלי. (האם משתלם לי לרכוש/לנסות וכד´) בישראל יש כל כך הרבה חאפרים שמתעסקים בתחום הפרסום, שלצערי, לא תמיד ניתן למדוד את האפקטיביות במונחים "אמריקאים" לזמן ארוך. למשל אם אפתח מתחת לבית שלי חנות להמבורגרים סביר להניח שלא יבואו רבים... אבל אם אפתח סניף של מקדולנדס... מקדונלדס השקיעו בחכמה רבה, שנים רבות בפרסום בשילוב חזון מסחרי, קונספט שיווקי ופרסומי והצליחו להפוך את נכסיות המותג שלהם לסיפור הצלחה. (שווי המותג שלהם הוא כ 70% מהשווי הכולל של הקונצרן - במילים אחרות, ללא המותג מקדונלדס, הם "עוד חנות המבורגרים") לעומת זאת, הסוחר הישראלי הממוצע, שואל את עצמו מה יצא לי מזה... נכנס כסף לקופה היום!!! אפקטיבי. לא נכנס... לא אפקטיבי. מתי כבר נשכיל לחשוב לתקופות ארוכות ולא מהרגע להרגע... ולגבי הזבוב והקרחת... אם המטוס לא מדוחס, אני חושש שבגובה 15,000 רגל הוא עלול למות עוד לפני נסיון המעוף. שיהיה לכולנו שבוע טוב ושקט נחיתות בטוחות יפתח לרון