פיתוח כלים אימוניים

צביקה38

New member
פיתוח כלים אימוניים

בעולם הספורט נהוג לצפות במשחקי הקבוצה או השחקן וללמוד מהם על טעויות,על טעון שיפור,על נקודות חזקות ועל נקודות חלשות. באימון האישי קשה לעבור על "הנושא המאומן" באותה רצת דיוק מאחר ואינו מצולם או מוקלט ובין מפגש למפגש עובר שבוע בו לא תמיד ניתן לזכור את כל הפרטים ולנתח אותם במדויק. בואו נעלה את שיטות התיעוד וננסה לחשוב על הדרך האידאלית "להקלטת" השבוע בין מפגש למפגש. המשך יום נפלא צביקה ברגמן
 

T a l c y

New member
כלים לתיעוד

השאלה הראשונה שעולה לי היא: האם אנו זקוקים לזכור את כל הפרטים במדוייק??? ועם זאת אשתף במספר כלים שאני משתמשת בהם לעיתים (תלוי בנסיבות): אחד מהכלים הוא סיכום פגישה. לעיתים אני מסכמת ושולחת למתאמן/ת לאחר כיום או יומיים. הוא/היא צריכים לעבור על זה ולבדוק אם היה משהו נוסף שלא סוכם (בעיניו). מה שמצאתי שהיה אפקטיבי במיוחד זה לבקש מהמתאמן/ת לסכם מתוך נק' ההסתכלות שלו/ה. כשבקשה כזו מגיעה הם הופכים נוכחים יותר בפגישה, במהלך השבוע מסכמים ומוסיפים נק' שעולות לאחר הפגישה. כלי נוסף הוא משימות עם דיווח במהלך השבוע. כלומר לעדכן אותי (מייל, sms, טלפון קצר) בשלבי המשימה או עשייתה. בד"כ אשלח שאלת אימון חזרה אשר מטמיעה את התובנות מהמשימה וכך הם מרוויחים העמקה במהלך השבוע והתבוננות נוספת בתהליך. תודה, טל
 
ההפך מלשכוח... לרשום

אני מאמין שההפך מלשכוח... זה לרשום. אני רושם במהלך האימון נקודות עיקריות שעולות - משפטי מפתח, דברים קריטיים וכדומה. ממש ממש מעט, כי אצלי בפירוש כתיבה אינטנסיבית באה ע"ח הקשבה למתאמן. בנוסף, בסוף הפגישה אני כותב בדקדקנות יחד עם המתאמן את משימות האימון שהוא לקח לעצמו, כדי שיהיה ברור FIX מה המחוייבות שלו לפגישה הבאה. לאחר הפגישה אני יושב בבית עוד כמה דקות, מנסה להזכר אם עלה משהו שלא כתבתי, אם יש איזה נושא בהמשך לפגישה שהוא אפשרות לשיחה בפגישה הבאה, ומבצע תחקיר לעצמי לגבי פגישת האימון מנקודת מבטי כמאמן. מקווה שעזרתי. עמירם.
 

צביקה38

New member
עמירם,הבעיה היא...

עם מקרים שאנחנו לא עדים להם. אם נחזור לדוגמא של תיעוד משחק הכדורסל נבין כי גם אם נראה את המשחק 3 פעמים נגלה כל פעם משהו חדש. יום טוב צביקה
 
מה שאנחנו לא רואים...

האם יש פתרון לזה? נניח פתרון קיצוני - לצלם או להקליט. זה אפשרי? זה לא יפריע לאימון? זה ישים לעבור אחרי האימון על כל האימון פעמיים שלוש ולגלות כל פעם משהו חדש? אני מתמקד בלהקשיב - למילים, למילים שלא נאמרות, לרגשות שקיימים מאחורי המילים, ועוד. רושם מעט, קולט לא מעט מהאוירה בשיחה ( המתאמן בתנופה? תקוע? מתלהב? מסתייג? ...). אם יש רעיונות אחרים - בשמחה. עמירם.
 

tlingit

New member
מחשבות ושאלה

גם אני שואלת, כמו T a l c y, עד כמה צריך לחזור ולחפור באופן כזה בפגישה שהייתה? חלק מהמתרחש עולה מתוך האינטראקציה ומתוך התגובות שעולות בנו לדברים שאותן אנחנו משקפים למתאמן. וכמובן אותם דברים שעולים בנו במהלך השבוע עד הפגישה הבאה, אחרי ש"התבשלו" קצת. מנסיוני לא רק באימון, לדברים יש נטיה מופלאה להופיע בהתאמה לסדר שאנחנו לא תמיד יכולים לראות מראש, מתוך סיבתיות שלעיתים אפשר להבין רק בדיעבד. ובהקשר זה מאד נראות לי ההצעות של T a l c y. לי נראה שפה עולה שוב שאלת הצניעות כפי שקוראת לה ענתוצאות: למרות הפיתוי שלנו לעשות את המקסימום וכמה שיותר טוב האם לא עדיף לעבוד עם המתאמן והדברים שהוא מביא לפגישה מאשר לחפור עוד לתוך פגישות קודמות ובעצם להוביל אג'נדה שלנו שאולי המתאמן לא בשל לה? אני סקרנית לשמוע ולנסות לראות מתוך זוית הראיה שלך צביקה, כלמידה ולמחשבה נוספת שלי, מה אתה רוצה למצא בבדיקה מדוקדקת כזו? איזה אפשרויות אני לא רואה פה? (כמה שהשאלה הזו מתאימה לדברים
)
 
כמו בפאזל ../images/Emo73.gif

היי צביקה, קראתי את שאלתך ואת התגובות. אני אומנם צעיר באימון, אך בעל ניסיון רב בפיתוח וניהול מרכזי הערכה - במסגרת זו גם מכשיר מעריכים, שתמיד חוששים "לפספס" .... לפגוע בארגון או במועמדים. להם אני תמיד מדגיש את הדוגמא של הפאזל שכדי להנות ממנו צריך להתבונן מעט מרחוק (אחרי שמסיימים להרכיב אותו כמובן
) כלומר, כן להיות קשוב מאוד ועם האנטנות במצב קליטה כל הזמן. אך, לא חייבים לייחס משמעות רבה לכל דבר. גם פרויד אמר: לפעמים סיגר הוא רק סיגר... אני מאמין שהדברים המשמעותיים יעלו במוקדם או במאוחר שוב ושוב ולא נוכל להתחמק מלעסוק בהם אם נרצה ואם לא... בהערכה, ינון
 

צביקה38

New member
ננסח את השאלה מזוית שונה

אילו הייתי יכול בתור מאמן להביט מהצד במתאמן בשעה שהוא מתמודד עם דברים בזמן אמת האם זה היה יכול לעזור לי לאמן אותו טוב יותר? מה דעתכם?
 
תשובה משתי זויות

יש מקרים שכן. יש מקרים שכדאי ואפילו חשוב לראות את המתאמן כשהוא "משחק במגרש" בזמן אמת. אני יכולה לראות סיטואציות רבות כאלה באימון הניהולי. האפשרות לשבת עם המנהל המתאמן בישיבה שהוא מנהל, לצפות בו, לתת לו פידבקים אח"כ ולבצע למידה מדוייקת יותר של התהליך עם לקחים קונקרטיים וקידום ממוקד- היא האימון האפקטיבי ביותר. כנ"ל בצפיה בשיחת מכירה, שיחת משוב וכו' יש מאמנים למציאת זוגיות שצופים במתאמנים שלהם בבליינד דייט וכו'. גם אימון משפחתי יכול להיתמך על ידי צפיה בסיטואציות משפחתיות אופייניות (שעות אחה"צ עם הילדים, שעות השכמה, השכבה וכו') גם כאן אני יכולה לראות ערך מוסף אדיר. לעומת זאת, מצבים אחרים, חשוב שיגיעו לאימון מתוך הפריזמה, ההשתקפות וההשקפה של המתאמן כי מתוך עולמו הם באים ואל תוך פרשנותו הם נכנסים ממילא. במקרים כאלה, חשוב דווקא שלא למדוד או להיות נוכח אלא לתת למתאמן להביא את מה שהוא בוחר אל תוך האימון. רק טוב ענת
 
../images/Emo178.gifהרווח שבין לבין

היי צביקה בהקשר של הסוגיה שהעלית,יש לי שאלה מה קורה ברווח שבין צילום אחד למשנהו,ומה קורה ברווח שבין מחשבה לבאה אחריה. איך אפשר לדעת מה עולה שם? ומהם התובנות שבין הרווחים? העולם האישי שלנו נמצא בהשתנות מתמדת מרגע לרגע אם אנחנו ערים אליו. אם הערנות לא נמצאת בקיים,אז מ הטעם בצילומים ותיעודים למיניהם. מה שחשוב הוא על מה אתה שם את הפוקוס שלך,ומה בעצם אתה רוצה להפיק מהאמון. במקום שהמאומן מסמן לנו עצור-אין כניסה,מתוך ניסיוני האישי ,שום צילום שבעולם או תיעוד מוקלט לא יעשה את ההבדל. מעצם הצגת השאלה-עולה שאתה מאד רוצה בהצלחתם של מאומניך-אלא ,שהקצב ההצלחות,הכשלונות הם שלהם,וכאן אני בהחלט מתחברת לנושא של שהועלה כאן בפורום מספר פעמים, והשאלה היא עד כמה אנחנו המאמנים באמת באמת,ענווים וצנועים ,לא כאמירה אלא כהוויה. אימון הוליסטי לחיים פיתוח כישורי חיים
 

צביקה38

New member
תשובות נהדרות

חידוד הנקודות הללו ומחשבה על כלים שאין או כדאי שיהיו יעזרו לנו כמאמנים לדעת לאן להגיע,עד לאן להגיע והאם להגיע. וכמובן הכל הכל עם המון צניעות. סופשבוע נפלא ובשורות טובות צביקה ברגמן
 
למעלה