פיתוח מנחת בר לב בגליל המערבי

Brendan

New member
פיתוח מנחת בר לב בגליל המערבי

הודעת דובר משרד התחבורה מיום ה- 12 לחודש מאי של שנת 2002. ----------------------------------------------------- כמליון שקל יושקעו בפיתוח מנחת המטוסים בפארק התעשיות בר לב שליד כרמיאל, כל הודיע היום 12/5/2002 שר התחבורה, ד´´ר אפרים סנה, במהלך ביקור במועצה האזורית ´´משגב´´ שבגליל המערבי. --------------------------------------------------- הודעת הדובר המקורית: כאן שאלה: על-פי הודעת הדובר, המינחת אמור לעודד את תפעול מפעל ציקלון שנימצא באיזור. מה עושה מפעל זה כיום ללא מינחת? כיצד הוא משפץ מטוסים ללא מינחת במקום? האם אין זה מוגזם להשקיע סכום גדול כל כך עבור אנשי עסקים אשר יהנו "ממוניות אוויר" ? כמה אנשי עסקים מוטסים כבר יש בישראל? לא עדיף להשקיע את הכסף בשיפור התחבורה הציבורית? תשתיות כבישים? רכבת וכ"ו? אשמח לתשובה
 
תגיד, אתה פה רק בשביל לקטר עלינו?

יש לנו מספיק בעיות עם משרד התחבורה וצה"ל ומי שתרצה גם בלעדיך. אם אתה רוצה לעודד כבישים עשה זאת בפורום אוטואים. אנחנו רוצים לפתח מסלולים ונתיבים.
 

Brendan

New member
אבי....

הפורום נועד גם על-מנת לבצע דו-שיח בין אנשים שלא תמיד רואים עין בעין. מטרת הדו-שיח היא להעלות רעיונות לפתרונות אפשריים והבאת בעיות הנובאות מנושא הפורום לדיון וזאת על-מנת להביא את הנושא לשיח ציבורי. צר לי שאתה מפרש את הודעתי כפעולת קיטור אך אין זו כוונתי. הודעה דומה לזו הצבתי גם בפורום תחבורה ציבורית כך שאני כן פועל גם במישורים אחרים. לעניין ההודעה. הודעתי כללה את הודעת דובר משרד התחבורה שיש לה עניין לחברי הפורום הזה וזה בקונטקסט של פיתוח מסלולים ונתיבים. ביקורתי נובעת מהעובדה שמדובר בהשקעה של כספי משלם המיסים וכי לדעתי יש פגם בסדר העדיפויות של משרד התחבורה, פגם שמקבל ביטוי בהשקעת כספי משלם המיסים לצורך "מוניות אוויריות" עבור אנשי עסקים שהם מיאוט באוכלוסיה. אני יכול לחשוב על לפחות 10 פרוייקטים אחרים בהם הייתי משקיע את הכסף הנ"ל וזאת לטובת ציבור רחב יותר של אנשים. מטרת שאלתי היא שאתה וחבריך תתנו לי הצדקה להשקעה זו. לא בקטע של לקטר אלה בקטע של לילמוד. אולי אני טועה ואולי יש דברים שאליהם לא חשבתי ולכן הצורך בקיום דו-שיח.
 
נכבדי,

עצם הצגת טיעוניך הנה הגיונית. אתה מציג את העניין של העדפת אינטרס של ציבור רחב על פני זה של ציבור צר יותר. ייתכן ונכון מאיזו בחינה סוציולוגית כללית. אולם, הכותבים בפורום זה הנם כמעט במאה אחוז מאותה הקבוצה המהווה את המיעוט המבוטל שאת זכויותיו אתה מבקש לשמוט לטובת הציבור הרחב יותר. לפיכך יש בינינו מחלוקת, שאינה נתנת לפתרון. אולם, הרשה לי להציע לך הצעה קטנה. הפרוטות המושקעות, אם בכלל, ע"י המדינה בקידום התעופה האזרחית לא יושיעו אותך. אני מתכבד להפנות אותך למאות קילומטרים של כבישים מפוארים ביש"ע המובילים בד"כ משום מקום אחד לשום מקום אחר. אז נסה [ללא הצלחה כמובן] להעביר תקציבים המשמשים כיום לבניית כבישים עוקפים לכבישים עוקפים אשר עליהם יסע ילד בן 12 מלווה בששה עשר טנקים וגדוד צנחנים במיל. לשיעור חליל. נסה גם לקחת תקציבים המשמשים לתלמודי תורה, אפילו שחלקם אמיתיים ולא פיקטיביים. יש שם ים כסף בשביל הפרוייקטים התעבורתיים החשובים עליהם כותב אתה. לצערי, מהאפס המאופס אותו משקיעה המדינה בנו לא תייושע. בברכה אבי
 

Brendan

New member
השקעה בכבישים...

ללא ספק ביזבוז כספים הגובל בשחיתות. את כל הכסף אשר משקיעים בכבישים העוקפים היה ניתן להשיקע בפרוייקטים אחרים אך זה כבר ויכוח פוליטי שאין לי עניין בו. אם אנחנו כבר מדברים על זכויות אותם אתה טוען שאני שומט. צורם לי שכסף מושקע עבור אוכלוסייה מצומצמת בעוד שאוכלוסיות אחרות לא מקבלות את המגיע להם על-פי חוק. מבלי להיכנס לנושא השטחים איתו אני מסכים איתך ב- 100 אחוז, הרשה לי לומר שאת הכסף היה ניתן להשקיע בנושא הנגישות לנכים. ניתן להקים פרוייקטים להנגשת מטוסים, שדות תעופה, רכבות, אוטובוסים, מבני ציבור ורחובות לטובת אנשים העושים שימוש בכיסא גלגלים. מדובר בציבור שמתקשה לקבל את השירותים המגיעים לו על-פי חוק וזאת בשל סדר עדיפויות לא מובן של משרד התחבורה ומשרדים אחרים המעדיפים להשקיע בציבור מצומצם מאשר בציבור ניזקק גדול יותר. עם כל הכבוד שיש לי למועדוני תעופה בישראל ולספורט התעופה בישראל, אנחנו חיים בקונקסט כלכלי נתון על-פיו התקציב דל ומכן שאלתי בנוגע לצורך של אותו מסלול בגליל המערבי.
 
דרך נוספת להסתכל על עניין זה

הסכום הגדול אינו מושקע כדי לאפשר לאנשי עסקים להנות ממוניות אוויר. עניין מוניות האוויר הוזכר כתוצר לוואי (חיובי) של ההשקעה. ההשקעה היא לטובת מפעל לייצור חלפי מטוסים בכרמיאל - עם הרחבת אפשרויות הפעילות של המפעל יהיו מקומות עבודה רבים יותר ויציבים יותר לתושבי האזור + כל מה שמגיע עם צמיחה של אזור תעשיה - כלומר, משקיעים את המיסים במקומות עבודה. אפילו "מוניות האוויר" של אנשי העסקים יכולות לעזור לאותו עניין - ככל שהצפון יותר נגיש ככה יש יותר משקיעים שמגיעים לשם.
 

Brendan

New member
אכן צד חיובי..

אין ספק שיש כאן השקעה לצורך עידוד עבודה. אך מפעל זה לא קיים מהיום. לטענת הדובר, המפעל מעסיק מאות עובדים. שאלתי: כיצד הסתדרו לפני שהיה שם מסלול למטוסים? העובדה שדובר רשמי של משרד התחבורה מחליט להכניס את נושא "מוניות האויר" בהודעתו רומזת כי זה היה אחד השיקולים להשקעה הכספית. אין ספק שנושא הנגישות לצפון הינו נושא חשוב שיש בו בכדי לפתח את המקום אך גם נושא הנגישות של נכים (ראי תשובתי הקודמת) חשוב לא פחות. ושוב אני מעוניין לדעת לצורך הסטטיסטיקה. כמה אנשי עסקים מוטסים יש בישראל?
 
ברנדן היקר,

כבר עניתי לך בהזדמנות קודמת כי תרומתך לדיון על זכויות הנכים (דיון, שאני, לפחות מכיר אותו מפורום תאונות הדרכים) עומדת לזכותך ואני באמת מעריך זאת. אך מכאן ועד הקביעה כי השקעה בתשתית תעבורתית חלופית לתחבורה היבשתית - ואפילו אם קוראים לה "מוניות אויר" - היא בזבוז כי רק מתי מעט יהנו ממנה, זו קביעה שאינה במקומה. ראשית, יש לברך על כך כי שר תחבורתינו, סוף סוף, עושה משהו שקשור בעניני משרדו (ולא הצהרות בעניני בטחון) זה, כשלעצמו הישג בלתי מבוטל!!! אך מעבר לכך, פיתוח התעבורה האוירית הוא אינטרס לאומי הן בבחינת אלטרנטיבות והן, ובעיקר מפאת חשיבותה של התעופה לתרבות ולחברה. לא סתם ארה"ב הוכתה בתדהמה לאחר הפיגוע של ה-11 בספטמבר. לאמריקאים סגירת השמים היתה מכה שהציבור לא יכול היה לעמוד בה! ולא רק עצם העובדה כי אמצעי תחבורה נחסם - שם היה מדובר בפגיעה בחופש - בחופש של האדם, של אזרח ארה"ב, לבחור את הדרך שבה יעבור ממקום למקום. ואין דבר חמור יותר בעיני האמריקאים מאשר הפגיעה בחופש! לכן, ברנדן ידידי, אל תראה את הענין כהשקעה באותם מעטים המנצלים את "מוניות האויר" אלא הסתכל על זה דרך המשקפים של החופש לבחור את הדרך שבה אנשים מבטאים את עצמם. ואוי לנו אם, בגלל סדרי עדיפויות, כאלו או אחרים, ייסגר ענף התעופה האזרחית במדינת ישראל! אריאל אריאלי
 
מנחת כרמיאל אינו חדש!../images/Emo85.gif

המנחת הצמוד למפעל ציקלון קיים מיום הקמת המפעל, ומשמש אותם להבאת מטוסים קלים ומסוקים לשיפוץ. ציקלון משפצת מאז ומתמיד עבור חיל האויר את מטוסי הסיור הקלים (בוכנה) וכן מסוקים. החידוש הוא בכך שמזפתים את מנחת הכורכר, וכנראה הופכים אותו נגיש לכל אזרח ולא רק לתוך מפעל ציקלון. זה אומר כנראה סלילת דרך גישה מהכביש הראשי בנוסף לשביל אל שער ציקלון ואולי תוסםות בינוי אחרות (למשל מבנה לנוסעים, בדרך כלל ממנחתים אחרים זה פריקסט ממוזג)
 

גדי הבר

New member
יש שם כיום מסלול אך הוא אינו סלול.

הכוונה להשקיע בצפוי המסלול ובכך להרחיב את אפשרויות השימוש בו.
 
למעלה