פיתוח משחק קופסה

herionit2013

New member
פיתוח משחק קופסה

שלום חברים,
המצאתי משחק קופסה, ואני בשלב האבטיפוס.
הדפסתי 3 דוגמאות וזה כעת בהרצה בשלב של playtests

יש לי כמה שאלות:
1. יש למישהו ניסיון עם חברת קודקוד?
האם האם יכולים להגיד לי שהם לא מעוניינים ומחר להוציא את זה לבד לשוק?
בדקתי עם עו"ד - אין אפשרות לרשום פטנט, במקרה הטוב ניתן לרשום סימן
מסחרי.
האם כדאי לרשום סימן מסחרי?- הם תמיד יכולים לשנות את השם ולהעתיק את
המשחק הרי,לכן אני מתלבט האם שווה לי להוציא כמה אלפי שקלים בשלב זה.
2. אני מתלבט בין שיתוף פעולה עם חברה (קודקוד,פוסמינד וכו) ולבין חיפוש משקיע פרטי והפקה עצמית של המשחק.
במקרה כזה,עולות השאלות הבאות:
1: כמה יחידות להדפיס בהתחלה? 1000? 2000?
2: האם לרוץ ישר לסין?
3: באיזה ערוצי הפצה למכור? באינטרנט או בחנויות?
4: כמה % מהכסף שאגייס צריך להשאיר לשיווק?
5: איך להתחלק ב% עם המשקיע הפרטי ? 50% 50% ? מה נהוג?
6: כמה % ממחיר המכירה לוקחים בחנויות ?
7: איך לתמחר את זה נכון?
לדוגמא:
אם ארצה להדפיס 2000 יחידות וכל יחידה בסין תעלה לי 10$,
האם אני צריך לגייס 20000$ עבור הייצור ועוד 20.000$ עבור השיווק?
האם צריך לגייס בטוטל 40.000$?
ומה עם עלות כרטיס טיסה לסין,ביטוח הובלה,מכון התקנים,עמיל מכס,רו"ח ועלות המשלוח לחנויות או ללחוקות קצה?
כלומר זה יכול לעלות עוד 10.000$.
כלומר האם אני צריך 50.000$?

אשמח לשמוע עצה כיצד להתקדם עם הנושא.
תודה רבה!
 

גור4242

New member
זה פרוייקט קלאסי למימון המונים (ואח"כ אפשר לפנות לקודקוד)

פתח קמפיין באתר מימון המונים כמו אינדגוגו או הד-סטארט, ותציע את המשחק כתשורה. אחרי זה תספר לכל החברים שלך על הקמפיין, ותראה איך הכסף מתחיל לזרום. מניסיון - זה עובד


לגבי הייצור עצמו אני לא יודע אם עדיף בסין או בישראל, אבל כמה שהתהליך יהיה יותר פשוט ככה יותר טוב. אם זה לא מוביל אותך למחירי הפסד, אז עדיף לייצר בישראל בעלות גבוהה יותר פר יחידה מאשר להתחיל להסתבך על הסינים.

ו-50,000$ זה סכום השקעה ראשוני הרבה יותר מדי גבוה. תחלק 50,000$ ל-2000 יחידות ותקבל 25$ למשחק. אם תמכור את המשחק בחנויות, אז - במקרה הטוב - חצי מהסכום של כל מכירה יגיע אליך. כלומר, תצטרך למכור כל משחק ב-50$ רק כדי לא להפסיד כסף. נראה לך הגיוני?

אני ממליץ לך לשכוח בכלל מהחנויות ולמכור את המשחק באופן עצמאי באינטרנט. כן - שווק את המשחק בעצמך. נכון שזה יותר קשה, אבל לפחות לא תצטרך לזרוק 20,000$ על שיווק ועוד חצי מהמכירות. ככה אני עשיתי עם הפרוייקט שלי. לא הוצאתי שקל על שיווק, וכבר מכרתי כמעט 400 יחידות באופן עצמאי (עם קצת עזרה ממשפחה וחברים).

ולגבי הפניה לקודקוד:

אם - אחרי שביצעת קמפיין מימון המונים מוצלח - אתה רואה שהרבה אנשים מתעניינים במשחק, זה הזמן לפנות לחברה גדולה כמו קודקוד. הם כבר לא יוכלו לגנוב לך את הרעיון, כי המשחק כבר קיים ונמכר ברשת. ויותר מזה: יהיה לך הרבה יותר קל לשכנע אותם לקנות את המשחק שלך אחרי ששיווקת אותו בהצלחה בעצמך.

ואם יש לך עוד שאלות בנושא של מימון המונים, אשמח לעזור לך.
 

herionit2013

New member
מימון המונים בהחלט אחד הכיוונים

הי,
תודה רבה עבור התשובה המפורטת.
מימון המונים אכן אחת האפשרויות שאני שוקל.
היות ולא ניתן לרשום פטנט על רוב משחקי הקופסא (כולל שלי),
אלא רק סימן מסחרי (שם המשחק וכו),
בפועל אני די חשוף לגניבת הרעיון .
זה הפחד שגורם לי לא לפנות למימון המונים.
ראה כתבה רלוונטית בנושא

לכן,
חשבתי שעדיף לי לפנות ל:
  • שותף אסטרטגי - קודקוד או חברה קטנה יותר ששם אקבל % יותר גדולים.
    • היתרונות ברורים כאן- הם מבינים את השוק
    • החסרונות- רווח ממש קטן ,אם בכלל
  • משקיע פרטי
    • יתורנות - חלוקת רווחים יותר הוגנת ,לדוגמא 50% 50% לכל צד והוא משקיע את הכסף.
    • חסרונות- אני עדיין צריך לעשות את כל העבודה: שיווק ומכירה,כלומר לעבוד קשה...
  • מימון המונים-
    • יתרונות- כל הרווחים העתידים נשארים אצלי
    • חסרון- במקרה של כשלון או הצלחה בגיוס הפרוייטק,אני למעשה חשוף 100% לגניבת הרעיון ,כפי שאמרתי קודם,הסיבה הינה שעל משחקי קופסא קשה לרשום פטנטים ,אלא רק סימן מסחרי וזה לא מספיק חזק.
מה דעתך?
 

herionit2013

New member
חברים- אשמח לתגובות והמלצה על בית דפוס אמין בארץ

חברים,
אשמח לתגובות והמלצה על בית דפוס אמין בארץ עבור הדפסת המשחק.
תודה רבה.
 

גור4242

New member
בדוק להיפך: מימון המונים זו ההגנה הכי טובה מגניבה

קמפיין מימון המונים זו דרך פומבית מאוד וברורה מאוד להוכיח ש:

(1) יש לך קדימות על הרעיון (כפי שמוכיחים התאריכים בקמפיין)
(2) יש לך כוונה ברורה לבצע אותו.

לגנוב רעיון מתחת לשולחן זה דבר אחד. לגנוב רעיון כשיש הוכחה ברורה ופומבית לכך שגנבת את הרעיון - זה דבר אחר בתכלית. והסיכון של "גניבת רעיון מתחת לשולחן" זו דווקא סיבה מאוד חזקה לא לפנות ישירות לחברה גדולה.

חוץ מזה, גם אם יגנבו את הרעיון: אז מה? שיגנבו. אם זה יקרה, תצא לעיתונים ותספר על זה. העיתונים מתים על סיפורים של יזמים קטנים שנדפקים על-ידי חברות גדולות, ועם מעט מחשבה תוכל להפוך מצב כזה למנוף שיווקי גדול.

לעומת זאת, אילו היית הולך לחברה ישירות והם היו גונבים לך את הרעיון - אכלת אותה. בלי קמפיין ובלי הוכחה, מי יאמין לך?

ולגבי מימון המונים, קבל עוד טיפ:

הקדש כמה חודשים לתכנון הקמפיין, לפני שהוא בכלל עולה לאוויר. ספר למשפחה ולחברים - מראש - מה אתה הולך לעשות, ותן לרעיון לשקוע אצלם טוב טוב בראש. תעשה רשימה של תומכים פוטנציאלים, ותתכנן מראש מתי לפנות אליהם (אצלי - הזמנים השתנו מחצי שנה לפני תחילת הקמפיין ועד לשבוע האחרון של הקמפיין)

כי במימון המונים שם המשחק זה מומנטום. אם ביום-יומיים הראשונים הפרוייקט שלך תקוע על האפס, הוא כנראה ייכשל. אבל אם יש בו מומנטום מהרגע הראשון, אז זה נותן חשק לאנשים להצטרך לחגיגה.

אה, ועוד משהו: תחשוב טוב טוב על יעד הגיוס שלך. אם הוא נמוך מדי - תתקשה להשלים את הפרוייקט. אם הוא גבוה מדי - התומכים הפוטנציאליים עלולים לחשוב שהיעד לא ריאלי.

ושוב: אם יש לך עוד שאלות בנושא, אשמח לענות לך.
 

herionit2013

New member
כאשר אתה מציג את זה כך, יש בדבריך אמת

אשמח לדעת האם הרצת קמפיין כזה ?
באיזה פלטפורמה עדיף להריץ,
אינדיגוגו או הישראליות כאשר פונים לקהל דוברי עברירת?
האינדיגוגו הוא לא מכשול עבור דוברי עברית?

תודה רבה
 

גור4242

New member
בוודאי שהרצתי קמפיין. אחרת, מי אני שאתן עיצות?

אכן, אם המוצר מכוון לקהל דוברי עברית, אכן עדיף פלטפורמה ישרלאית. וכדאי לקרוא בעיון את תנאי ההתקשרות, כי אצל חלק מהאתרים הישראלים יש סעיפים די מפחידים.

למשל, באתר אחד היה סעיף שאמר שיש להם זכות לתבוע ממך פי 5 מהסכום שגייסת, אם לדעתם נהגת בחוסר יושר. לא שהתכוונתי לרמות מישהו, אבל לך תדע מה עלול לגרום להם "לחשוד". אז הסעיף הזה הספיק כדי לברוח מהם.
 
למעלה