פיתוח קול - מושגים ושפה

פיתוח קול - מושגים ושפה

ככל שיש יותר ידע בתחום הקול, כך יש יותר אנשי מקצוע שמטפלים בתת מחלקות שונות. טיפול רוחני, טיפול אצל קלינאי/ת, רפואה מערבית ורפואה אלטרנטיבית וכמובן גם המאמן של הזמר או המרצה שזה המורה לפיתוח קול.

עד כאן נשמע נהדר, יותר אנשי מקצוע, יותר תחומי התמחות, יותר למי לפנות.
אז מה הבעיה?
שני דברים עיקריים.
ראשית, הלקוח מתבלבל מרב אפשרויות.
שנית, חסר טיפול מקיף או אבחנה מבדלת שאפשר לעשות אצל מומחה שמבין בכל האספקטים השונים של הקול.

במסעות שלי בין לימודי הוראת קול, מדעי הקול, פסיכולוגיה בחינוך וביקורים אצל מורים ומטפלים מהמון תחומים שונים הבנתי שלעולם לא אוכל להכיל את כל הידע ולהכיר את כל האספקטים. יותר מזה, זה לא יהיה נכון כלפי הלקוחות שלי. הבנתי שלהמשיך ללמוד זה הדבר הכי חשוב שיש אבל במקביל, חשוב לי לעבוד בצוות עם אנשים שיכולים לעזור לי לתת טיפול מקיף ללקוחות. לכן היום אני עובדת צמוד עם מומחי קול שחלקם יועצים בפורום הזה.

המסר אשר אליו אני חותרת במאמר הקצר הזה הוא נושא השפה. מאוד חשוב שזמרים ועל אחת כמה וכמה המטפלים שלהם יכירו מושגים מעולם הרפואה ויזהרו משימוש במושגים מופשטים מדיי. אפילו מושגים כמו קול ראש וקול חזה שקיימים כבר קרוב למאה שנה יכולים לבלבל את אנשי המקצוע שאתם בקשר איתם. מושגים כמו קול קדמי וקול אחורי יכולים להשתמע לכל אדם באופן אחר ולכן חשוב מאוד ללמוד לדבר באותה שפה, למצוא מושגים ברורים שיעזרו לכם לתקשר יותר טוב ויעזרו לכולנו לעבוד יחד. אם נעשה זאת מורי פיתוח קול יצליחו לעבוד עם קלינאי תקשורת ועם רופאים והמרחק ביניהם לא יהיה כל כך עצום.

מה אפשר לעשות כבר עכשיו בנושא?
בקרוב אפרסם קטעי ווידאו בדיוק על הדברים האלה כדי שתוכלו לקבל קצת יותר מושג על הנושא. הכל בחינם כמובן באהבה ממני אליכם ואל כל אנשי הקול אי שם שרוצים לצעוד קדימה להבנה מעמיקה יותר.

אם אתם חנונים כמוני ואתם רוצים לתגבר את היכולות שלכם ואת מילון המושגים שלכם אז אתם גם מוזמנים להציץ כאן - מדע ויישום. אם זה מעניין אותכם יש לכם פחות משבועיים להירשם לפני שמתחילים...
 
למעלה