פיתוח רחוב הרצל ברחובות

sevenduo

New member
מה עם הוספת שבילי אופניים

כמו בחידוש של אבן גבירול ורח' קפלן בת"א. אפילו בנס ציונה דאגו לשביל אופניים ברחוב הראשי... רחובות עדיין מתנהלת כמו בירה של מדינת עולם שלישי. חבל.
 

alantan

New member
מסכן מי שרוצה לרכב מהוד השרון

או נשוהם לתל אביב. אני מקווה שגם מתוכננים שבילים קצת פחות מפותלים...
 

wantok

New member
למה מסכן?

אני דוקא נוהג פעם-פעמיים בשבוע לשים את רכבי בשוהם בבוקר ולהמשיך באופניים לעבודה בנוה-נאמן (בהוד השרון). לאורך כל הרכיבה אני לא רואה כביש מלבד חציה של כביש 483 וכ- 200 מטר מצומת 40-402 עד רמזור הכניסה לנווה נאמן. הקטעים המפותלים לאורך הירקון הם בין הקטעים היותר כיפים של המסלול! בקיץ יצא לי גם כמה פעמים להגיע מפארק הירקון לאותה הנקודה בדיוק. הכביש היחיד שצריך לחצות בדרך הוא מבצע קדש ומגיעים ממש עד אותה הנקודה.
 

wantok

New member
אה וכמובן

בסוף היום אחרי העבודה את אותו המסלול בכיוון ההפוך (בעליה
)
 

mucool2

New member
רחובות בירה?

אתה צודק בעניין אופניים. הפתרון לרחוב הרצל, לדעתי, הוא להגביל תנועת רכב פרטי, עד כדי איסור מוחלט בקטעים מסוימים. במקביל יש לפתח צירי תנועה עוקפים, ובטווח הארוך, מי יודע, אולי גם יתקבל הרעיון שלי להפעיל רק"ל שתקשר בין שלוש הערים לאורך ציר 412.
 

gerson1

New member
רחובות-עיר?

רחובות היתה עיר אך היום-אין בדיוק 100000 תושבים. רוב הפעילות העיסקית-עירונית בה רדומה ולמעט ה"פרלמנט" לא קורה הרבה. למעשה הבעיה המרכזית היא חוסר התפתחות של אתר עירוני, של "באזזזז", כאשר אפילן מוסדות ההשכלה הגבוהה שנמצאים בה והנם יחודיים לא מורגשים. כפר הפרדסנים הפך לעיירה, שאזורי התעסוקה העיקריים שסביבה נמצאים ברשויות המקומיות השכנות, ולמעשה, התפתחה מעין תרבות איכרים, "גאי שלופאן", מקום שלא קורה בו הרבה. הרחבת רחוב הרצל לא תפתור בעית תנועה (שממילא בד"כ עוקפת אותו) אלא רחוב לא עביר, מעין כביש מהיר כך שמעט האוכלוסיה שעדיין פוקדת אותו תעדיף לנסוע ל"אזורי התעשיה והנגרי הקניות של בילו או לראשון. לא מספיק להכריז על פיתוח-צריך שהיזמים ירצו להשקיע ולבנות. במצב הנוכחי, ללא מפעלי עוגן לא יקרה הרבה, למעט מעט הרס של תשתית עתיקה, קנינון נוסף ונדבך נוסף של אובדן זהות. עיר לא בונים על שולחן הסרטוט-עיר בונים ב"שטח", על ידי יצירת אטרקציה לאוכלוסיה צעירה, על ידי תרבות, על ידי מוסדות חינוך טובים, שכנוע יזמים, שוק, תנועה.
 

mucool2

New member
מהיכרותי השטחית

אני יכול לומר שכיום רחובות היא הרבה הרבה יותר עיר ממה שהיתה לפני 10 שנים בלבד.
 
למעלה