פלאפון מול אורנג´ ניסיוני המר
כשהחלטתי להחליף את אורנג´ לפלאפון, עשיתי זאת בגלל המחיר. רוב השיחות שלי הן בתוך המשפחה, ו- 9 א"ג לדקה (ללא דמי מנוי) נראה בהחלט מושך לאור מה שמצאתי שקיים בשוק. אבל לאחר שעברתי לפלאפון, גיליתי את ההבדל האמיתי - בעוד שאיכות הקו במכשיר האורנג´ שנמצא ברשותי למעלה משלוש שנים הינו באיכות שמתקרבת לזו של מכשיר לא-סלולרי (בזק), הרי שהשיחה באמצעות מכשירי הפלאפון שרכשתי רק אתמול מקוטעת, לא ברורה, והזכירה לי מאוד את סלקום בתחילת דרכה. והעובדות הן כדלקמן. לפני מספר ימים קנינו למשפחה חמישה מכשירים מחברת פלאפון לפי הפרוט הבא: שני מכשירי אס.קיי. 1400, שני מכשירי סמסונג 910, ומכשיר אחד סמסונג SAM 2000. עוד באותו יום ניסינו את המכשירים החדשים, ומצאנו שאיכות הקו ירודה בצורה משמעותית ממה שהיינו רגילים קודם בחברת אורנג´, וזאת למרות שמכשירי אורנג´ שברשותנו נקנו לפני שלוש שנים ומחצה !!! למחרת צלצלנו למוקד פלאפון, והוסבר לנו שיש תחילה לטעון את המכשירים 16 שעות לפני השימוש הסדיר, אחרת יתכנו שיבושים בפעולת המכשירים. למרות שזה לא נשמע משכנע (זה בסופו של דבר סוללה) עשינו את זה , וזה כמובן לא עזר. שוב טלפון למוקד, והפעם הם ניסו לבדוק האם האיזור שאנו נמצאים בו הוא בעייתי. אלא שעד מהרה גם אפשרות זו נשללה על ידי המוקדנית. כעבור יום נוסף, צלצלתי שוב למוקד וחזרתי על טענתי שהקו לא ברור. גם הפעם כמובן לא היה למוקדנית כל פתרון. לפיכך ביקשתי אותה לבטל את העיסקה. המוקדנית האדיבה אמרה שזה לא בסמכותה והעבירה אותו למישהו אחר. המוקדן הביא טענה מגוחכת שאמרה שכמו שלא יעלה על הדעת להחזיר חולצה לחנות, כך גם לא יעלה על הדעת להחזיר מכשיר סלולרי לאחר מספר ימים. כמובן שאתה יכול לבטל את המנוי, אמר המוקדן, אבל את המכשירים עליך לשלם. ציינתי בפניו שהדוגמא שהוא הביא לא רלוונטית, שכן חנות שמכבדת את עצמה נותנת בידי הלקוח את האפשרות לבטל קנית מכשירי חשמל תוך תקופה סבירה. לחיזוק טענתי ציינתי שחברת אורנג´ המוכרת גם כן שירותים סלולריים, מאפשרת לבחון את המכשירים שלה לניסיון במשך חודש שלם. כמובן שהמוקדן לא השתכנע (או שלא היה מורשה לבטל את העיסקה). סופו של דבר – נדמה לי שמגוון המכשירים שרכשנו מפלאפון מאפשר לקבל תמונה די טובה על מה שלחברת פלאפון יכולה להציע. בהשוואה לאורנג´ אני מגיע למסקנה שאיכות הקו של פלאפון נופלת בצורה משמעותית מזו של אורנג´. יתירה מזו, העובדה שחברת פלאפון לא מאפשרת לנסות את המכשירים שלה לפני הקניה אומרת דרשני. לא שאין לי טענות כלפי אורנג´. יש ויש. וכדי שלא תחשבו שיש לי אינטרס כלשהו, אולי כדאי להביא מקבץ. ובכן, באורנג´ לא אחת אני מתקשה להשיג את המספר אליו אני מחייג, ולפעמים אני צריך לנסות פעמיים שלוש עד אשר אני שומע את צליל החיוג. כמו כן שיטת המחירים הפרוגרסיבית של אורנג´ (ככל שאתה מדבר יותר אתה משלם פחות) מקשה על השוואת המחירים עם חברות אחרות. וכמובן דקת שיחה בתוכנית המשפחה עולה 12 א"ג, לעומת פלאפון שעולה רק 9 א"ג. אבל למרות זאת, אילו הייתי מודע לאיכות הקו הירודה לפני הרכישה של פלאפון, בלא צל של ספק הייתי נשאר עם אורנג´. רובי, 068624707. [email protected]
כשהחלטתי להחליף את אורנג´ לפלאפון, עשיתי זאת בגלל המחיר. רוב השיחות שלי הן בתוך המשפחה, ו- 9 א"ג לדקה (ללא דמי מנוי) נראה בהחלט מושך לאור מה שמצאתי שקיים בשוק. אבל לאחר שעברתי לפלאפון, גיליתי את ההבדל האמיתי - בעוד שאיכות הקו במכשיר האורנג´ שנמצא ברשותי למעלה משלוש שנים הינו באיכות שמתקרבת לזו של מכשיר לא-סלולרי (בזק), הרי שהשיחה באמצעות מכשירי הפלאפון שרכשתי רק אתמול מקוטעת, לא ברורה, והזכירה לי מאוד את סלקום בתחילת דרכה. והעובדות הן כדלקמן. לפני מספר ימים קנינו למשפחה חמישה מכשירים מחברת פלאפון לפי הפרוט הבא: שני מכשירי אס.קיי. 1400, שני מכשירי סמסונג 910, ומכשיר אחד סמסונג SAM 2000. עוד באותו יום ניסינו את המכשירים החדשים, ומצאנו שאיכות הקו ירודה בצורה משמעותית ממה שהיינו רגילים קודם בחברת אורנג´, וזאת למרות שמכשירי אורנג´ שברשותנו נקנו לפני שלוש שנים ומחצה !!! למחרת צלצלנו למוקד פלאפון, והוסבר לנו שיש תחילה לטעון את המכשירים 16 שעות לפני השימוש הסדיר, אחרת יתכנו שיבושים בפעולת המכשירים. למרות שזה לא נשמע משכנע (זה בסופו של דבר סוללה) עשינו את זה , וזה כמובן לא עזר. שוב טלפון למוקד, והפעם הם ניסו לבדוק האם האיזור שאנו נמצאים בו הוא בעייתי. אלא שעד מהרה גם אפשרות זו נשללה על ידי המוקדנית. כעבור יום נוסף, צלצלתי שוב למוקד וחזרתי על טענתי שהקו לא ברור. גם הפעם כמובן לא היה למוקדנית כל פתרון. לפיכך ביקשתי אותה לבטל את העיסקה. המוקדנית האדיבה אמרה שזה לא בסמכותה והעבירה אותו למישהו אחר. המוקדן הביא טענה מגוחכת שאמרה שכמו שלא יעלה על הדעת להחזיר חולצה לחנות, כך גם לא יעלה על הדעת להחזיר מכשיר סלולרי לאחר מספר ימים. כמובן שאתה יכול לבטל את המנוי, אמר המוקדן, אבל את המכשירים עליך לשלם. ציינתי בפניו שהדוגמא שהוא הביא לא רלוונטית, שכן חנות שמכבדת את עצמה נותנת בידי הלקוח את האפשרות לבטל קנית מכשירי חשמל תוך תקופה סבירה. לחיזוק טענתי ציינתי שחברת אורנג´ המוכרת גם כן שירותים סלולריים, מאפשרת לבחון את המכשירים שלה לניסיון במשך חודש שלם. כמובן שהמוקדן לא השתכנע (או שלא היה מורשה לבטל את העיסקה). סופו של דבר – נדמה לי שמגוון המכשירים שרכשנו מפלאפון מאפשר לקבל תמונה די טובה על מה שלחברת פלאפון יכולה להציע. בהשוואה לאורנג´ אני מגיע למסקנה שאיכות הקו של פלאפון נופלת בצורה משמעותית מזו של אורנג´. יתירה מזו, העובדה שחברת פלאפון לא מאפשרת לנסות את המכשירים שלה לפני הקניה אומרת דרשני. לא שאין לי טענות כלפי אורנג´. יש ויש. וכדי שלא תחשבו שיש לי אינטרס כלשהו, אולי כדאי להביא מקבץ. ובכן, באורנג´ לא אחת אני מתקשה להשיג את המספר אליו אני מחייג, ולפעמים אני צריך לנסות פעמיים שלוש עד אשר אני שומע את צליל החיוג. כמו כן שיטת המחירים הפרוגרסיבית של אורנג´ (ככל שאתה מדבר יותר אתה משלם פחות) מקשה על השוואת המחירים עם חברות אחרות. וכמובן דקת שיחה בתוכנית המשפחה עולה 12 א"ג, לעומת פלאפון שעולה רק 9 א"ג. אבל למרות זאת, אילו הייתי מודע לאיכות הקו הירודה לפני הרכישה של פלאפון, בלא צל של ספק הייתי נשאר עם אורנג´. רובי, 068624707. [email protected]