פלויד..למה לא בישראל?

Coon Jew

New member
פלויד..למה לא בישראל?

ברור לי שהפינק פלויד אף פעם לא הופיעו בישראל..אבל למה? אני יודע שהיה נסיון בתחילת שנות התשעים לעשות הופעה שלהם בירושלים אבל למה הם אף פעם לא הגיעו?
 

The Albatross

New member
למה כן?

למה הם לא הופיעו בעוד מלאנתאלפים מדינות שקיימות על הגלובוס? בעיקר בגלל שהשוק מצומצם למדי ובגלל הבעיות הבטחוניות שפה.
 
אם לא הבריטית, אז.,

האוסטרלית! המופע שלהם היה אדיר. גם הביצועים שלהם הכי קרובים לדבר האמיתי. לא כך? נוכל לארגן משהו?!
 
כמו שהאלבטרוס כתב

יש כאן בעיה של גודל השוק, והמצב הבטחוני - המייקר את עלויות הביטוח במאות אחוזים. כשמדובר בהופעה של הפלויד - או אפילו חקיינים של הפלויד - יש לקחת בחשבון את הציוד הרב שמביאים הנגנים אתם (תחשבו על התפאורה, התאורה...), והאנשים הנלווים ללהקה: טכנאים, מנהלים, אנשי במה וכו'. לבטח את כל הנ"ל, בתנאי הבטחון הרעועים של מחוזותינו, עולה מיליונים. את עלויות הביטוח מגלגלים, מטבע הדברים, על קהל רוכשי הכרטיסים. וכך יוצא שכרטיס להופעה כזו יעלה הרבה הרבה כסף - וכמה אנשים יהיו מוכנים להוציא סכומים גבוהים על להקת מחווה? אם זה היה הפלויד עצמם, יש אולי איזה סיכוי שקיים ציבור מספיק גדול בארץ, שיהיה מוכן לשלם סכומים גבוהים עבור כרטיס. אבל הפלויד לא מופיעים כרגע. אבל עוד לפני שחושבים על עלות הכרטיסים, צריך למצוא בארץ מפיק/ים מספיק גדולים, עם גב כלכלי חזק, שיוכלו להתחייב לקיים את הארוע, על כל המשמעויות הכספיות של זה. במצב הנוכחי, לא נראה לי שיש כאלו. אבל אולי אני טועה.
 
אכן טועה

אם בשורה התחתונה הכסף הוא זה שמפריד, אני אדאג שזה לא יהיה. :)
 

Coon Jew

New member
זה לא מה ששאלתי!

שאלתי למה הם לא הופיעו..לא למה הם לא יבואו להופיע? למה בשנות ה-80 למשל..בהופעות של ה''חומה'' הם מעולם לא הגיעו לארץ...נמאס לי מהתשובות האנטיפטיות שלכם..תפסיקו לשחק אותה יותר בוגרים או חכמים יותר רק בגלל שהאוזן שלכם מחודדת יותר..אפשר לחשוב שבאים לפורום הזה בני 70...תצאו מהסרט!
 
לדעתי

תחבר את שתי התשובות ותקבל תשובה משכנעת. ועוד סיבה, לדעתי, שפ"פ חיפשו למלא אצטדיונים גרנדיוזים ומפה הכסף הגדול יזרום, ולדעתי, ישראל לא הייתה בסדר העדיפויות שלהם, במילים יותר פשוטות הם לא האמינו בנו כפוטנציאל להשקעה. אם אתה רוצה לבדוק את זה: בדוק אם הם עשו הופעות במדינות קטנות באירופה (לוקסמבורג וכאלה אני בצבא אני לא יכול לבדוק). ולגבי מה שכתבת, אולי המוח שלך לא מחודד מספיק להבין לבד. יש ברנש?(כדי שאשמע באמת בן 70. פזמניק עייף הולך עם מקל)
 
חבל שבחרת להשתמש בשפה כזו

אבל אני אענה בכ"ז: הפלויד הופיעו עם "החומה" במספר הופעות מצומצם מאוד. העלות של העלאת המופע היתה אסטרונומית - תחשוב על התפאורה בלבד! - והפלויד מימנו את הסיבוב מכיסם הפרטי. הם הפסידו את כל הכסף, משום שההכנסות מהכרטיסים לא כיסו את העלויות הענקיות. כך שממילא הם לא היו חושבים, בכלל, להופיע במקומות נוספים, בוודאי שלא במקומות "נידחים" כמו ישראל.
 

One Echoe

New member
תגידי...

איך זה הגיוני שהם הפסידו כסף? הרי האיצטדיונים היו מפוצצים עד 0 מקום, ואפילו יותר!(לא?) למה הם לא חישבו מלכתחילה? או שלווטארס לא היה אכפת?
 
זו שאלה טובה

אני חושבת שהם (או לפחות ווטרס) היו מוכנים להקריב את הרווח בעבור העלאת מופע גרנדיוזי, ולא חסכו בהוצאות על התפאורה והתאורה. זה קרה לווטרס גם כשהעלה את "החומה" בברלין, כזכור. אני לא יודעת בדיוק איך הלך החישוב הפיננסי שם - האם הם טעו מראש, או שההוצאות פשוט "הצטברו" במהלך הכנת והעלאת המופע עצמו (מה שיותר סביר). אני כן יודעת שלעומת סיבוב "החומה", הסיבוב של MLOR הניב רווחים אסטרונומיים לפלויד (זה היה הסיבוב הכי מצליח שלהם, מעולם, כמדומני), וכך גם PULSE. הופעות הן, בדרך כלל, הדרך בה אמנים מרוויחים את לחמם - לאו דווקא מכירות תקליטים. זה נכון גם ללהקות "קטנות" וגם ל'מפלצות' רוק וותיקות כמו הפלויד, הסטונס או האיגלז.
 

One Echoe

New member
אני חושב שהם פשוט למדו מהטעויות

שבעבר. וזה שווטארס כבר לא היה איתם גם הוסיף...כנראה לווטארס היו דרישות גדולות מדי
 

shar0na

New member
אולי הם נעלבו

לפי מה שאני שמעתי הם ניסו להגיע לארץ עם "החומה" אבל ראש הממשלה של אז (נדמה לי שזאת גולדה) אמר/ה שזה לא חינוכי ולא הסכים/ה שההופעה תתקיים בארץ!
 
יתכן שלכך הכוונה

אם היה סיפור כזה, שלא נתנו לפלויד להכנס לארץ, חשוב לספר אותו - האם מישהם יודעים משהו על כך? הביטלס אכן התכוונו להגיע לארץ באחד מסיבובי ההופעות שלהם בשנת 1964 או 65, אך שר החינוך דאז, זלמן ארן, חשב שהם "ישחיתו את הנוער", ולא אישר את הגעתם. לפחות זה הסיפור ששמעתי.
 

wish i was here

New member
חחח....בתגובה לתגבוה של ציף

לביטלס לא נתנו להופע כי הם"ישחיתו" את הנוער אבל למטאליקה וגאנז נ' רוזז נתנו....אגב הבן בליעל שמנע את זה הוא אבא של יוסי שריד..המסויירת נמשכת
 
אהמ..

תראה, מדובר בדורות שונים ותפישות עולם שונות. ישראל של תחילת שנות השישים אינה ישראל של שנות השמונים או התשעים או האלפיים, לצורך העניין. אני מספיק זקנה כדי לזכור את שנות השישים; זה היה עולם אחר לגמרי כאן. אחר לגמרי. ההנהגה של אז התחנכה על ברכי הסוציאליזם של מזרח אירופה (של תחילת המאה!) והם חשדו בהשפעות מערביות "קפיטליסטיות". מוסיקת פופ מערבית (היינו, דוברת אנגלית), נחשבה לתרבות קלוקלת, וכמעט לא הושמעה ברדיו. ההשפעות האנגלו-סכסיות החלו לחלחל למוסיקה ישראלית רק באותה עת, באמצע שנות השישים. וגם אז, זה היה דרך הפולק (האמריקאי), לאו דווקא הפופ. עד אז, שמענו בעיקר השפעות צרפתיות, דרום אמריקאיות, וכמובן רוסיות ובלקניות. החלונות הגבוהים היו להקת ה"פופ" הראשונה שאימצה את הרוק (בעצם, פולק-רוק) המערבי כשפה אמנותית, והפכה אותו ללגיטימי (וגם זה לקח כמה שנים..). אני לא חושבת שיש מקום לקרוא לזלמן ארן "בן בליעל". הוא לא פעל ממניעים רעים. ומה הקשר ליוסי שריד?? זה נשמע קצת לא לעניין...
 

wish i was here

New member
אה אוקיי

פשוט הצחיקה אותי האירוניה שבדבר....לגבי ההתבטאות...סליחה... (כן כן,לא אחזור על זה שוב יאדה יאדה יאדה :|)
 
הם שינו ראש

לא זוכר באיזה כיתה זה היה. אבל מי שלמד בספר אנגלית בבית הספר בחטיבת הביניים, בפרק על מוסיקה היו שם רק הביטלס. היסטוריה, שירים הרבה דברים. מסכים עם ציף שמשרד החינוך ובכלל כל האדמינסטרציה שינתה ראש במשך השנים.
 

Blackpanter1י

New member
אם כבר להשחית את הנוער אז המורדים

"המוכשרים" שבאים להופיע ביד אליהו בפסח.
 
למעלה