פלטות גומי בין הצירים לקרש - כמה זה טוב?

Chenchookm

New member
פלטות גומי בין הצירים לקרש - כמה זה טוב?

אהלן אהלןה עשיתי קאמבק לסקט אז על הדרך החלפתי גריפ לקרש, גומיות לצירים עצמם וגלגלים. בזמנו (לפני איזה 9-10 שנים) כשנסעתי על הסט -אפ הזה הבחור שקניתי אותו ממנו שם ספייסרים מגומי קשיח בין הדק לצירים,. אני נוסע עם אינדי'ס וגלגלים 52mm, השאלה האם לשים את הספחייסרים או לזרוק אותם קיביננימאט?
 

b0redavid

New member
אתה מדבר על מגביהים רכים...

מגביהים נועדו למזער וו׳יל-בייטס (כשהגלגל נוגע בקרש), בנוסף הרכים ביניהם (כמו שלך) יספקו לך החלקה חלקה יותר- זאת אומרת: שהקרש מרגיש פחות רועד (חוטף פחות אימפקט מהקרקע/אבנים) כשאתה מחליק על משטחים לא חלקים עם גלגלים קשים (99-100a וכו). עוד משהו חשוב בקשר למגביהי-גומי, הם מונעים סדקי-לחץ = סדקים בקרש באיזור הצירים/ברגים. עכשיו ההחלטה היא רק שלך. רוב הסקייטרים נוסעים ללא מגביהים, כי גודל גלגל סטריט הוא בין 49-54mm ואינו מצריך מגביהים. כל גודל מעל הוא כבר גלגל מיוחד לפארק, וארט או קרוזר ודי חייב במגביהים. אם אתה מחליק על 52mm, לא צריכה להיות לך בעיית וו׳יל-בייטס - רק אם אתה מחליק על צירים משוחררים במיוחד (+ נמוכים), אבל ממש! אם אתה אוהב סקייט נמוך (יותר נמוך לקרקע = יותר קל בתרגילי סטריט = בד״כ: תרגילים שחייבים בפופ), או שתעדיף החלקה עם פחות זעזועים לקרש/לרגליים וכנראה שגם הקרש ישמר לך ליותר זמן. אז, אחרי כל החפירה הזאת (ועוד מסלולר!) לדעתי, פשוט תנסה עם ואז בלי ותגיע למסקנה שלך! פיייווו!! התעייפתי!!!
 

Chenchookm

New member
תודה על התשובה הפרטנית המעולה!

סחטיין! ברטרוספקטיבה אני מבין שהמגביהים היו שם בגלל הגלגלים הגדולים שהיו על הסקט (57 או משהו כזה). אגב, נראה לי שהמגביהים מוסיפים לאחר המעיכה מהברגים גג 2mm , שזה בעצם כמו לנסוע עם גלגלי 52+2x2mm) 56mm צירפתי תמונה של הישן והחדש...
 

b0redavid

New member
תודה, שמחתי לעזור! ../images/Emo45.gif

יש כל מיני גדלים למגביהים מ 1/8 - הסטנדרט להיום ועד 1/2 - הסטנדרט בשנות ה 60, 70, 80, חלק מה 90 ואו ללונגבורדס או קרוזרים של ימינו. יש אפילו מגביהים בצורות שונות, לדוגמא בצורת משולשים (וו׳אדג׳ וכו) המסייעים בפניות חדות יותר (ממש בעיקר ללונגבורדס גדולים וקטנים) בשינוי זווית ה kingpin וכמובן מגביהים קשים ורכים (shock pads). אני משתמש ב 1/4 בקרוזר הקטן שלי (גודל גלגל 55mm) וב 1/2 בגדול (גודל גלגל 60mm), ובסקייט הרגיל (גודל גלגל 52mm) שבו אני מחליק 90% מהזמן ללא. יש לי קצת הבנה בסקייטים של אז (אולד-סקול), כי התחלתי להחליק בתחילת שנות ה 90 על גלגלי g-bones של pp בגודל 67mm ובקשיחות של 97a של פעם ובאמצע שנות ה 90 עברנו לגלגלים בגודל 35-45mm של vision וכו שהיו כל כך קטנים שהיו מכנים אותם ״קונדומים ללאגרים״ חחח... זה קרה בזמן שתרגילי הסקייט הפכו להיות טכניים יותר והוארט מתה. אני רואה שיש לך אינדי ממש ישנים לפי צורת הקולב (hanger) והקדיחה הכפולה בצלחת הבסיס (base plant) לניו ואולד-סקול. מאיזה שנה הסקייט? 90 מאוחרות? וזהו, אין יותר חפירות היום!
 

Chenchookm

New member
חתיכת היסטוריה...

אני זוכר שהתחלתי להחליק ממש במלחמת המפרץ ב-92'. אבא שלי חזר אז מפלורידה והביא לי סקייט קומפלט עם בורד של באקי לסיק (שהיה מאוד פופולארי בזמנו כשהוארט שלטה), אינדי'ס (די דומים לאלו שבתמונה) וגלגלי GB 67mm. הגריפ היה שקוף וראו את הצבע האפרפר של הבורד מלמעלה ואת הסמל של פאוול.פ' שעליו לא הושם גריפ בכלל. זה היה אחד הקרשים הבודדים שלא נשברו לי לשניים, הוא פשוט "נגמר" משני הצדדים לגמרי מבלימות על ה-tail וה-nose (שלא היו קרובים להיות סימטריים). אני מאלה שלא התחתברו לגלגלים הקטנים של ה~40mm, גם כשכבר למדתי טריקים יותר מורכבים ב-flat, תמיד חשבתי שהם קטנים מידי. ובאמת לקראת סוף שנות ה-90' כשהפסקתי לנסוע תדיר כבר נעלמו גלגלי ה"מיני" ההזויים האלה מהמדפים, ועשו הפרדה יותר ברורה לסטריט, פארק וכו' :)
 
למעלה