פניה לחברת ביטוח בעקבות אירוע פגיעת

פניה לחברת ביטוח בעקבות אירוע פגיעת

שלום לחברי הפורום, לפני כמס' חודשים נפצעתי בעת שחיה בקאונטרי קלאב בו אני מנויה ונגרם לי נזק - לא אלאה אתכם בכל הפרטים. מלאתי דו"ח פציעה בקאונטרי ונאמר לי שפרטי המקרה שלי יועברו לחברת הביטוח של הקאונטרי וכי מעתה כל בירור עליי לעשות מולם. מעבר לכך, מאחר ואני מעוניינת לקבל פיצוי כספי בגין הפסד ימי העבודה וכן בגין הסבל הפיזי שנגרמו לי בעקבות הפציעה, המשכתי לפעול במקביל ,ובעצת ידיד עו"ד, כתבתי לקאונטרי מכתב לפיו אני מחזיקה אותם אחראים לפציעתי. השאלה היא כזו: מאחר ואני מעוניינת לקדם את העניין, ומאחר והנהלת הקאונטרי טוענת שאין לי טעם לפנות אליהם אלא רק לחברת הביטוח ישירות - אני מעוניינת לפנות אל חב' הביטוח בדרישה לפיצויי כספי.השאלה היא כיצד "עובדת המערכת" בחברת הביטוח? מה מומלץ לדרוש במכתב מסוג זה מעבר כמובן לפיצוי הכספי המבוקש, או שמא לא מומלץ לנקוב בסכום?! אשמח לעצתכם בעניין, תודה
 
תאונה בקאטנרי

ראשית, מומלץ לא לטפל לבד בעניינים כאלה ולכך שני נימוקים מרכזיים: א. לא תמיד אדם שאינו משפטן יודע מה מלוא זכויותיו ומה עליו לדרוש. ואם תדרשי רק חלק, יתכן ויראו בכך ויתור על יתר זכויותייך. ב. טיפול ע"י עו"ד, ולו רק מו"מ, כשלעצמו יגדיל את הפיצוי שיוצע לך. ולשאלתך - את לא חייבת לנהל דין ודברים עם חברת הביטוח. את יכולה להמשיך ולפנות לקאנטרי, ואף לתבוע את הקאנטרי. לחילופין, את יכולה לתבוע את חברת הביטוח גם מבלי לתבוע את הקאנטרי (לפי סעיף 68 לחוק חוזה הביטוח). ומבלי שדבריי ייקראו כעצה או ייעוץ משפטי - בד"כ דורשים את הנזק הכספי שנגרם עד כה (בין אם מגובה קבלות, מה שעדיף, ובין אם לאו, וכן הפסדי שכר), פיצוי בגין כאב וסבל (די תלוי במהות הפציעה, האם אושפזת בבי"ח וכו'), הוצאות נלוות שהיו (היטלי רופאים, נסיעות לטיפולים רפואיים), וכמובן הפסדים כלכליים לעתיד (הפסדי שכר ע"פ הנכות התפקודית שנגרמה, תרופות ורופאים בעתיד, הוצאות נסיעה בעתיד וכו'). בד"כ נוקבים בסכום. אבל שוב - רצוי שאדם מנוסה ובקיא ברזי התחום יעשה זאת. זכרי - כדי לסיים העניין בפשרה תידרשי לחתום על כתב ויתור מצד חברת הביטוח, ובעתיד לא תוכלי לתבוע בגין נזקים נוספים שיתכן ויתגלו.
 
אני רוצה להוסיף לשואלת תוספת קטנה

אם אכן החלטת לנסח את מכתב הפנייה הראשוני לבדך, רצוי מאוד להפנות את המכתב: א. לקאנטרי ב. לחברת הביטוח כך ראוי לעשות ולהתנהל מול חברת הביטוח. גם אם חברת הביטוח קיבלה דיווח על התאונה, היא צריכה לקבל פנייה מסודרת ראשונית אליה, והקאנטרי צריכה לקבל את העתק המכתב היות והמבוטחת=הקאנטרי תדע כי פנית רשמית בבקשה לפיצוי. בברכה,
 
למעלה