פני החברה נתונים בידי הנוער
שלום לכולם! שמי טויטו תהילה וכמו עמיתותי גם אני סטודנטית לחינוך מיוחד. אני מתעניינת מאוד באוכלוסיית ליקויי השמיעה וזוהי השנה השנייה במסגרת המכללה בה אני עובדת עם אוכלוסייה זו. במסגרת הקורס התודעתי ל4 גישות בנושא התקשורת עם חרשים וכבדי שמיעה. 1. הגישה האוראלית( דיבור וקריאת שפתיים), 2. הגישה המנואלית-שפת סימנים 3. הגישה הכוללנית שפת סימנים,דיבור בקול וג'סטות-סימנים אך לא בשפת סימנים המקובלת. 4. הגישה הדו-לשונית-שפת סימנים ודיבור מנסיוני עם נוער לקוי שמיעה, התברר לי על פי שיחות שלי עימם כי לרוב, הם אינם מעוניינים להיות חלק מחברת השומעים, לא במסגרת הבית ספרית ואף לא בשעות אחר הצהריים בסביבת בייתם. * חשוב לציין כי ישנו חוסר עניין גם מהצד השני. ברצוני לשאול אתכם מספר שאלות: 1. מדוע לדעתכם ישנו נתק תיקשורתי בין שתי אוכלוסיות אלו? 2. מהי לדעתם הגישה התקשורתית האידיאלית ליצירת קשרים בין שתי האוכלוסיות? 3. האם הייתם מעוניינים לבצע, להוביל שינוי תיקשורתי שיקרב בין שתי האוכלוסיות? וכיצד? תודה רבה על שיתוף הפעולה תהילה
שלום לכולם! שמי טויטו תהילה וכמו עמיתותי גם אני סטודנטית לחינוך מיוחד. אני מתעניינת מאוד באוכלוסיית ליקויי השמיעה וזוהי השנה השנייה במסגרת המכללה בה אני עובדת עם אוכלוסייה זו. במסגרת הקורס התודעתי ל4 גישות בנושא התקשורת עם חרשים וכבדי שמיעה. 1. הגישה האוראלית( דיבור וקריאת שפתיים), 2. הגישה המנואלית-שפת סימנים 3. הגישה הכוללנית שפת סימנים,דיבור בקול וג'סטות-סימנים אך לא בשפת סימנים המקובלת. 4. הגישה הדו-לשונית-שפת סימנים ודיבור מנסיוני עם נוער לקוי שמיעה, התברר לי על פי שיחות שלי עימם כי לרוב, הם אינם מעוניינים להיות חלק מחברת השומעים, לא במסגרת הבית ספרית ואף לא בשעות אחר הצהריים בסביבת בייתם. * חשוב לציין כי ישנו חוסר עניין גם מהצד השני. ברצוני לשאול אתכם מספר שאלות: 1. מדוע לדעתכם ישנו נתק תיקשורתי בין שתי אוכלוסיות אלו? 2. מהי לדעתם הגישה התקשורתית האידיאלית ליצירת קשרים בין שתי האוכלוסיות? 3. האם הייתם מעוניינים לבצע, להוביל שינוי תיקשורתי שיקרב בין שתי האוכלוסיות? וכיצד? תודה רבה על שיתוף הפעולה תהילה