פנצר- החלפת פנימית

yeonatanhai

New member
פנצר- החלפת פנימית

היי
יש לרוכבים מנוסים כאן טיפים לגבי החלפת פנימית באופני כביש?
באופני שטח ההחלפה הרבה יותר פשוטה בשבילי אבל בכביש קשה לי להוריד את הצמיג מהחישוק ובמיוחד להחזיר אותו בחלק האחרון -תמיד נשאר "זנב" שמאוד קשה להחזיר למקום בגלל הלחץ שמצטבר במקום.. יש משהו שאני עושה לא נכון?
 

quant1

New member
טכניקה וסבלנות, או כפות חליצה

1. האם אתה משתמש בכפות חליצה? אלה מפלסטיק של פארק טול הם אחלה. נסה עם קצה של כף אחת לדחוף את הפנימית פנימה כדי שלא תלחץ בין החישוק לצמיג, ואז עם הכף השניה להעלות את הצמיג.
2. אפשר גם בלי כפות חליצה, אבל זה עלול להיות קשה, בעיקר אם הצמיג חדש והרוחב הפנימי של החישוק צר.
כדי להעלות את הצמיג לחישוק עם הידיים (בלי כף חליצה), זה יעזור אם תשתמש בטכניקה טובה. יש כל מיני שיטות, והרבה סרטונים ביוטיוב. אני משתמש באגודל ובחלק התחתון של כסף היד כדי לגלגל כל פעם עוד קצת מהצמיג אל תוך החישוק, עד שלבסוף כולו נכנס. כח וסבלנות, ומצליחים.
3. העצה הכי טובה: להשתדל לא לרכב בקטעי כביש מלוכלכים בזכוכיות.

 

nachshon4

New member
הנה מה שתעשה

כשאתה מגיע לשלב הזה שבו יש את החלק האחרון של הצמיג שלא 'עולה', תדאג לרוקן לגמרי את הפנימית. אזי, עבור סביב כל הגלגל כאשר הצמיג בין האגודל לאצבע, ולחץ את שולי הצמיג (החלק שנוגע בחישוק) פנימה. כלומר לקרב את האצבע לאגודל, או לקרב את שולי הצמיג אחד לשני. בגלל מבנה החישוק, בצורה הזו אתה מקטין את ההיקף שעליו יושב הצמיג, ולכן מוריד את המתח. כשתגמור לעשות את זה סביב כל הצמיג, החלק האחרון שעוד היה בחוץ יכנס פנימה די בקלות, בלי שום עזרה של הכפיות.
מקווה שההסבר מובן, כי הפרקטיקה די פשוטה...
 
למעלה