לא פילפול לשם פילפול
אלא פילפול לשם העמקה וידיעה כנה של מה שחכמי היוגה, ובינהם סוואמי שיווננדה הורישו והורו לנו. דברים אשר ניתן להבינם ברבדים ההולכים ומעמיקים. סוג כזה של ג´ניאנה וחקירה כן מביאים איתם השראה ותובנה באשר להליכה בדרך היוגית. אם לא נפתח (ויוקה) כושר הבחנה חכם המבוסס על שאלות ותהיות אותן הבאתי בדבריי הקודמים אליך אנו נמשיך להסתובב במעגלים סביב המוקד של היוגה מבלי לחדור אליה. האמת היא שלא נצמדתי דווקא לדוגמא הלא מוצלחת שלך אלא שברור היה לי שהצעת: "ללכת על המנוגד למושא ההשתוקקות שלנו". יש בזה תועלת זמנית ומסויימת בהקשר המשתנה מאדם לאדם...תועלת של אימון מכין. נניח דוגמא: אם כעסתי על מישהו או משהו, ניסיתי להיות אליו אדיב ומבין או להחניק את הכעס ולצאת לפעילות אחרת המסיטה את תשומת הלב מהכעס. פעולות אלה עוזרות לפתור את בעיית הכעס באופן התנהגותי בלבד, בכך שאיני פוגע בסובבים אותי או בעצמי ברגע שהכעס עולה בי. אלא שזה לא פתר את בעיית הכעס. לחלוטין לא. הכעס המשיך וממשיך להתקיים כסמסקארה! מה שעוזר למתן ולנגוס בו אלה אימוני יוגה מרוכזים, ההתבוננות והביטוי של הכעס- לזהות אותו מיד כשהוא עולה, ולבטא אותו באופן כזה שאני אומר מה אני מרגיש באותו רגע באופן הכי כנה וישיר והכי פחות טעון. כך ממזערים את כוחו המסמא והאגרסיבי של הכעס. יש המשך להתמודדות זאת עם מושאי כעס או תשוקה...הקשור בטראנספורמציה יוגית. שבוע טוב