פסיכולוגיה חינוכית

היורשת1

New member
פסיכולוגיה חינוכית

היי!
אני סטודנית לתואר ראשון והתחלתי השנה להתנדב בשפ"ח. גיליתי עולם ומלואו ואני כעת מאוד מתעניינת בתחום מבחינת תואר שני.

אשמח למידע קצת על ההתמחות (הבנתי שבפועל היא ארוכה מ4 שנים גם אם מדובר על משרה מלאה) - אשמח לדעת האם זה כך תמיד וכמו כן למה.
האם ההשתכרות בזמן ההתמחות היא סבירה? (בהתמחויות מסויימות אני יודעת שמדובר על שכר של 3000 ש"ח).

האם העבודה בשפ"ח היא גם בשעות הערב? רק בבוקר?

האם במסגרת התואר וההתמחות מקבלים הכשרה להעביר אבחונים? אם כן, אילו? (האם יש צורך בהשלמה לעוד תואר באבחון פסיכודידקטי או האם התואר בפסיכולוגיה וההתמחות מספיקים לחלק מהאבחונים?

האם ידוע לכם על אנשים שהתקבלו לפסיכולוגיה חינוכית בפרס? מה היו תנאי הקבלה?
 

meidadc

New member
אני מתמחה בפסיכולוגיה חינוכית

יש לי תשובות למרבית השאלות שלך:
א. ההתמחות באופן פורמאלי אורכת שנתיים במשרה מלאה או ארבע שנים בחצי משרה (או שווה ערך). בפועל, עובדים על תקן ולא על מלגה מוקצבת בזמן כמו בשאר ההתמחויות בפסיכולגיה. לכן עבור מתמחים שאינם חדורי מוטיבציה לסיים את ההתמחות, יש נטיה למשוך אותה מעבר לארבע השנים. אם את מכירה את עצמך כאדם פרואקטיבי שלוקח אחריות על תהליכים, אין שום סיבה שלא תצליחי לסיים בארבע שנים. אני, באופן אישי, סיימתי את כל דרישות ההתמחות בשלוש שנים כששנתיים מתוכם היו במשרה מלאה. זה לא קל, אבל זה אפשרי.
ב. השכר בהתמחות הוא נמוך. 3000 ש"ח לחצי משרה זו הערכה מדוייקת פחות או יותר. מומחים ומדריכים במגזר הציבורי לא מרוויחים הרבה יותר. לרוב משלבים עבודה ציבורים עם עבודה פרטית ואז אפשר להתפרנס בכבוד. היתרון הגדול של הפסיכולוגיה החינוכית הוא שבניגוד להתמחויות האחרות, ישנה אפשרות להתפרנס בעבודה שנמצאת על התפר שבין ציבורי לפרטי במסגרת שנקראת "שירות פסיכולוגי משלים" (בדומה לשר"פ של הרופאים) שבו אפשר לבצע תמורת תשלום פעילויות שלא כלולות בסל השירותים הבסיסי של השפח.
ג. העבודה הציבורית בש"ח היא רק בשעות הבוקר, כשמסגרות החינוך פעילות. העבודה הפרטית יכולה להיות בשעות אחה"צ והערב.
ד. למיטב ידיעתי יש שונות בין ההכשרות בדיאגנוסטיקה בין מוסדות שונים להשכלה גבוהה בארץ. בבסיס מלמדים לבצע איבחונים רגשיים והערכה קוגניטיבית. בחלק מהמקומות מלמדים גם יותר מזה. בכל מקרה, לאחר התואר השני, במסגרת ההתמחות, את תהי חייבת לעבור שני קורסים נוספים בלקויות למידה. אפשר לקחת אותם במדרשה הגבוהה של הפסיכולוגיה החינוכית. עלות כל קורס היא 800 ש"ח לשנה למיטב זכרוני. ואם תעבדי בשפ"ח טוב, תוכלי לקבל החזר.
ה. אצלי בשפ"ח יש שני סטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית שעושים פרקטיקום. תנאי הקבלה *יחסית* נוחים, אבל עלות שכר הלימוד היא גבוהה.
 

היורשת1

New member
תודה רבה על ההשקעה בתשובה! אשמח לשאול עוד כמה....

באמת תודה רבה על ההשקעה בתשובה!! עזרת לי מאוד
אשמח לשאול רק עוד כמה שאלות
1. האם העבודה היא בהכרח במשרה חלקית בהתמחות? האם אפשר לעבוד ביותר מ50% משרה? האם השכר מתעדכן בהתאם?
2. השירות הפסיכולוגי המשלים נעשה באמצעות ובתיווך השפח? אני לא רוצה לחדור לפרטיות אבל האם האבחנוים במסגרתו יכולים לעזור להגיע באמת לשכר שאפשר להתקיים ממנו? (במיוחד אם רוצים להקים משפחה בשנים האלה :) )


תודה רבה!!!
 

meidadc

New member
בכיף


1. העבודה איננה בהכרח במשרה חלקית. בניגוד למקובל בהתמחויות במגמות האחרות, העבודה בחינוכית היא אך ורק בתקן ולא במלגה. לכן את למעשה עובדת עיריה לכל דבר וענין. לרוב מתחילים לעבוד בחצי משרה. אני תוך שנה עליתי למשרה מלאה (בתחילה עבדתי בשני שפ"חים שונים במקביל בחצי משרה בכל אחד מהם ולאחר מכן בחרתי שפ"ח אחד ועליתי בו למשרה מלאה). כמובן שהשכר מתעדכן בהתאם.

2. השירות הפסיכולוגי המשלים אכן נעשה באמצעות ובתיווך השפ"ח. את משתמשת במשאבים ובמתקנים של השפ"ח (קליניקה, חדרי איבחון, מחשבים, מכונת צילום, ערכות איבחון - הכל), אבל לא בשעות העבודה. לגבי רמת השכר הפוטנציאלית, זה משתנה בין שפ"חים כי רשויות מקומיות שונות גובות עלות שונה מתוך הרווחים של הפסיכולוג (גובה את עלות השימוש במתקנים). אבל פסיכולוג חרוץ, שעובד במקום שבו העבודה בשפ"מ זורמת, יכול בקלות להגיע למשכורת חודשית בת 5 ספרות. אם זה עומד בקריטריונים שלך להשתכרות בכבוד - זו כבר שאלה שאת צריכה לענות.
למשל, על כל שעה טיפולית את יכולה לקבל משהו סביב ה- 250 ש"ח בשפ"מ. המשמעות היא 1000 ש"ח בחודש על כל מטופל. תכפילי את זה במספר מטופלים, ואת מגיעה לסכומים יפים.
 
למעלה