פסנתר

פסנתר

א. אני מנגנת הרבה שנים אולם אני תקועה בטכניקה. כלומר בקטעים הוירטואוזים באמת הנגינה שלי מחופפת. לא עוזרים לי כל האימונים. מישהו מכיר שיטות טובות כיצד ניתן לשפר אץ הטכניקה. ב. מה נחשבת היצירה הקשה ביותר לנגינה בפסנתר שאינה עם תזמורת ג. מה לדעתכם היצירה היפה ביותר \הטובה ביותר שנכתבה לפסנתר (שוב, לא קונצרטו)
 

אלכסי

New member
הכי יפה סונטת אור ירח בטהובן

או ימפרומטי של שוברט (כשרדו לופו מנגן).
 

asdflkjhg

New member
יצירות

1. היצירה הכי טובה ויפה הינה הסקרצו מספר 1 של שופן (היא גם קשה לביצוע) 2. היצירה הכי קשה היא הבלדה (נדמה לי 4) של ליסט.
 

talik3

New member
תשובה לגברת

את יכולה לשפר את הטכניקה עם ספרים בנושא. יש לצ´רני אטיודים אופוס 299 שמאוד עוזרים, וגם לפלמר יש ספר עם כל הסולמות והארפג´ים עם איצבוע שהופך את זה למובן יותר. תשאלי בחנות טובה, הם יראו לך את הספרים. קשה להחליט מה הכי קשה...אולי שתי סדרות הוריאציות - גולדברג של באך ודיאבלי של בטהובן. אם הן לא הכי קשות אז הן גבוה בצמרת. יש גם את הטוקטה של בוזוני שמאוד מאוד קשה...
 
סבלנות והשקעה

תעשי המון סולמות וכו´. אל תצמדי לתווים. תני לדמיון להנחות אותך מה לתרגל, אבל תתעקשי על פורמט של תרגול והתעקשות ושאיפה לביצוע מושלם.
 

piano2

New member
אין לך סיכוי, לכי לעבוד כמלצרית !!!

חבל לך ולנו על הזמן, יש טובים יותר ואת מקומך כנראה במטבח ...
 

Sir Humphrey

New member
אני הייתי ממליץ....

א. על אטיודים של צ´רני. ב. School Of Velocity של האנון. ג. לנסות לעלות כל פעם קצת, ועל הקטעים הקשים לעבוד הרבה! כמה שצריך עד שזה נשמע טוב. היצירות הכי קשות לפסנתר הם הMephisto Waltz (שלדעתי אף אחד פרט להורוביץ לא מבצע את זה בצורה ששווה האזנה, ושמעתי הרבה ביצועים, ביניהם ביצוע מחריד של רובינשטיין), הסונטה בסי מינור והרפסודיה ה-15 בעיבוד הורוביץ של ליסט, ארבע הבלדות וארבעה הסקרצי של שופן, היצירות לארבע ידיים וה"רגעים המוסיקליים" של רחמנינוב, הסונטה ה-32 של בטהובן והטוקטה אדג´ו ופוגה של באך-בוזוני. גם הווריאציות כרמן וה-Stars And Stripes בעיבודים הענקיים של הורוביץ בלתי אפשריים. הכי יפה זה עניין של טעם. אצלי יש כל פעם תקופות שאני שומע יצירה מסוימת ללא הפסקה. כרגע אני מאד אוהב ליסט, ואת הפולונז בפה דיאז מינור של שופן. בביצוע הורוביץ כמובן...
 

Sir Humphrey

New member
אה, ולינק חשוב!!!

http://www.sheetmusicarchive.net אתר בו תוכלי למצוא את כמעט כל היצירות שפירטתי. מומלץ בחום לכל יצור מפסנתר.
 

Houndour

New member
תשובות לי אלייך

א. טכניקה, ידידתי הנאוה, היא אכן מהווה מטרד רב למי שעוד לא קיבל אותה והיא מפריעה בצורה מוחלטת לנגן המון יצירות יפיפיות ולהנות מהן. מצטער, לא ידוע לי על פתרון יותר יעיל מחרישת סולמות למניהם או נגינת אטיודים. נכון שזה נשמע מעצבן אבל אימון טוב של כחצי שנה ייתן ישפר את הטכניקה שלך בהרבה ותוכלי לנגן אילו יצירות שאת רוצה כל החיים. קצת עבודה וזה משתלם... אני בהחלט ממליץ כקודמי על צ´רני. ב. יצירות לא נמדדות לפי מידת הקושי שלהן. יש אנשים שיצירות טכניות לא מהוות להם בעייה אלא דווקא יצירות בהן צריך להביע רגשות וכשרון אומנותי. אף על פי כן בהחלט אפשר להגיד כי ממצוע הקושי ביצירותיו של ליסט לדוגמא, הוא גבוה מאוד. ג. כאן כמובן כל אחד ודעתו שלו
. לפי דעתי הסונטות של בטהובן והשירים ללא מילים של מנדלסון.
 

Toccata Fugue

New member
אפרופו אטיודים

סתם מעניין אותי לדעת, בתור פנסתרנים , מה אומרים על האטיודים לפסנתר של וילה לובוס? מבחינת רמה וגם מבחינת יופי? אני חושב שהם דיי מוזרים אבל מעניין לשמוע אותם.
 

dark eyes

New member
יש לי תשובה לשאלתך

קודם כל לגביי טכניקה אז כדי לשפר טכניקה אני עושה ככה:: כל יום לפניי נגינה חימום ע"י סולמות אבל לא יותר מדי כי זה לא משפר מהירות יותר מדי זה סתם חימום ליד!!!! אח"כ יש מספר אטיודים מאוד יפים של שופן הם גם מאוד יפים וגם מבחינת טכניקה דיי מסובכים. בנוסף לטכניקת המהירות שנותנים האטיודים צריך לעבוד על קצב וזה עוזר מאוד אח"כ להבנת גוונים של יצירות מקצבים וכדומה. לכן לשם יצירת קצב מדויק יותר פשוט לנגן באך כמו שצריך הרבה פוגות יעזרו לך גם להתאמן על טכניקה וקצב!!!!. עוד תשובה תיהיה בקשר ל"יצירה הקשה ביותר" אז כל מה שרשמתם יפה ולא רחוק מהמציאות סקרציו של שופן משהו של רחמנינוף אכן נכון אבל כשאת שואלת מה שמה של היצירה הקשה ביותר אז התשובה תיהיה חד משמעית פולוניז מספר 6 אופוס 54 של שופן שמו הוא "הגדול מכולם" תרגום חופשי ל HEROIC מעט של נגנים מבצע ויכול לבצע כמו שצריך יצירה ארוכה וקשה מאוד אבל בהחלט יוצרת תחושה של גדולות וקושי רב מאוד.
 
אני לא מתמצאת הרבה בקטע של פסנתר

אבל יש לי יצירה ממש טובה בשבילך "מעוף הדבורה " של רימסקי קורסאקוב אני מנגנת אותה בחליל ופיקולו והיא שיפרה לי מאוד את הטכניקה אולי היא תעזור גפ ךף אולי אנשים חושבים שהיא קלה אבל אפילו קל ומהיר משפר מאוד (בייחוד את הזריזות באצבעות)
 

Houndour

New member
יש הבדל עצום

בין לשפר טכניקת אצבעות בין חליל או פיקולו לבין שיפור טכניקת האצבעות בפסנתר. צריך ללחוץ על הקליד לגמרי ולהעביר את האצבעות מלחיצה ללחיצה במהירות. בחליל, אם אני לא טועה, מספיקה נגיעה פשוטה לשם סתימת החור המתאים. זה כמו שאם נזיז את האצבעות על השולחן יצא לנו מאוד מהר גם מבלי להתאמץ יותר מדי... אך לא על הפסנתר. יש גם הבדלים בין הפסנתרים השונים בגובה של הקלידים וזה גם משפיע על הטכניקה. בדרך כלל קשה למי שכל הזמן מתאמן בפסנתר עם קלידים נמוכים לבצע יצירה וירטואוזית בפסנתר עם קלידים גבוהים...
 

Sir Humphrey

New member
רק להצטרף לפיקולנית!

אני מסכים לגמרי לגבי הקשיים בנגינה על חליל. ניסיתי לנגן על חלילית, וזה היה נוראי. צריך ללחוץ באופן מסוים ולנשוף מדויק אחרת זה מזייף או עולה אוקטבות. פיקולו נשמע לי כמו כלי לא קל בכלל.
 

Houndour

New member
מצטער אנשים

לא התכוונתי לפגוע או לזלזל בשום חלילן/ית או פיקלון/ית רק רציתי להבהיר שמדובר בטכניקות שונות לחלוטין. מה גם שאני מדבר מחוסר נסיון בכל נשיפה (אולי קצת פגוט).
שבועות שמח.
 

Sir Humphrey

New member
ה-Heroic

זה לא כזו יצירה בלתי אפשרית. היא קשה בהחלט, אבל לא מתקרבת למפיסטו או לווראציות של הורוביץ, אפילו לא מדגדגת אותם. אני מאמין שאני, שאני לא פסנתרן שתופס מעצמו, יכול בעבודה של כמה חודשים לגמור את היצירה הזו, ואני גם מתכוון לעשות את זה אחרי הרסיטל שנה הבאה (כי עד אז יש לי מספיק עבודה...). וזה גם תלוי במהירות, לא כל אחד יכול לנגן את זה בחמש דקות כמו הורוביץ.
 

dark eyes

New member
זאת היצירה הכי קשה

שמנסים לנגן אותה בקצב הנכון יש שמה דרישה עצומה לטכניקה ומהירות הכי גבוהה שאפשר ממש מהירות בלי הגבלה ככל שיהיה יותר מהר יותר טוב!!!! ולכן זאת יצירה מאוד קשה כי לנגן את זה ב 10 דקות גם אני יכול
 
למעלה