ובכן...
הפתטית של בטהובן נשמעת קשה אך קלה? או נשמעת קלה אך קשה? בקשר לבלדות הצדק איתך. למרות שטכנית ניתן לנגן אותן, זה לא נשמע זה. הסקרצו הראשון יותר קל לנגינה מהפולונז (באחריות) למרות שלא נשמע כך. אני גם אסביר. הסקרצו זוהי יצירה מתוחכמת מאוד שניתן לשמוע בה את המלודיה רק כאשר מנגנים אותה מהר ועם הדגשות נכונות, גם כאשר כבר שומעים את המלודיה היא אינה נוחה לכל אוזן, ומסיבה זו נשמעת מסורבלת מתוחכמת ומפחידה. אולם למעשה היצירה חוזרת על עצמה כל הזמן וברגע שקולטים את העניין מסתבר שניתן לנגן אותה בקלות ואפילו זה נשמע לא רע בכלל. כמו כן למרות המהירות שבה היצירה מנוגנת למעשה זוהי מהירות המנוגנת ע"י תו אחד בלבד כל פעם ולא סדרות של אקורדים. קיצר אם לא מפחדים ומנסים רואים שזה מהומה על לא מאומה. לעומת זאת הפולונז נשמע פשוט ולו בשל העובדה שהמלודיה פשוטה. אולם כאשר מנסים לנגן מגלים דברים אחרים. הקטעים המהירים דורשים מהירות נגינה של אקורדים רצופים (לדוגמא הפתיח של היצירה לפני שמתחילה המלודיה עצמה , או הקטע שבו יד שמאל עושה חזרות על אוקטבות שלמות במהירות ועוצמת היצירה עולה). בקיצור ניסיתי לנגן את שתי היצירות . את הסקרצו אני מנגן לא רע בכלל אך הפולונז פשוט נשמע מחופף , נסה ותיוכח. אגב כל הוולסים הגדולים (grand) של שופן מלבד הראשון האיטי והמעצבן יותר קשים מהסקרצו הראשון. אמנם ניתן לנגן אותם , אך על מנת שישמעו טוב יש צורך ברמה טכנית גבוהה מאוד, יותר מזו הנדרשת בסקרצו ושוב האם הפתטית קלה אך נשמעת קשה או קשה אך נשמעת קלה (אני ניגנתי רק את החלק השני שהוא כמובן פשוט ביותר)