פרפרית סגלגלה
New member
פעולות
פעולת הכר את עירך משחק פתיחה - אבולוציה (או כל משחק אחר - לא ממש חשוב כאן...) מהלך הפעולה: לפני הפעולה מחביאים במקומות חשובים בעיר מעטפות עם רמזים, בפעולה החניכים יתחלקו לשני קבוצות אז לדאוג שהם יפגשו כמה שפחות אחד את השני ושהדרך תהיה באותו אורך. במעטפות יהיו גם קטעים היסטוריים על העיר. המקום האחרון יהיה המטמון ויהיה לשני הקבוצות. אפשר לגוון את סוגי הרמזים - חמשיר, ציורים, גימטריה, וכו´... 1)מחלקים את החניכים לשני קבוצות ע"י מולקולות. 2)כל קבוצה צריכה לרשום שיר על העיר (בחדרים שונים), ולאחר מכן שני הקבוצות מקריאות את השירים שלהן. 3)כל קבוצה מקבלת פתק שבו הסבר איפה נמצאת המעטפה הבאה ומשם הם הולכים לפי הרמזים. 4)לאחר שכולם מגיעים למטמון, מסדרים את הקטעים ההיסטורים לפי הסדר וקוראים את הקטע השלם. פעולת "של מי השורה הזאת??- שת"פ משחק פתיחה - תן שם של... 1)בקן/שבט/סניף מפוזרים פתקים עם משימות מתוך של מי השורה הזאת. החניכים חייבים לבצע את המשימה ולאחר מכן המדריך אומר להם איפה הפתק הבא. משימות שאפשר לעשות: א. א´-ב´. ב. 3 הטנורים. ג. דיבובים. ד. בליינד-דייט. וכו´ וכו´... לאחר שהם מסיימים את כל המשימות הפתק האחרון הוא שורה ידועה (למשל- "למה יש לך עיניים גדולות כ"כ?") והם צריכים להגיד מאיפה היא ומי אמר אותה. 2)בינגו אמירות. 3)דיון (מה הם היו צריכים בקבוצה כדי לעבור את כל המשימות? האם הם היו יכולים לעשות את המשימות לבד וכו´...). בסוף מקריאים את הסיפור - מרקו פולו מתאר גשר, אבן אחר אבן. "אך איזו היא האבן התומכת בגשר?" שואל קובלאי חאן. "הגשר אינו נתמך באבן זו או אחרת," עונה מרקו, "אלא בקו הרשת שהאבנים יוצרות כולן יחד." קובלאי חאן שותק שעה ארוכה, מהרהר. עד שהוא מוסיף: "מדוע אתה מדבר איתי על האבנים? רק הקשת היא שמעניינת אותי." מרקו פולו עונה: "בלי אבנים לא קיימת שום קשת." איך זה קשור לקבוצה?
פעולת הכר את עירך משחק פתיחה - אבולוציה (או כל משחק אחר - לא ממש חשוב כאן...) מהלך הפעולה: לפני הפעולה מחביאים במקומות חשובים בעיר מעטפות עם רמזים, בפעולה החניכים יתחלקו לשני קבוצות אז לדאוג שהם יפגשו כמה שפחות אחד את השני ושהדרך תהיה באותו אורך. במעטפות יהיו גם קטעים היסטוריים על העיר. המקום האחרון יהיה המטמון ויהיה לשני הקבוצות. אפשר לגוון את סוגי הרמזים - חמשיר, ציורים, גימטריה, וכו´... 1)מחלקים את החניכים לשני קבוצות ע"י מולקולות. 2)כל קבוצה צריכה לרשום שיר על העיר (בחדרים שונים), ולאחר מכן שני הקבוצות מקריאות את השירים שלהן. 3)כל קבוצה מקבלת פתק שבו הסבר איפה נמצאת המעטפה הבאה ומשם הם הולכים לפי הרמזים. 4)לאחר שכולם מגיעים למטמון, מסדרים את הקטעים ההיסטורים לפי הסדר וקוראים את הקטע השלם. פעולת "של מי השורה הזאת??- שת"פ משחק פתיחה - תן שם של... 1)בקן/שבט/סניף מפוזרים פתקים עם משימות מתוך של מי השורה הזאת. החניכים חייבים לבצע את המשימה ולאחר מכן המדריך אומר להם איפה הפתק הבא. משימות שאפשר לעשות: א. א´-ב´. ב. 3 הטנורים. ג. דיבובים. ד. בליינד-דייט. וכו´ וכו´... לאחר שהם מסיימים את כל המשימות הפתק האחרון הוא שורה ידועה (למשל- "למה יש לך עיניים גדולות כ"כ?") והם צריכים להגיד מאיפה היא ומי אמר אותה. 2)בינגו אמירות. 3)דיון (מה הם היו צריכים בקבוצה כדי לעבור את כל המשימות? האם הם היו יכולים לעשות את המשימות לבד וכו´...). בסוף מקריאים את הסיפור - מרקו פולו מתאר גשר, אבן אחר אבן. "אך איזו היא האבן התומכת בגשר?" שואל קובלאי חאן. "הגשר אינו נתמך באבן זו או אחרת," עונה מרקו, "אלא בקו הרשת שהאבנים יוצרות כולן יחד." קובלאי חאן שותק שעה ארוכה, מהרהר. עד שהוא מוסיף: "מדוע אתה מדבר איתי על האבנים? רק הקשת היא שמעניינת אותי." מרקו פולו עונה: "בלי אבנים לא קיימת שום קשת." איך זה קשור לקבוצה?