כל מני משחקים....
כל מני משחקים, הכרות בעיקר.... אם משהו לא ברור, אז תגידו ואני אסביר..... =]]
אמת ושקר אמור לחניכים לספר, כל אחד בתורו שני סיפורים שקרו לו, אחד אמיתי ואחד שקרי. על חברי הקבוצה לנחש איזה מהסיפורים הוא אמת ואיזה השקר.
בינגו אהבות חלק לחניכים כרטיסי בינגו עליהם מצוירים 9 לבבות חצויים וליד כל לב קטגוריה. אמור לכל חניך לרשום בחצי לב השמאלי משהו שהו אוהב או עשה בהתאם לקטגוריה אח"כ לקום ולהסתובב בחדר לחפש בן זוג עם אותה אהבה. החניכים ירשמו את שמות בני הזוג בחצי הלב הימני. מנצח מי שממלא את הלוח.
גישושים באפלה תן לכל חניך פתק עם שם של חניך אחר. עתה קשור את עייני כל החניכים. תן לחניכים זמן קצוב להסתובב בחדר ולמצוא בעזרת מישוש את מי שהיה כתוב בפתק.
החפץ שלי אמור לכל חניך שישים חפץ אישי במרכז. ערוך סבב בו כל אחד צריך להגיד מה הפריט האישי של זה שמימינו ורק אז יוכל לקבל את החפץ בחזרה.
חוויותיי עם נייר טואלט ציוד: גליל נייר טואלט. יושבים במעגל. המדריך מעביר את גליל הנייר בין החניכים ומבקש מכל אחד לקחת מספר ריבועים כרצונו. חניכים חמדנים צפויים לקחת הרבה נייר ולהצטער על זה. עכשיו כל חניך צריך לספר על עצמו מספר חוויות מביכות ומפדחות כמספר ריבועי הנייר שלקח. במקרה של קבוצה מיובשת אפשר גם לומר מספר של תכונות רעות שלי, וכו'. ניתן לעשות זאת גם עם במבה, ביסלי...
כדורים משוגעים עומדים במעגל. חניך משליח כדור טניס אל חניך אחר וקורא לו בשמו. כשהמשחק מתחיל להתחמם מכניסים כדור נוסף כדי לבלבל קצת את העניינים.
לו הייתי עץ. מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים. הערה: משחק הכרות מעמיק לא להכרות ראשונית. מהלך: חלק לכל חניך פתק שבו ירשום מקום שהיה רוצה להיות בו או עצם שהיה רוצה להיות. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
מי אני? מטרת המשחק: לזכור כמה שיותר דברים ממה שכתבו על עצמם חברי הקבוצה. מהלך: חלק לכל חניך דף עליו ירשום 10 תשובות לשאלה "מי אני". הדבק על כל חניך את הדף שלו. תן לחניכים להסתובב בחדר כ – 5 דקות בהן ללא מילים יצטרכו לקרוא את הדפים של חבריהם. לאחר מכן הושב את החניכים והמנצח במשחק הוא החניך שזוכר כמה שיותר תשובות לשאלה "מי אני?"
מי הוא? חלק לכל חניך פתק שבו יתאר את החניך היושב מימינו. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
מקומות בארץ מטרת המשחק: החניכים יספרו סיפורים על עצמם. מהלך: פרוס מפת א"י על הרצפה, אמור לכל חניך להדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו. ערוך סבב בו כל חניך מספר את סיפורו.
משחק הציפיות המדריך מכניס מספר חפצים שקשורים לפעולה לתוך ציפית, והחניכים ע"י מישוש בלבד, צריכים לגלות מה החפץ.
משחק הסבתות ערוך בקבוצה סבב ובו כל אחד יגיד את שם סבתו. הוסף למעגל עוד כיסא. פתח ואמור את שם אחת הסבתות, על "הנכד" לקום ולעבור לכסא הריק ולהגיד שם נוסף של סבתא. המשחק ממשיך כך עד שנמאס או עד ששוכחים את שמות הסבתות.
משחק הפתקאות חלק לכל חניך 10 פתקים. אמור להם לרשום את שמם על הפתקים. עתה לכל חניך יש 5 דקות להשיג את הפתקים עם השם שלו.
משחק התחביבים מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה. מהלך: הנח על הרצפה פתקים עם שמות תחביבים ואמור לחניכים לאסוף כמה פתקים שמתאימים להם. אח"כ ערכו שיחה בקב' בה כל חניך יספר על עצמו ותחביביו.
משחק התכונות חלק לכל חניך 3 פתקים עם תכונות. אמור לחניכים להסתובב בחדר ולהחליף ביניהם תכונות עד שלכל חניך 3 תכונות שמתאימות לו.
סבב הכרות- תמרורים זהו משחק הכרות לחניכים בוגרים יותר. בסיבוב הראשון של אחד אומר את השם שלו, ושם של תמרור תחבורה כלשהוא. לדוגמא: יוסי- אין מוצא. דנה- סכנת החלקה. גידי- כביש חד סיטרי. בסיבוב השני אומר כל אחד: "אני (השם) ויש לי (התמרור ממקודם) בין הרגליים. כך נוצרים שילובים משעשעים כמו : אני איציק ויש לי עליה תלולה בין הרגליים, אני יפית ויש לי אין כניסה בין הרגליים, אני אלכס ויש לי זכות קדימה בין הרגליים, וכו'.
סטיות כל חניך מקבל עט ודף ורושם עליו איזה שהיא סטייה שלו ובראש הדף רושם את השם ומביא למדריך. לאחר שכולם סיימו לרשום המדריך מקריא איזה שהיא סטייה ועל שאר החניכים לגלות של מי הסטייה הזאת.
סיסמת האותיות מטרת המשחק: כתיבת סיסמא לקבוצה. מהלך: חלק לכל חניך פתקים כמס' אותיות שמו ועט שבו ירשום אות על כל פתק. אסוף את הפתקים ותן לחניכים לחבר סיסמא לקבוצה מהאותיות.
פדיון השם מטרת המשחק: החניך יצליח להשיג את המדבקה עם שמו. הערה: ניתן להשתמש בפריטים- חפצים אישיים מהלך: חלק לכל חניך מדבקה עם שם של אחד מחברי הקבוצה (לא שלו). אמור לחניכים שהם צריכים לקנות את המדבקה שלהם תמורת שלושה פרטים אישיים..
ראיון אישי המדריך מחלק את החניכים לזוגות ועליהם לראיין אחד את השני בשאלות מוזרות (צבע מברשת שיניים, צבע מיטה...) ולהקציב לזה זמן. בתום הזמן על החניכים לשבת גב אל גב והמדריך שואל את כל החניכים שאלה והם צריכים לענות על זה שהם ראינו. הזוג המנצח הוא זה שענה נכון על כל השאות (או הרוב).
רכבת שמות העמד את הילדים במעגל ובחר חניך שהוא יהיה הקטר. הסבר לחניכים כי הקטר יעשה הכרות שמית עם חניכי הקבוצה באופן הבא: עליו לבחור ילד; "שלום אני דן" " שלום אני דנה". על החניך לקרוא בשם של דנה מספר פעמים. לאחר מכן דנה תהפוך לקטר. וכך הלאה, יוסיפו ילדים לרכבת.
שיישאר בינינו בחר 2 חניכים מתנדבים אשר טוענים כי הם חברים טובים. בקש מאחד לצאת. שאל את זה שנשאר בחדר כ- 5 שאלות על חברו שבחוץ. הכנס את החניך שיצא ושאל אותו את אותן שאלות. על הקבוצה לשים לב האם הם ענו את אותן תשובות.
שלום קוראים לי? אמור לחניכים להסתובב בחדר ולתפוס אנשים לשיחות קצרצרות. לאחר רבע שעה כנס את החניכים. כל חניך יציג את המידע שהשיג. החניך בעל המידע הרב ביותר על מספר החניכים הגדול ביותר הוא המנצח.
שמות בהשאלה עומדים על כסאות המסודרים במעגל. כל חניך מקבל את שם החניך העומד לידו. המדריך קופץ ראשון מהכיסא אל מרכז המעגל וקורא בשם של מישהו. החניך שזהו "שמו החדש" יקפוץ אל המרכז במקום המדריך וכך הלאה. המשחק יצור מעידות משעשעות, אך מומלץ לשחק אותו אחרי שיודעים מעט מי זה באמת מי...