פעולות.

פעולות../images/Emo70.gif../images/Emo9.gif../images/Emo136.gif../images/Emo137.gif

תשרשרו למקום המתאים אם יש לכם רעיונות
זה שירשור שאמור לעזור בפעולות..יש בו כל מיני דברים שקשורים לפעולות..
משחקים
אם יש לכם משחק פתיחה מגניב..או כל משחק אחר..
מטרות
אם יש מטרות שאתם חושבים שכדאי להעביר בפעולות..שאם נותנים לכם פעולות להעביר איזה מטרות שאתם רוצים..אז מטרות שחשוב לדעתם שהחניכים יעברו..
מתודות
כל דבר שעולה לכם בראש
רעיונות לפעולות
אם יש פעולה שאתם רוצים להמליץ עליה..כאילו אם יש פעולה שיצאה לכם ממש טובה והקובץ שמור לכם במחשב אתם יכולים לצרף
מושמושים
מושמושים מגניבים
אם יש לכם עוד רעיונות אתם מוזמנים להוסיף
 
../images/Emo136.gif../images/Emo137.gif

לספור עד 10
צריך לספור עד 10 כקבוצה..כאילו כל חניך אומר מספר אחר ואם עוד חניך חוזר על אותו מספר ביחד מתחילים מההתחלה..וצריך להגיע ל10
דוגמא
1
2
3
+
4 מתחילים מההתחלה..כי שניים אמרו ביחד..[חחחחח איזה הדגמה באייקונים
] ככה עד שמגיעים ל10
 
../images/Emo136.gif../images/Emo137.gif

כל מיני משחקים מוכרים
בנג בנג
יוסלה יוסלה
30 שניות
כל חניך צריך לספר ב30 שניות איך עבר השבוע שלו..הוא צריך למלא את כל ה30 שניות
השבוע בשלט
קרדיט לליאור[
]לוקחים שלט..והחניך צריך לספר על השבוע שלו..ואז נגיד המדריך לוחץ כאילו בשלט על הגבר קול אז החניך צריך להגביר את הקול..נגיד הוא לוחץ הרץ קדימה החניך צריך להריץ קדימה את השבוע שלו ולספר נגיד על היום הבא..נגיד הוא לוחץ על ללא קול החניך צריך לספר על השבוע בלי קול[
]
 
מספר משחקי פתיחה../images/Emo26.gif

קצת משחקים, טובים גם כמשחקי פתיחה:
מולקולות – החניכים מטיילים בחדר והמדריך אומר פתאום מספר והחניכים צריכים להתחלק לקבוצות בגודל שהמדריך אמר (2 – זוג). מי שנשאר בלי קבוצה מתאימה נפסל. השניים האחרונים מנצחים.
זרם- כולם יושבים במעגל ואוחזים ידיים. המדריך מעביר שתי לחיצות ידיים לכל אחד משכניו הפרש זמן של כמה שניות, מי שמקבל לחיצה ממשיך להעביר באותו כיוון, מי שקיבל בו זמנית לחיצות משני צדדיו "התחשמל" ויוצא מהמשחק.
ארנבת שחורה – יושבים במעגל. אחד הולך מסביב למעגל, ונותן לכל אחד צבע (ארנבת לבנה, ארנבת כחולה...), זה שהוא אומר לו ארנבת שחורה צריך לקום ולרדוף אחריו, הבורח צריך להקיף פעמיים את המעגל ולהתיישב במקום של זה שרודף אחריו בלי להיתפס. אם הוא ניתפס הוא הופך לגולם במעגל, וכולם שרים לו "יש לנו גולם במעגל".
הרוח נושבת- לוקחים מתנדב שיעמוד באמצע ויכריז הרוח נושבת לכיוון ..... לפי מה שהוא אמר החניכים שיש להם את זה צריכים למצוא להם כסא אחר לשבת עליו וגם זה שהכריז מי שלא מצליח למצוא כסא יוצא מהמשחק . אפשר לשאול למי שיש נעליים/סנדלים למי שיש חולצה אדומה למי שיש משקפיים וכו'.
תפוס את הכיסא- לוקחים מתנדב שיעמוד באמצע, במעגל של החניכים יש כסא ריק. החניכים צריכים לעבור מכסא לכסא במהירות ולא לתת לזה שבאמצע להצליח לשבת בכסא, אם הוא מצליח, זה שגרם לכך שישב הוא זה שצריך לנסות להתיישב בכסא עכשיו.
בלופ למים- זה הולך לפי קצב מסוים.. קצת מסובך להסביר..
כולם עושים קצב, שהוא בעצם פעמיים מכה על הברכיים ואז מחיאת כף. כאשר בכל פעם שנייה שיש את הקצב, צריכים לשיר. אחד שר: "דג אחד". השני: "שתי עיניים" השלישי: "זנב אחד" הרביעי: "בלופ למים".. אח"כ החמישי: "שני דגים" שישי: "ארבע עיניים" ...ממשיכים כך ואם מישהו טועה מתחילים שוב. מקווה שיצא ברור.
כסא יוצא-כל הקבוצה עומדת על כסאות ובאקראי המדריך מוציא כסא, ועל החניכים להצטמצם. המטרה היא להישאר עם כמה שפחות כסאות עם כל הקבוצה עליהם.
היפ הופ- שמים במעגל את הכיסאות רק שאיפה שיושבים פונה לבחוץ כל חניך מחזיק את הכסא שלו וכשהמדריך אומר היפ הוא פונה לימין ותופס את הכסא מימינו שהמדריך אומר הופ הוא זז לצד שמאל ותופס את הכסא השמאלי כשהמדריך אומר היפ הופ החניך מסתובב או מוחא כף מה שבא לכם ותופס את הכסא מי שלא מצליח לעשות את זה יוצא מהמשחק.
לחצות את האוורסט –תחרות בין 2 קבוצות. כל קבוצה בצד אחד עומדת על הכיסאות, וחברי הקבוצה צריכים לעבור לצד השני בלי לרדת מהכיסאות. מנצחת הקבוצה שעברה לצד השני ראשונה. אגב, רוב המשחקים שכתבתי זה מקבצים שונים ששמורים לי במחשב, אז אם יש משהו לא מובן, אשמח להסביר.
 
הסברים. ../images/Emo9.gif

אם הבנתי אותך נכון, ביקשת הסבר לשני המשחקים האלו? אז: הרוח נושבת- החניכים יושבים במעגל כסאות, כאשר אחד עומד באמצע ולו אין כיסא. הוא אומר היגד שמתחיל ב"הרוח נושבת על כל מי ש.." וממשיך, למשל: יש לו נעלי ספורט/לובש חאקי/ השם שלו מתחיל ב-ג'/היה פעם בחו"ל/ על היגד אחר שנראה לו מגניב.. כל החניכים, שההיגד הזה נכון לגביהם, צריכים לקום ולהחליף מקום ישיבה. זה שעמד באמצע, צריך לתפוס את המקום של אחד מהחניכים האחרים. עכשיו, נשאר מישהו בלי כסא, והוא זה שאומר את ההיגד. דוגמא: משה עומד באמצע.. ואומר: הרוח נושבת על כל מי שיצא לטיול חניכים במכבי. דני ויעל, לא היו בטיול, לכן הם נשארים לשבת. מיכל, סיוון וגלי, היו בטיול חניכים, לכן הם קמות ומחלפיות מקומות, ומשה רץ ותופס כסא של אחת מהן. משה תפס את הכסא של גלי, מיכל את הכיסא של סיוון, גלי את הכיסא של מיכל.. וסיוון נשארה בלי כסא. עכשיו סיוון עומדת במרכז המעגל ואומרת "הרוח נושבת על כל מי ש.." וכך הלאה.
מקווה שהבנת.
היפ והופ- כל החניכים עומדים במעגל, כאשר הם מחזיקים כיסא ביד, והם עומדיםמאוחרי הכסא, כשפניהם מופנות כלפי המעגל (וכל הכסאות גם). כשהמדריך אומר "היפ" החניכים צריכים לעזוב את הכיסא שלהם, ולזוז לצד ימין, ולתפוס את הכסא של השכן שלהם. כשהמדריך אומר "הופ", החניכים צריכים לעזוב את הכסא שהם מחזירים עכשיו, ולזוז לצד שמאל, ולתפוס את הכסא של השכן שלהם (שבעצם עזב את הכסא שלו הרגע, וזז גם הוא לצד שמאל). [תתעלמי מהקטע של המחיאת כף וכל זה, זה לא הכרחי..] אגב, מצטערת שהמשחקים היו ממש לא ברורים.. שוב, העתקתי כמעט את כולם מקובץ מחשב, בלי לקרוא.
מקווה שעכשיו זה ברור יותר.
 
תודה רבהה../images/Emo70.gif../images/Emo9.gif../images/Emo9.gif

בהיפ הופ הכיסא כאילו לא על הריצפה..כאילו חצי ואז שעוזבים ועוברים לכיסא הבא בלי שהוא יפול..לא?
נועהההה תודההההההההההההה
 
נכון.

המטרה היא שהכיסא לא יפול.. הם צריכים לעבור מהר לכסא שליד, כדי לתפוס אותו.
אין על מה.
 
קובץ עם המון המון משחקים. ../images/Emo13.gif

טוב נו, לא המון.. אבל יש משחקים. הם מועתקים ממלא פעולות, אז קרדיטים להמון מקומות.
אם יש בקובץ טעויות או משו לא מובן- אשמח להסביר.
 
כל מני משחקים....

כל מני משחקים, הכרות בעיקר.... אם משהו לא ברור, אז תגידו ואני אסביר..... =]]
אמת ושקר אמור לחניכים לספר, כל אחד בתורו שני סיפורים שקרו לו, אחד אמיתי ואחד שקרי. על חברי הקבוצה לנחש איזה מהסיפורים הוא אמת ואיזה השקר.
בינגו אהבות חלק לחניכים כרטיסי בינגו עליהם מצוירים 9 לבבות חצויים וליד כל לב קטגוריה. אמור לכל חניך לרשום בחצי לב השמאלי משהו שהו אוהב או עשה בהתאם לקטגוריה אח"כ לקום ולהסתובב בחדר לחפש בן זוג עם אותה אהבה. החניכים ירשמו את שמות בני הזוג בחצי הלב הימני. מנצח מי שממלא את הלוח.
גישושים באפלה תן לכל חניך פתק עם שם של חניך אחר. עתה קשור את עייני כל החניכים. תן לחניכים זמן קצוב להסתובב בחדר ולמצוא בעזרת מישוש את מי שהיה כתוב בפתק.
החפץ שלי אמור לכל חניך שישים חפץ אישי במרכז. ערוך סבב בו כל אחד צריך להגיד מה הפריט האישי של זה שמימינו ורק אז יוכל לקבל את החפץ בחזרה.
חוויותיי עם נייר טואלט ציוד: גליל נייר טואלט. יושבים במעגל. המדריך מעביר את גליל הנייר בין החניכים ומבקש מכל אחד לקחת מספר ריבועים כרצונו. חניכים חמדנים צפויים לקחת הרבה נייר ולהצטער על זה. עכשיו כל חניך צריך לספר על עצמו מספר חוויות מביכות ומפדחות כמספר ריבועי הנייר שלקח. במקרה של קבוצה מיובשת אפשר גם לומר מספר של תכונות רעות שלי, וכו'. ניתן לעשות זאת גם עם במבה, ביסלי...
כדורים משוגעים עומדים במעגל. חניך משליח כדור טניס אל חניך אחר וקורא לו בשמו. כשהמשחק מתחיל להתחמם מכניסים כדור נוסף כדי לבלבל קצת את העניינים.
לו הייתי עץ. מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים. הערה: משחק הכרות מעמיק לא להכרות ראשונית. מהלך: חלק לכל חניך פתק שבו ירשום מקום שהיה רוצה להיות בו או עצם שהיה רוצה להיות. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
מי אני? מטרת המשחק: לזכור כמה שיותר דברים ממה שכתבו על עצמם חברי הקבוצה. מהלך: חלק לכל חניך דף עליו ירשום 10 תשובות לשאלה "מי אני". הדבק על כל חניך את הדף שלו. תן לחניכים להסתובב בחדר כ – 5 דקות בהן ללא מילים יצטרכו לקרוא את הדפים של חבריהם. לאחר מכן הושב את החניכים והמנצח במשחק הוא החניך שזוכר כמה שיותר תשובות לשאלה "מי אני?"
מי הוא? חלק לכל חניך פתק שבו יתאר את החניך היושב מימינו. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
מקומות בארץ מטרת המשחק: החניכים יספרו סיפורים על עצמם. מהלך: פרוס מפת א"י על הרצפה, אמור לכל חניך להדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו. ערוך סבב בו כל חניך מספר את סיפורו.
משחק הציפיות המדריך מכניס מספר חפצים שקשורים לפעולה לתוך ציפית, והחניכים ע"י מישוש בלבד, צריכים לגלות מה החפץ.
משחק הסבתות ערוך בקבוצה סבב ובו כל אחד יגיד את שם סבתו. הוסף למעגל עוד כיסא. פתח ואמור את שם אחת הסבתות, על "הנכד" לקום ולעבור לכסא הריק ולהגיד שם נוסף של סבתא. המשחק ממשיך כך עד שנמאס או עד ששוכחים את שמות הסבתות.
משחק הפתקאות חלק לכל חניך 10 פתקים. אמור להם לרשום את שמם על הפתקים. עתה לכל חניך יש 5 דקות להשיג את הפתקים עם השם שלו.
משחק התחביבים מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה. מהלך: הנח על הרצפה פתקים עם שמות תחביבים ואמור לחניכים לאסוף כמה פתקים שמתאימים להם. אח"כ ערכו שיחה בקב' בה כל חניך יספר על עצמו ותחביביו.
משחק התכונות חלק לכל חניך 3 פתקים עם תכונות. אמור לחניכים להסתובב בחדר ולהחליף ביניהם תכונות עד שלכל חניך 3 תכונות שמתאימות לו.
סבב הכרות- תמרורים זהו משחק הכרות לחניכים בוגרים יותר. בסיבוב הראשון של אחד אומר את השם שלו, ושם של תמרור תחבורה כלשהוא. לדוגמא: יוסי- אין מוצא. דנה- סכנת החלקה. גידי- כביש חד סיטרי. בסיבוב השני אומר כל אחד: "אני (השם) ויש לי (התמרור ממקודם) בין הרגליים. כך נוצרים שילובים משעשעים כמו : אני איציק ויש לי עליה תלולה בין הרגליים, אני יפית ויש לי אין כניסה בין הרגליים, אני אלכס ויש לי זכות קדימה בין הרגליים, וכו'.
סטיות כל חניך מקבל עט ודף ורושם עליו איזה שהיא סטייה שלו ובראש הדף רושם את השם ומביא למדריך. לאחר שכולם סיימו לרשום המדריך מקריא איזה שהיא סטייה ועל שאר החניכים לגלות של מי הסטייה הזאת.
סיסמת האותיות מטרת המשחק: כתיבת סיסמא לקבוצה. מהלך: חלק לכל חניך פתקים כמס' אותיות שמו ועט שבו ירשום אות על כל פתק. אסוף את הפתקים ותן לחניכים לחבר סיסמא לקבוצה מהאותיות.
פדיון השם מטרת המשחק: החניך יצליח להשיג את המדבקה עם שמו. הערה: ניתן להשתמש בפריטים- חפצים אישיים מהלך: חלק לכל חניך מדבקה עם שם של אחד מחברי הקבוצה (לא שלו). אמור לחניכים שהם צריכים לקנות את המדבקה שלהם תמורת שלושה פרטים אישיים..
ראיון אישי המדריך מחלק את החניכים לזוגות ועליהם לראיין אחד את השני בשאלות מוזרות (צבע מברשת שיניים, צבע מיטה...) ולהקציב לזה זמן. בתום הזמן על החניכים לשבת גב אל גב והמדריך שואל את כל החניכים שאלה והם צריכים לענות על זה שהם ראינו. הזוג המנצח הוא זה שענה נכון על כל השאות (או הרוב).
רכבת שמות העמד את הילדים במעגל ובחר חניך שהוא יהיה הקטר. הסבר לחניכים כי הקטר יעשה הכרות שמית עם חניכי הקבוצה באופן הבא: עליו לבחור ילד; "שלום אני דן" " שלום אני דנה". על החניך לקרוא בשם של דנה מספר פעמים. לאחר מכן דנה תהפוך לקטר. וכך הלאה, יוסיפו ילדים לרכבת.
שיישאר בינינו בחר 2 חניכים מתנדבים אשר טוענים כי הם חברים טובים. בקש מאחד לצאת. שאל את זה שנשאר בחדר כ- 5 שאלות על חברו שבחוץ. הכנס את החניך שיצא ושאל אותו את אותן שאלות. על הקבוצה לשים לב האם הם ענו את אותן תשובות.
שלום קוראים לי? אמור לחניכים להסתובב בחדר ולתפוס אנשים לשיחות קצרצרות. לאחר רבע שעה כנס את החניכים. כל חניך יציג את המידע שהשיג. החניך בעל המידע הרב ביותר על מספר החניכים הגדול ביותר הוא המנצח.
שמות בהשאלה עומדים על כסאות המסודרים במעגל. כל חניך מקבל את שם החניך העומד לידו. המדריך קופץ ראשון מהכיסא אל מרכז המעגל וקורא בשם של מישהו. החניך שזהו "שמו החדש" יקפוץ אל המרכז במקום המדריך וכך הלאה. המשחק יצור מעידות משעשעות, אך מומלץ לשחק אותו אחרי שיודעים מעט מי זה באמת מי...
 
עוד משחקים....

זה מהשירשור על פעולת "סטיגמות", לקחתי מההודעה של שקד9, זה כל מני משחקים עם ממתקים.... שוקולד- אם את מכירה את המשחק עם הקובייה.. שמעבירים קובייה במעגל.. ומי שיוצא לו 6 צריך להתלבש עם כל מיני צעיפים וכובעים וכל דבר אחר שבא לך.. והוא מתחיל לאכול עד שלמישהו אחר יוצא 6 ואז הם מתחלפים.. מרשמלו- את לוקחת שני ילדים.. ואז הם עושים תחרות להעביר מרשמלו מצלחת אחת לשניה עם קש.. לכל אחד יש צלחת אחת עם נגיד 7 מרשמלו.. וצלחת אחת ריקה.. וצריך להעביר מצלחת אחת לשניה.. סוכריה על מקל- כמו המשחק שצריך להכניס נר שקשור לגוף בחוט לבקבוק.. אותו דבר רק עם סוכריה.. לנסות להכניס את המקל של הסוכריה לבקבוק.. בייגלה- את לוקחת בייגלה שיש בו חור אחד גדול.. או כמה חורים זה בעצם לא ממש משנה.. ואת מחלקת לכל חניך שיפוד.. וצריך במגעל להעביר את הבייגלה דרך השיפוד אחד אל השני.. וכשנופל הבייגלה צריך להתחיל מחדש..
 
מטרות../images/Emo70.gif../images/Emo136.gif../images/Emo137.gif

אם יש מטרות שאתם חושבים שכדאי להעביר בפעולות..שאם נותנים לכם פעולות להעביר איזה מטרות שאתם רוצים..אז מטרות שחשוב לדעתם שהחניכים יעברו..
 
רעיונות לפעולות../images/Emo70.gif../images/Emo136.gif../images/Emo137.gif

אם יש פעולה שאתם רוצים להמליץ עליה..כאילו אם יש פעולה שיצאה לכם ממש טובה והקובץ שמור לכם במחשב אתם יכולים לצרף
 

SoulDancer

New member
רעיון לפעולת ציפיות...

דבר ראשון אני כל כך שמחה שחניכה שלי היא זאת שפתחה את השרשור הזה
[אני מרגישה כמו אמא גאה..
! ] פעולת "ציפיות מתוקות"!!! בזה אפשר לעשות כל מיני כיוונים.. לי בעקרון יש שניים
.. 1. כל חניך מביא מצרך מהבית [חוסך לנו בכסף גם..] על המצרך שהביא כל אחד רושם את הציפיות שלו. מכינים את הכדורים ורואים שמכל הציפיות שלנו יוצא דבר אחד טוב וטעים!! 2. על ניירות של כדורי שוקולד החניכים כותבים ציפיות שלהם. [כל אחד מקבל 3 פתקים נגיד...] מכינים את הכדורי שוקולד ואז שמים אותם על הניירות. כל חניך מקבל כדור שוקולד, וכשהוא אוכל נשארת לו הציפייה ביד [שהיא לווא דווקא הציפייה שלו...] ואז עושים שיתוף ציפיות=) חשוב! שהחניכים יהיו בקבוצות קטנות כי כשהם הרבה זה לא עובד, ושלמדריך יהיה המון סבלנות ומכונת כביסה עובדת
תהנו!!!=)
 
למעלה