פעולת הומור וצחוק

פעולת הומור וצחוק../images/Emo13.gif

השבוע יש לנו פעולה חופשית..וחשבתי להעביר פעולת הומור\צחוק!
לשכבת ז'.
מטרות: 1. החניך יבין מהו הומור 2. החניך יבין שהומור עלול לפגוע, וידע איך להשתמש בו בלי הלעליב את האחר. (כגון: ציניות, בדיחות גזעניות וכו') 3. החניך יהנה
(ויכיר בדיחות חדשות!
)-סוג של מטרה
חחחחח אם יש לכם או מטרות שלדעתכם כדאי להגדיר בפעולה הזאת, אני אשמח לשמוע
מתודות: 1. כל החניך אומר מי הכי מצחיק אותו, ורושם על דף פדיחה שקרתה לו ומכניס אותה לקופסא. אחר כך כל אחד מהחניכים מוציא פדיחה, מקריא אותה ומנחש למי מהחניכים היא קרתה. 2. מחלקים את הקבוצה לקבוצות קטנות וכל קבוצה צריכה להעביר בדיחה שהיא מקבלת על כרטיסיה לקבוצה בדרך הכי מצחיקה שיש! 3. בוחרים 2 נציגים מהקבוצה ומביאים להם בדיחה על כרטיסיה. חניך אחד צריך להעביר את הבדיחה בלי לזוז ולספר בלי רווחים ופסיקים, והשני צריך לזוז הרבה לשנות את טון הדיבור. ואז שואלים את החניכים מי סיפר יותר טוב לדעתם ולמה. 4. שואלים את החניכים מה זה הומור לדעתם ומביאים להם הגדרה של הומור. 5. בתחילת הפעולה כל חניך רושם 2 משפטים ומכניס לקופסא. בוחרים 2 חניכים ונותנים להם סיטואציה ופתקים, הם צריכים לנהל שיחה ולפתוח פתקים תוך כדי, שהם קוראים את מה שרשום להם בפתק שניה לפני, ואז זה יוצא מצחיק ולא קשור לשיחה לפעמים. לדוגמא: סיטואציה של בעל ואישה מתווכחים, פתאום הבעל פותח פתק שבו כתוב "איזה יום נפלא היום" ואומר את מה שרשום לו בפתק. אם יש לכם עוד רעיונות למתודות ומשחקים בנושא אני אשמח!
תודה!
 
פעולת הומור.

בשביל לענות על המטרה שהומור יכול לפגוע, אפשר לתת לדוגמא את הבדיחות הגזעניות (פולניות, מרוקאיים וכד'..) ולהכניס כאן אולי איזו מתודה על סטיגמות. את יכולה לספר בדיחות שואה בהגזמה, או בדיחות שחורות אחרות, אולי בדיחות על שמנים- לשאול אם מישהו נפגע... בטוח יהיה אחד כזה, משם לפתח דיון של 'מתי זה מוגזם'? [קחי בחשבון שאולי חניכים לא ירצו להודות שהם לא אוהבים לשמוע בדיחות מסוג מסוים].
(זה מתאים רק אם הם ממש בוגרים, אני לא יודעת אם תתחברי לזה...) מה עוד? אני לא זוכרת בדיוק אבל יש איזה מאמר שמדבר על 4 קריטריונים שגורמים לבדיחה להצחיק-
חזרה.
הפתעה. ועוד 2 שאני לא זוכרת.
אם תמצאי את זה, זה יכול להתחבר ממש- ותוכלי לתת דוגמא בכל נושא. באיזה צורה הומור יכול להיות... אפשר לדבר איתם שבעצם זה בא בכל צורה- תמונה, סרט, בדיחה ועוד...
 

RED HEADed

New member
את יודעת, זה לווא דווקא רע...

להיפך! לדעתי מותר וכדאי לקחת דברים שהעבירו לך, וחשבת שהם טובים, ולהעביר אותם לחניכים או לבוגרים (מה שלא כל כך הלך אם את זוכרת...)
 

RED HEADed

New member
סדנת הומור... ../images/Emo3.gif

יש לנו בעיר מרכז כזה לתנועות נוער... (בעיקר למועדונצ'יק אבל שיהיה...) ויש מדי פעם סדנאות ששולחים נציגים מהתנועות, שרוצים לבוא... חן ואני כבר קבועות שם. אז הסדנה האחרונה הייתה הומור... לפניה היה שפת גוף, ואיך להעביר סיפור. סדנאות תותחיות אחת אחת....
 
לא הייתי..../images/Emo9.gif

אבל נראה לי אחלה רעיון להעביר את הסדנה הזו או חלקים ממנה. אנחנו בהחלט אמורים להשתמש בכלים ובפעולות שהועברו לנו ולהעביר אותם הלאה או להעזר בהם. מה בסוף החלטתן לעשות? נשמח לראות את הפעולה ולשמוע עוד על דברים שהועברו לכם בסדנה.^^
 
למעלה