פעולת סטיגמות- רעיונות.
ממ קודם כל, מתודה לסיום
-
להפריח/לפוצץ סטיגמות.. ממ יש שתי אפשרויות. להפריח סטיגמות: לוקחים מלא בלונים עם הליום וכותבים עליהם כל מיני סטיגמות, למשל: בלונדיניות מטומטמות, פרסים קמצנים.. כל חניך מקבל בלון (במקרה של חוסר תקציב אפשר בלון אחד ופשוט לכתוב עליו הכול..) ומפריחים את הסטיגמות בשמיים.
לפוצץ סטיגמות: אותו עיקרון. רק שכל סטיגמה מחלוקת ל- 2 בלונים (אין צורך בהליום. ^^ ), למשל: בלון 1- פרסים, בלון 2- קמצנים. כל חניך מקבל בלון. המדריך אומר צירוף ועל החניכים שהבלון אצלהם, לבוא למרכז ולפוצץ את הבלונים.
אגב, אפשר לעשות את זה גם עם ביצים.. ואז לשבור את הביצים. (מה שמבחוץ, לא תמיד אומר על מה שמבפנים, ובפנים- בעצם כולם נראים אותו הדבר).
מתודות נוספות:
נראלי לילך כתבה את זה, אבל אני לא בטוחה
: שמים לכל חניך מדבקה על המצח שמייצגת סטיגמה מסוימת. החניך לא רואה את המדבקה שעל המצח שלו, אבל רואה מדבקות של חניכים אחרים. החניכים צריכים לנהל בניהם דיונים ולהתייחס לכל החניכים האחרים באופן שכתוב להם בפתק.
את בעצם מראה פה לחניכים שברגע שהיה כתוב למישהו, שהוא למשל רומני, כולם ישר התייחסו אליו כאילו הוא קמצן, בלי באמת להכיר את האופי שלו.. בלה בלה.
עוד רעיון, אבל זה קצת חוזר על עצמו.. לפזר באזור הפעולה כל מיני תמונות של אנשים (בלונדינית, מישהו עם משקפיים...) וכל מיני תכונות (טיפשה, חנון+תכונות שלא מאפיינות אף אחד מהתמונות..) והם יתאימו בין התכונות- לאנשים, אח"כ לבקש שיסבירו לפי מה הם החליטו, ולמה נשארו תכונות בלי שמותאמות להן תמונות.
כאן את בעצם אומרת להם שהם משתמשים בסטיגמות, בלי להכיר אנשים ואופי (כמו מקודם).
מתודה נוספת (ואחרונה לבנתיים..
) זה בעצם משחק, שאני לא זוכרת את השם שלו.. את בעצם מוציאה 3-4 חניכים החוצה, וביחד עם החניכים שנשארו את ממציאה סיפור, וקובעת על חניך אחד שיסביר את הסיפור לאלו שנכנסים. את מכניסה את החניכים אחד אחד, כאשר בכל פעם האחרון מספר את הסיפור. הראשון לשני, השני לשלישי וכך הלאה.
מראה לחניכים איך סיפורים מתעוותים, איך כל מה שהם שומעים הוא לא תמיד נכון, לא צריך להאמין לכל דבר וצריך לשים גבול לכל מה ששומעים. אגב, לגבי המטרה הראשונה שלך, של קבלת השונה.. אני אחפש מחר משהו במחשב, כרגע לא עלו לי רעיונות.
המוון בהצלחה. נשמח לשמוע אח"כ מה בחרת, איך זה עבר ואפילו אם תצרפי את הפעולה.
. וסליחה על האורך.