פעילות בבית לפעוט בן שנה ו 3

רונלי35

New member
פעילות בבית לפעוט בן שנה ו 3

אני מחפשת לבן שלי פעילויות נוספות בבית-אני עושה לו הצגות סיפורים משחקי קוקו רוקדת איתו ממש צוות בידור.אם יש למישהי רעיונות נוספים אשמח לגלות.
 

שירהד1

Member
מנהל
רונלי35 שלום,

עונה לך כאמא, אך במיוחד כמרפאה בעיסוק, העובדת שנים רבות עם ילדים- קודם כל, לא כתבת מספר פרטים- לדוגמא, האם הוא הבן הבכור או שיש לו אחים ואחיות, האם את עובדת והילד נמצא במסגרת כלשהי או שאת נמצאת איתו כל שעות היום? ולעצם התשובה- ראשית, אני מתנגדת נחרצות לאמירה "ממש צוות בידור". הורים לא צריכים להיות צוות בידור של הילדים שלהם. זו אחת הטעויות הנפוצות של הורים בני זמננו. כל הזמן ההורים מחפשים תעסוקות, בידור ואטרקציות לילדים, במקום לאפשר להם עצמאות גם בתעסוקה היום-יומית. לפיכך מגיעים לשבועיים האחרונים של אוגוסט, ואבוי!-ההורים בהיסטריה! מה יעשו עם הילדים?! אז אני ממש נגד הסיפור הזה. אבל החינוך לעניין זה מתחיל כבר בגיל צעיר. גם פעוט בן שנה ושלושה חודשים (וגם תינוק בן 9 חודשים ופחות) יכול להעסיק עצמו. כמובן שיש לדאוג לסביבה בטוחה, ולעשות זאת בהשגחה, אבל בהחלט אפשר וצריך, לשיטתי לאפשר לפעוט משחק עצמאי. כך לדוגמא, ניתן לפזר לו צעצועים המתאימים לגיל (ניתן להתייעץ בחנויות משחקים לגבי מה מתאים לכל גיל) ולאפשר לו לחקור אותם בכוחות עצמו. הם לומדים המון תוך חקירה עצמית. זה גם נפלא להסתכל עליהם מן הצד ולראות את היופי של הגילוי הראשוני של כל דבר. מעבר לזה, כמובן רצוי לשיר לו שירים, להקריא סיפורים, לשמוע דיסקים, ללכת לגן משחקים, לשחק משחקי מוטוריקה גסה כגון כדור, בניית מסלולים תואמים לגיל, דיגדוגים, חיבוקים, ללכת לסבא וסבתא, לדודים וכדומה. זמן איכות עם האב לא פחות חשוב מאשר עם האם- חשוב לומר!!! ילדים לומדים המון גם תוך כדי פעילות שלנו של חיי היום-יום, שאנו משתפים אותם בהן, לדוגמא: הליכה משותפת לסופר, הליכה ברחוב תוך כדי הסבר על מה אנו רואים, בגיל מאוחר יותר- אפיית עוגות במשותף, הכנת ארוחת ערב ועריכת השולחן, תליית כביסה ביחד, קיפולה וסידור בארון (הבת שלי בת ה-4 "חולה" על נושא אפיית העוגות ותליית הכביסה- יש לי מתקן בבית). אשמח לענות על שאלות נוספות, שירה.
 
מצרפת דעתי לשירה

גם אני כאמא, "טיפסתי" בהתחלה על הקירות. בעיקר בשלב הצעיר יותר, התינוקי
. פתאם הבכור היה ער יותר ויותר שעות ולא ידע לתקשר אחרת מאשר בכי
ולא ידעתי בשלב הראשוני מה לעשות ואיך לגרות אותו וליצור עניין. אבל, בגיל יותר מאוחר, ספרים
עם דפים קשיחים לדפדוף עצמי או יחד איתי. השמעתי מוזיקה לילדים ושרנו יחד
טיול בשעות הנוחות יותר בפארק / גן ציבורי שליד הבית ועוד... בהצלחה
 

mirya

New member
מאוד מסכימה.ילד בגיל הרך אמור "להתלוות" לאורח

החיים של המבוגר, ללמוד ולהשתלב, לא להיפך. התרבות שלנו קצת הפכה את היוצרות. את מבשלת, מקפלת כביסה, מטיילת עם כלב-והילד איתך. כמובן, אם הדברים קורים מול עיניו, נמוך. הוא יכול להשתתף כמיטב יכולתו. פעם ארון המטבח עם סירים וכף עץ היה ארון המשחקים...בלי פירוטכניקה מסובכת. מה קרה לזה?
 
יצירה תכבוש את ילדיך בסערה!

מכל דבר שיש בבית בעזרת קצת דבק ומספריים תוכלי לעהסיקו ולהנות ביחד איתו שעות של חווית יצירה... עוד על אומנות יצירה : מפתחת את הדמיון והיצירתיות, מחזקת ביטחון עצמי, מרגיעה, מתמחה בפיתוח בקשב וריכוז, מילוי אחר הוראות, ואין צורך כבר לומר מוטוריקה עדינה... למשל: אפשר מאטריות חלולות לצבוע ולעצב שרשראות, אפשר מקופסאות ושאר דיברי מחזור ליצור מפלצות מיחזור ולצבוע, אשר לקחת חול מהגינה או מהים לערבב עם הרבה דבק ולפסל בעיסת חול(זהירות מלכלך) ועוד ועוד... אז שיהיה לכם בכיף!
 

שירהד1

Member
מנהל
יופי של רעיונות, אבל

מדובר בילד בן שנה ו- 3 חודשים. בגיל זה עדיין הילדים מכניסים דברים לפה, ולפיכך לא הייתי ממליצה לעשות איתו עדיין פעילויות מורכבות כאלו הכוללות עבודה עם חול וצבעים. גם מבחינה מוטורית, זה מאוד מאוד קשה (עד כדי בלתי אפשרי) לילד כה צעיר לצבוע איטריות חלולות. דיברת גם על "שעות של עבודות יצירה"- שוב, צריך לזכור את עניין הגיל הצעיר ואת יכולת הריכוז הנמוכה בשלב זה. אם ניתן לילדינו פעילויות שקשות מדי עבורם, זה רק יגרום להם (ולנו) תסכול, וחבל. כל גיל עם הפעילויות המתאימות עבורו. אז הרעיונות שציינת מקסימים, אבל מתאימים יותר לילדים בני 3 ומעלה.
 
למעלה