פעילות בנושא א-מיניות

פעילות בנושא א-מיניות

היי כולן!
אני לא כותבת פה הרבה כבר(סטודנטית וזה), אבל עכשיו זקוקה לעזרתכן.
במסגרת קורס על מיניות התבקשתי להכין מערך שיעור בנושא קשור שמעניין אותי. כמובן שבחרתי בא-מיניות אבל אין לי שום רעיון מה לעשות בשיעור הזה.
זה צריך להיות מצד אחד בסיסי, כי זה לא בהכרח מיועד לנוער שמכיר את הנושא, אך מצד שני מעמיק, כי זה שיעור של 45-50 דקות.
יש לכן רעיונות כלשהם?
אודה לעזרתכן!

*נכתב בלשון אישה אך פונה לכל המגדרים.*
 

k500

Active member
מנהל
קצת פרטים

מערך שיעור שמיועד למי?
כמובן שזה צריך להיות מהבסיס והלאה, כלומר הגדרות ראשוניות, מה זה אומר, מה זה לא (הפרעה, בעית בריאות וכו') ועוד.

התחלת להעלות נקודות בנושא? היכן את נמצאת?
 
היי, תודה על התגובה

זה יכול להיות למי שאני רוצה, זה רק ברמה התיאורטית, אני לא הולכת להעביר את זה לאף אחד, זו פשוט מטלת הסיכום בקורס.
אני חשבתי לייעד את זה לתיכוניסטים, ואין לי שום רעיון איך להתחיל אפילו..
 

k500

Active member
מנהל
בהתחלה, כלומר בבסיס הדברים

הצעה שלי:

- הגדרה כללית, מה זה א-מיניות.
- מה זה לא (לא בעיה, לא דורש טיפול, לא צריך לפתור וכו').
- שיש אחוזים באוכלוסיה שהם א-מיניים/ות.
- שזו סקאלה של א-מיניות, לא כל הא-מיניים אותו הדבר בדיוק.
- אולי מעט דוגמאות, חוויות אישיות, ידע אישי שלך?

זה ככה על קצה המזלג..עוזר? כיוון?
 
אחלה

זה עוזר מבחינת תכנים, אבל אני לא יודעת באלו מתודות להשתמש כדי שזו לא תהיה סתם הרצאה על א-מיניות..
אבל את זה אתם לא תפתרו ... :/
 
אני יכולה לשתף אותך

במתודות שבהן אני משתמשת בסדנאות... אולי זה יביא לך קצת רעיונות.
&nbsp
אני מתחילה הרבה סדנאות בלבקש מכולם לסמן עם האצבעות, מ-1 עד 10, כמה הם אוהבים שוקולד. ואנחנו מדברים על זה שנוצרה סקאלה - עם הרבה אנשים יחסית בחצי הגבוה, ומעט מאוד אנשים בחצי הנמוך. ואז אני מדברת על איך בכל דבר בחיים יש סקאלות, וכך גם במיניות, ואנחנו נדבר היום על החלק הנמוך בסקאלה על מיניות.
לפעמים אני גם משתמשת ב"שכל אחד יאמר את שמו וסוג אוכל אחד שכולם אוהבים אבל הוא ממש שונא". זה קצת דומה, אבל מכוון למקום קצת אחר - במקום לייצר סקאלה ולראות שכולנו עליה, זה יכול לעזור לאנשים להתחבר לתחושה של משהו שכולם אוהבים ורוצים אבל להם דווקא לא בא עליו.
&nbsp
בתלות בקהל, אני לפעמים עושה שמש אסוציאציות לא-מיניות, או ל"חיים בלי סקס". ואח"כ אני מסבירה שא-מיניות לא בהכרח אומרת חיים בלי סקס, וחיים בלי סקס לא בהכרח אומרים א-מיניות - אבל זה בכל זאת הדימוי שעולה לנו לראש, יחד עם כל האסוציאציות האלה, כשאומרים א-מיניות. המטרה המרכזית שלי בזה היא להראות מה עובר גם לא-מיניים בראש כשהם נכנסים לראשונה לקהילה, ועם אילו שאלות אנחנו צריכים להתמודד.
&nbsp
המתודה האהובה עליי, אבל, היא המתודה של הסוף - אני מבקשת להתחלק לזוגות ולכל זוג נותנת דף עם כמה שאלות שעולות מתוך השיח הא-מיני. אז אני מבקשת מהם לנסות לבחור אחת-שתיים (בד"כ בסוף כולם פשוט עונים על הכל...) ולחלוק עם השני מחוויות מחייהם שרלוונטיות לשאלות (או מסיפורים של אחרים שהם מכירים, אבל עדיף סיפורים שלהם אם הם מרגישים בנוח).
אפשר ממש לשחק עם מה מתאים לך לשאול. אצלי זה שאלות בסגנון "תאר/י מערכת יחסים משמעותית בחייך שלא כללה מיניות או רומנטיקה", או "תאר/י סיטואציה שבה נמשכת למישהי/ו באופן שאיננו מיני או רומנטי" - אבל יש מגוון עצום של דברים שאפשר להיכנס אליהם.
המטרה בזה היא לקחת את כל מה שדיברנו עליו בסדנה עד כה, שעלה מתוך קהילה כביכול אחרת ושונה מהקהל, ולהחזיר את זה לקהל - איפה הנושאים האלה עלו במהלך חייכם? מה מהתכנים של השיח הא-מיני והשיח הא-רומנטי רלוונטי לחיים שלכם?
&nbsp
חוץ מזה, במהלך הסדנה עצמה אני גם משתמשת הרבה בלוח, כדי לשרטט ביחד עם הקהל סקאלות ולפתוח ביחד איתם את הספקטרום המיני והספקטרום הרומנטי, ומתבלת הרבה בסיפורים וחוויות אישיים... אבל כל זה תלוי מאוד, כמובן, במה את מעוניינת להכניס לתוך מערך השיעור הזה.
&nbsp
או בעצם - עשיתי טיזר קטן לקורס מרצות שאני מעוניינת לעשות
(ראו את ההודעה שלי בפורום מ-26/06)
 
למעלה