פעילות לילדי גן בנושא שוקולד

טוטס

New member
פעילות לילדי גן בנושא שוקולד

שלום לכולם
כמה מעודד למצוא את הפורום הזה
אני עובדת עם ילדים אוטיסטים בני 4 ועושה להם חודש פעילות בנושא שוקולד. אני מחפשת רעיונות מעניינים לעבודות יצירה תחת הנושא (שלאו דווקא מכילים שוקולד ממש) כל רעיון יתקבל בברכה!!! תודה!!
 

אפרז

New member
חוש הטעם.

אם כבר חינוך, אז למה לא ללמד אותם על חוש הטעם. בקורס מורות חיילות (אותו עברתי לפני המון שנים) עשינו פינת למידה על חוש הטעם. "פיסלנו" מקרטון פה גדול שמושיט לשון ומיפינו על הלשון את הטעמים השונים. כל טעם ממוקם במקום מסויים על הלשון (למשל מתוק ממוקם באמצע הלשון מאחור) ולכן לכל טעם היה טקסטורה אחרת (לבד, חול, חרוזים...). ניתן לעשות עם הילדים ניסוי- לטעום טעם מסויים ולנסות ולנחש איפה ממוקם הטעם על הלשון. חריף למשל איננו טעם שממוקם על הלשון, אז למה מרגישים חריף? מהו חריף?
 

טוטס

New member
זה רעיון נהדר- אך מורכב מדי עבורם

הם בכל זאת אוטיסטים
אני חושבת שהם יאבדו אותי איפשהו באמצע...למרות שהרעיון הזה של הפה עם הלשון נורא יפה!!
 

אפרז

New member
רעיון דומה

ראיתי בגן לילדים עם פיגור שיכלי מאד קשה. אני לא יודעת מה רמת האוטיזם שלהם, אבל אני חושבת שפינת למידה שאיננה חד פעמית, יכולה כן ללמד אותם משהו על העולם בו הם חיים.
 

אפרז

New member
חוש הטעם.

אם כבר חינוך, אז למה לא ללמד אותם על חוש הטעם. בקורס מורות חיילות (אותו עברתי לפני המון שנים) עשינו פינת למידה על חוש הטעם. "פיסלנו" מקרטון פה גדול שמושיט לשון ומיפינו על הלשון את הטעמים השונים. כל טעם ממוקם במקום מסויים על הלשון (למשל מתוק ממוקם באמצע הלשון מאחור) ולכן לכל טעם היה טקסטורה אחרת (לבד, חול, חרוזים...). ניתן לעשות עם הילדים ניסוי- לטעום טעם מסויים ולנסות ולנחש איפה ממוקם הטעם על הלשון. חריף למשל איננו טעם שממוקם על הלשון, אז למה מרגישים חריף? מהו חריף?
 
למעלה