פעימה נוספת בגוש דן

האם צפוייה פעימה נוספת בגוש דן ?
כל הזמן צפויות כל מיני פעימות.

מכרז דרום גוש דן שכבר פורסם כולל שירות של אגד ודן מאזור חולון ורשל"צ. אני מניח שייושם באזור החצי השני של 2025 ויכלול (אחרי פעימת "העברת על מצב קיים" גם פעימת שינויים.

בנוסף צפויה פעימת אלנבי מקטע דרומי כשיסגרו אותו לעבודות קו סגול
צפויה עוד פעימת התאמה לקו האדום כשזה יגיע לתוכנית ההפעלה המלאה שלו במהלך השנה (ביטול מוחלט של קו 1 ועוד שינויים נלווים).
מטרופולין סיימה לקבל את כל הקווים באשכול אונו אלעד. (פעימות מצב קיים) עכשיו צפויות הפעימות של השינויים בהתאם למכרז (וכמובן עדכון ככל שנדרש לתכנון).

מטרופולין "מחליפה את עצמה" באשכול השרון אבל המכרז כלל שינויים בקווים. גם שם יהיו עוד פעימות שינויים בפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון ורמת השרון בשנה הקרובה.

מתקדמים עם פרויקט "קו כחול (מקדים מטרו M1 מכיוון רשל"צ לתל אביב) וקו חום (סוג של מקדים מטרו מרמלה לוד לכיוון רשל"צ ומשם לתל אביב). שיכלול בניית מת"צים וכמובן יכלול פעימות שינויים באזור הזה.

מתקדמים עם פרויקט הנתיבים המהירים מכיוון שפיים/רשפון לתל אביב ומרמעוין שורק ברשל"צ לתל אביב ולאורך כל נתיבי איילון במקטע המרכזי שלהם. אמני מניח שזה גם יכלול פעימות שינויים, בדגש על הבינעירוני הנכנס לתל אביב+השאטלים אבל לא רק.

בקיצור - יהיה שמח.

לגבי מסמך התחרות ומה זה "מזרח גוש דן שמתוכנן ל-2028 אני לא יודע.
 
החליטו לבטל את קו 1 לגמרי?
אפשר להגיד שההחלטה הזו התקבלה כבר כשהוא נפתח ב-2013 כקו המקדים.
המענה לגיבוי לרכבת הקלה ניתן בשני קווים קצרים יותר, 40 הותיק ו-50 החדש שלא עושים את כל המסלול של הרק"ל מהתחלה ועד הסוף אבל ספקים את החלק הארי מבת ים לתל אביב ומפתח תקווה לתל אביב בהתאמה. כמובן שבנוסף להם יש עוד קווים שחופפים מקטעים מסוימים אבל אין טעם בקו ארוך שחופף את כל המסלול כי בעיקרון מעטים האנשים שנוסעים כל הדרך מבת ים לפתח תקווה. הביטול של קו 1 יאפשר להשקיע את תשומותיו במקומות נדרשים יותר ברשת הגוש דנית.

האמירה העקרונית היא שהוא יבוטל כשהקו האדום יגיע לשיא ההפעלה שלו. איפשהו בחודשים הקרובים.
 

fishgad

Active member
כל הזמן צפויות כל מיני פעימות.

מכרז דרום גוש דן שכבר פורסם כולל שירות של אגד ודן מאזור חולון ורשל"צ. אני מניח שייושם באזור החצי השני של 2025 ויכלול (אחרי פעימת "העברת על מצב קיים" גם פעימת שינויים.

בנוסף צפויה פעימת אלנבי מקטע דרומי כשיסגרו אותו לעבודות קו סגול
צפויה עוד פעימת התאמה לקו האדום כשזה יגיע לתוכנית ההפעלה המלאה שלו במהלך השנה (ביטול מוחלט של קו 1 ועוד שינויים נלווים).
מטרופולין סיימה לקבל את כל הקווים באשכול אונו אלעד. (פעימות מצב קיים) עכשיו צפויות הפעימות של השינויים בהתאם למכרז (וכמובן עדכון ככל שנדרש לתכנון).

מטרופולין "מחליפה את עצמה" באשכול השרון אבל המכרז כלל שינויים בקווים. גם שם יהיו עוד פעימות שינויים בפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון ורמת השרון בשנה הקרובה.

מתקדמים עם פרויקט "קו כחול (מקדים מטרו M1 מכיוון רשל"צ לתל אביב) וקו חום (סוג של מקדים מטרו מרמלה לוד לכיוון רשל"צ ומשם לתל אביב). שיכלול בניית מת"צים וכמובן יכלול פעימות שינויים באזור הזה.

מתקדמים עם פרויקט הנתיבים המהירים מכיוון שפיים/רשפון לתל אביב ומרמעוין שורק ברשל"צ לתל אביב ולאורך כל נתיבי איילון במקטע המרכזי שלהם. אמני מניח שזה גם יכלול פעימות שינויים, בדגש על הבינעירוני הנכנס לתל אביב+השאטלים אבל לא רק.

בקיצור - יהיה שמח.

לגבי מסמך התחרות ומה זה "מזרח גוש דן שמתוכנן ל-2028 אני לא יודע.
מה צפוי לנו עם קווים 425 ו427 שעוברים לדרך אגד?
 
החליטו לבטל את קו 1 לגמרי?
אפשר להגיד שההחלטה הזו התקבלה כבר כשהוא נפתח ב-2013 כקו המקדים.
המענה לגיבוי לרכבת הקלה ניתן בשני קווים קצרים יותר, 40 הותיק ו-50 החדש שלא עושים את כל המסלול של הרק"ל מהתחלה ועד הסוף אבל ספקים את החלק הארי מבת ים לתל אביב ומפתח תקווה לתל אביב בהתאמה. כמובן שבנוסף להם יש עוד קווים שחופפים מקטעים מסוימים אבל אין טעם בקו ארוך שחופף את כל המסלול כי בעיקרון מעטים האנשים שנוסעים כל הדרך מבת ים לפתח תקווה. הביטול של קו 1 יאפשר להשקיע את תשומותיו במקומות נדרשים יותר ברשת הגוש דנית.

האמירה העקרונית היא שהוא יבוטל כשהקו האדום יגיע לשיא ההפעלה שלו. איפשהו בחודשים הקרובים.
מה צפוי לנו עם קווים 425 ו427 שעוברים לדרך אגד?
כל קווי "אשכול כביש 4-ירושלים" של אפיקים עוברים לדרך אגד באפריל. יש שינויים במכרז וכמובן שגם עושים עדכוני תכנון למכרז אבל אני לא בקיא בפרטים. לא קראתי לזה פעימת שינויים כי אני חושב שהשינויים יחסית מינוריים.
 

EHP12

Well-known member
אפשר להגיד שההחלטה הזו התקבלה כבר כשהוא נפתח ב-2013 כקו המקדים.
המענה לגיבוי לרכבת הקלה ניתן בשני קווים קצרים יותר, 40 הותיק ו-50 החדש שלא עושים את כל המסלול של הרק"ל מהתחלה ועד הסוף אבל ספקים את החלק הארי מבת ים לתל אביב ומפתח תקווה לתל אביב בהתאמה. כמובן שבנוסף להם יש עוד קווים שחופפים מקטעים מסוימים אבל אין טעם בקו ארוך שחופף את כל המסלול.
אתה מכיר נתונים לגבי נתונים נוסעים ברקל מהחודש האחרון? כי מדיווחים שונים עולה שבשעות השיא היא מאוד עמוסה, אבל בשאר היום היא ריקה יחסית.
 
אתה מכיר נתונים לגבי נתונים נוסעים ברקל מהחודש האחרון? כי מדיווחים שונים עולה שבשעות השיא היא מאוד עמוסה, אבל בשאר היום היא ריקה יחסית.
אני מכיר נתונים, אבל מרפרוף ולא מצלילה לעומק. אני מניחש אחרים עושים את זה.
עקרונית השימוש ברק"ל ממשיך לטפס מהשפל שנגרם בגלל המלחמה. והוא עומד עכשיו על 75-80 אלף תיקופים ביום.
זו בערך רמת התיקופים שהיתה בשבוע וחצי שגרה היחידים שהיו לה עד כה מה-01.09 ועד ראש השנה. (בקרנבל של הפתיחה באוגוסט היו יותר מ-120,000 נוסעים ביום אבל ברור שזה לא משקף כלום).

אני מעריך שנראה המשך עליה איטית ככל שהזמן יעבור.

התחזיות של 230 אלף נוסעים ביום היו כנראה לא ריאליות. (לפחות כל עוד זה קו בודד ולא חלק מרשת רק"לות) לא אני עשיתי אותן ואני לא יודע על מה הן מסתמכות אבל נראה שיש בהן כשל בסיסי בכך שהן לא נותנות דגש מספיק להבדלים בין שיא ושפל בגוש דן. (בירושלים ההבדלים זניחים יותר מסיבות שונות והיא מלאה כל היום אבל ההשלכה של של זה על גוש דן כנראה לא הביאה בחשבון את ההבדלים בין סוגי האוכלוסיות השונות).

מעבר לכך הרכבות בשיא מלאות אבל עוד לא עמוסות. כשהן יהיו עמוסות נראה גם תופעה של התארכות שעות שיא (אנשים שרוצים להימנע מהדוחק על ידי הקדמת או איחור יציאתם מהבית, בדיוק כמוש קורה בכבישים). בנוסף אנחנו עוד לא בחזרה שגרה מוחלטת במונחי חזרה לבילויים ואירועי פנאי אחרים שאמורים לעזור למלא קצת יותר את שעות השפל (אם כי הפער בין שיא לשפל תמיד יישאר כנראה יחסית חד).

אני מקווה שנושא הקדימות ברמזורים וגם הפחתת חלק ממקדמי הבטחון שמלווים את ההפעלה הזהירה יהפכו אתה לאטרקטיבית יותר, בעיקר בציר העילי הארוך בבת ים-יפו.
במקביל רשת האוטובוסים תשנה לאיטה וחוץ מקו 1 יבוטלו או ידוללו עוד כמה קווים שחופפים לרכבת במקטעים ארוכים ומנגד יחוזקו קווים שחוצים את מסלולה. זה גם יביא להמשך גידול מינורי. כך גםסיום פרויקטים נדל"ניים לאורכה. שחלק מהם עם תקן חניה נמוך במיוחד יתרום לאורך השנים לעליה בשימוש (לדוגמה יחסית בקרוב יאוכלוסו מגדלי אקסצ'יינג' בצומת עלית, יאוכלס "מגדל דן" בבני ברק בפינת בן גוריון וכו').

מנגד יש אמירה שהתחזיות שנעשו לפני עשור ויותר פשוט לא משקפות את מצב העניינים הנוכחי כפי שהתפתח במהירות רבה מאז הקורונה של הרבה יותר עבודה מהבית, שימוש רב יותר במשלוחים וכו'. שמשפיעים באופן כללי גם על היקף השימוש בתח"צ וגם על אופיו (יותר תנועה מקומית ופחות תנועה מטרופולינית ובינעירונית כי הראשונים שמנצלים את המצב החדש הם אלה שזמן ההגעה שלהם לעבודה ארוך, אבל אז הם נעים קצת יותר בתוך העיר שלהם).

אז בעוד שאני לא צופה שהיא תשבור את התחזיות המוגזמות, אני בהחלט צופה המשך עליה איטית עד הגעה לרף של 150,000 נוסעים ביום תוך כמה שנים. כלומר הכפלה של המצב הנוכחי. זה מספר דומה לירושלים אבל הוא יפולח אחרת עם שוני גדול יותר בין שיא לשפל. כמובן בתנאי שיהיו לנו שנים של שקט מחד ושההפעלה תהיה איכותית, עם מינימום תקלות (וכשיהיו תקלות הן יטופלו כמו שצריך).
 

Ccyclist

Well-known member
אני מכיר נתונים, אבל מרפרוף ולא מצלילה לעומק. אני מניחש אחרים עושים את זה.
עקרונית השימוש ברק"ל ממשיך לטפס מהשפל שנגרם בגלל המלחמה. והוא עומד עכשיו על 75-80 אלף תיקופים ביום.
זו בערך רמת התיקופים שהיתה בשבוע וחצי שגרה היחידים שהיו לה עד כה מה-01.09 ועד ראש השנה. (בקרנבל של הפתיחה באוגוסט היו יותר מ-120,000 נוסעים ביום אבל ברור שזה לא משקף כלום).

אני מעריך שנראה המשך עליה איטית ככל שהזמן יעבור.

התחזיות של 230 אלף נוסעים ביום היו כנראה לא ריאליות. (לפחות כל עוד זה קו בודד ולא חלק מרשת רק"לות) לא אני עשיתי אותן ואני לא יודע על מה הן מסתמכות אבל נראה שיש בהן כשל בסיסי בכך שהן לא נותנות דגש מספיק להבדלים בין שיא ושפל בגוש דן. (בירושלים ההבדלים זניחים יותר מסיבות שונות והיא מלאה כל היום אבל ההשלכה של של זה על גוש דן כנראה לא הביאה בחשבון את ההבדלים בין סוגי האוכלוסיות השונות).

מעבר לכך הרכבות בשיא מלאות אבל עוד לא עמוסות. כשהן יהיו עמוסות נראה גם תופעה של התארכות שעות שיא (אנשים שרוצים להימנע מהדוחק על ידי הקדמת או איחור יציאתם מהבית, בדיוק כמוש קורה בכבישים). בנוסף אנחנו עוד לא בחזרה שגרה מוחלטת במונחי חזרה לבילויים ואירועי פנאי אחרים שאמורים לעזור למלא קצת יותר את שעות השפל (אם כי הפער בין שיא לשפל תמיד יישאר כנראה יחסית חד).

אני מקווה שנושא הקדימות ברמזורים וגם הפחתת חלק ממקדמי הבטחון שמלווים את ההפעלה הזהירה יהפכו אתה לאטרקטיבית יותר, בעיקר בציר העילי הארוך בבת ים-יפו.
במקביל רשת האוטובוסים תשנה לאיטה וחוץ מקו 1 יבוטלו או ידוללו עוד כמה קווים שחופפים לרכבת במקטעים ארוכים ומנגד יחוזקו קווים שחוצים את מסלולה. זה גם יביא להמשך גידול מינורי. כך גםסיום פרויקטים נדל"ניים לאורכה. שחלק מהם עם תקן חניה נמוך במיוחד יתרום לאורך השנים לעליה בשימוש (לדוגמה יחסית בקרוב יאוכלוסו מגדלי אקסצ'יינג' בצומת עלית, יאוכלס "מגדל דן" בבני ברק בפינת בן גוריון וכו').

מנגד יש אמירה שהתחזיות שנעשו לפני עשור ויותר פשוט לא משקפות את מצב העניינים הנוכחי כפי שהתפתח במהירות רבה מאז הקורונה של הרבה יותר עבודה מהבית, שימוש רב יותר במשלוחים וכו'. שמשפיעים באופן כללי גם על היקף השימוש בתח"צ וגם על אופיו (יותר תנועה מקומית ופחות תנועה מטרופולינית ובינעירונית כי הראשונים שמנצלים את המצב החדש הם אלה שזמן ההגעה שלהם לעבודה ארוך, אבל אז הם נעים קצת יותר בתוך העיר שלהם).

אז בעוד שאני לא צופה שהיא תשבור את התחזיות המוגזמות, אני בהחלט צופה המשך עליה איטית עד הגעה לרף של 150,000 נוסעים ביום תוך כמה שנים. כלומר הכפלה של המצב הנוכחי. זה מספר דומה לירושלים אבל הוא יפולח אחרת עם שוני גדול יותר בין שיא לשפל. כמובן בתנאי שיהיו לנו שנים של שקט מחד ושההפעלה תהיה איכותית, עם מינימום תקלות (וכשיהיו תקלות הן יטופלו כמו שצריך).

מה הנתונים בפתח תקווה ובני ברק ? האם יש מעבר מרכבת ישראל לרק"ל ?

לטעמי מצבה של תל אביב כיום עם עבודות הקו הסגול בתעלת בלאומילך, בן יהודה וארלוזרוב דומה או אולי יותר חמור ממצבה של ירושלים בתקופה שכל קווי רחוב יפו עברו באגריפס. עברתי גם קופסאת תחנה באיבן גבירול / מרמורק ונשלחו אלי תמונות מקופסאת התחנה בכיכר רבין אז להבנתי חלקים רבים בעיר עדיין בחפירות בלתי נגמרות שהופכים את ההגעה למרכזה לפחות אטרקטיבית (אף שבלילה שלפני המלחמה רוטשילד פינת אלנבי היה הומה אדם ומלא בליינים כשחזרתי מבילוי ב 3 בבוקר).

אני בטוח גם שתדירות ההפעלה הראשונית המזעזעת של הרק"ל לא תרמה לנתוני הנוסעים. בנסיעות שבהן הייתי צריך לבחור ענף יעדי היה בקריית אריה על קו R3 וסליחה, אבל פעם ברבע שעה זו תדירות סוף שבוע של רכבת פרברית כמו האוברגראונד (המתנתי המתנה כזו בנסיעה מקלאפהאם ג'אנקשן לשפארד'ס בוש בנסיעה בקו מערב לונדון שתיעדתי והעלתי לפורום) לא של אמצעי שמנסה לתת שירות דמוי מטרו. בחודשים הראשונים גם R1 היה מוגבל לנסיעה כל 10 דקות בלבד. כשביקרתי בסוכות המצב בליבת הקו היה 10 רכבות בכיוון בשעה בלבד, ובמקרים רבים באנצ'ינג שרכבות ה R3 לא מילאו חור בן 5 דקות בין רכבות ה R1 ( מה שהיה נותן תדירות בסיסית של רק"ל כל 5 דקות רוב הזמן חוץ מ 2 חורים של 10 דקות כל שעה) אלא הגיעו לפעמים דקה בלבד אחריו. יש לי תמונות שיגבו זאת. דפוס הפעלה כזה הפך את הקו ללא אטרקטיבי לעומת אוטובוסים בצירים מרובי קווים, והפך את הירידה לרציפים להשקעה שאינה משתלמת כמו במערכת מטרו עם תדירות גבוהה.

גם היעדר החיבוריות לתחנות האיילון לא עוזר לרק"ל. בירושלים תחנת הרק"ל מחוץ לתחנת נבון היא חיבור ברור שנחיל הנוסעים מהרכבת פונה אליו מיידית. בגוש דן מרחקי ההליכה הגדולים מקשים על המעבר. ברוב הערים הגדולות בחו"ל טבעי שמי שמגיע לעיר ברכבת הארצית ימשיך ליעדו במטרו, אבל עד שמגיעים לרק"ל של גוש דן כבר עוברים שלל תחנות אוטובוס שחוסכות מאות מטרים של הליכה.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
אבל עד שמגיעים לרק"ל של גוש דן כבר עוברים שלל תחנות אוטובוס שחוסכות מאות מטרים של הליכה.
ברכבת מרכז התחנות אוטובוס שלא במסוף עצמו די רחוקות מהתחנה עצמה בפרט ליעדים החופפים לקו האדום.

אכן יש בעיה במיקומי התחנות. ויש יותר מדי מהן.
 
מה הנתונים בפתח תקווה ובני ברק ? האם יש מעבר מרכבת ישראל לרק"ל ?

לטעמי מצבה של תל אביב כיום עם עבודות הקו הסגול בתעלת בלאומילך, בן יהודה וארלוזרוב דומה או אולי יותר חמור ממצבה של ירושלים בתקופה שכל קווי רחוב יפו עברו באגריפס. עברתי גם קופסאת תחנה באיבן גבירול / מרמורק ונשלחו אלי תמונות מקופסאת התחנה בכיכר רבין אז להבנתי חלקים רבים בעיר עדיין בחפירות בלתי נגמרות שהופכים את ההגעה למרכזה לפחות אטרקטיבית (אף שבלילה שלפני המלחמה רוטשילד פינת אלנבי היה הומה אדם ומלא בליינים כשחזרתי מבילוי ב 3 בבוקר).

אני בטוח גם שתדירות ההפעלה הראשונית המזעזעת של הרק"ל לא תרמה לנתוני הנוסעים. בנסיעות שבהן הייתי צריך לבחור ענף יעדי היה בקריית אריה על קו R3 וסליחה, אבל פעם ברבע שעה זו תדירות סוף שבוע של רכבת פרברית כמו האוברגראונד (המתנתי המתנה כזו בנסיעה מקלאפהאם ג'אנקשן לשפארד'ס בוש בנסיעה בקו מערב לונדון שתיעדתי והעלתי לפורום) לא של אמצעי שמנסה לתת שירות דמוי מטרו. בחודשים הראשונים גם R1 היה מוגבל לנסיעה כל 10 דקות בלבד. כשביקרתי בסוכות המצב בליבת הקו היה 10 רכבות בכיוון בשעה בלבד, ובמקרים רבים באנצ'ינג שרכבות ה R3 לא מילאו חור בן 5 דקות בין רכבות ה R1 ( מה שהיה נותן תדירות בסיסית של רק"ל כל 5 דקות רוב הזמן חוץ מ 2 חורים של 10 דקות כל שעה) אלא הגיעו לפעמים דקה בלבד אחריו. יש לי תמונות שיגבו זאת. דפוס הפעלה כזה הפך את הקו ללא אטרקטיבי לעומת אוטובוסים בצירים מרובי קווים, והפך את הירידה לרציפים להשקעה שאינה משתלמת כמו במערכת מטרו עם תדירות גבוהה.

גם היעדר החיבוריות לתחנות האיילון לא עוזר לרק"ל. בירושלים תחנת הרק"ל מחוץ לתחנת נבון היא חיבור ברור שנחיל הנוסעים מהרכבת פונה אליו מיידית. בגוש דן מרחקי ההליכה הגדולים מקשים על המעבר. ברוב הערים הגדולות בחו"ל טבעי שמי שמגיע לעיר ברכבת הארצית ימשיך ליעדו במטרו, אבל עד שמגיעים לרק"ל של גוש דן כבר עוברים שלל תחנות אוטובוס שחוסכות מאות מטרים של הליכה.
לא בדיוק תקופת שגרה שמאפשרת בדיקות עומק שכאלה, אבל לתחושתי מראש לא השתמשו רבים ברכבת ישראל להגעה מפתח תקווה לתל אביב.
עכשיו כשתחנת קרית אריה סגורה רואים יפה שרבים ממקומות מרוחקים יותר (ראש העין, הוד השרון) נוסעים לתחנת קרית אריה שיש בה חניון גדול מאד ושם עולים על הרק"ל. אולי אחרי הפתיחה נראה שחלק בוחרים בזה כמסלול קבוע ואולי לא.

מפתח תקווה הרק"ל בעיקר תחליפית לאוטובוסים. רוב הנוסעים הגיעו מהאוטובוסים על ז'בוטינסקי. אבל ייתכן שמיעוט כלשהו הגיע מרכבת ישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
לא בדיוק תקופת שגרה שמאפשרת בדיקות עומק שכאלה, אבל לתחושתי מראש לא השתמשו רבים ברכבת ישראל להגעה מפתח תקווה לתל אביב.
עכשיו כשתחנת קרית אריה סגורה רואים יפה שרבים ממקומות מרוחקים יותר (ראש העין, הוד השרון) נוסעים לתחנת קרית אריה שיש בה חניון גדול מאד ושם עולים על הרק"ל. אולי אחרי הפתיחה נראה שחלק בוחרים בזה כמסלול קבוע ואולי לא.

מפתח תקווה הרק"ל בעיקר תחליפית לאוטובוסים. רוב הנוסעים הגיעו מהאוטובוסים על ז'בוטינסקי. אבל ייתכן שמיעוט כלשהו הגיע מרכבת ישראל.

"עכשיו כשתחנת קריית אריה סגורה... נוסעים לתחנת קריית אריה שיש בה חניון גדול מאד ושם עולים על הרק"ל" - האם הכוונה לסגולה או ראש העין שסגורות עכשיו בגלל עבודות המפלג למסילה המזרחית שסוגרות את קו השרון זמנית ?

לגבי הרכבת:

כשנסעתי בקו השרון לרעננה וממנה מספר פעמים ב 2019 הרכבת התמלאה בתחנות הירקון ככל שהתקרבה לתל אביב והתרוקנה אחריהן וראש העין ככל שהתרחקה ממנה, כך שנוסעים בתחנות הירקון היו.

ממה שקראתי - נסיעת אוטובוס מפתח תקווה על ז'בוטינסקי לבגין היתה יכולה לקחת שעה. במצב כזה היו וודאי נוסעים שהשתלם להם לנסוע 5-15 דקות לסגולה או קריית אריה ולקחת רכבת. הפוטנציאל אז היה חיסכון של 15-20 דקות בשילוב רכבת לעומת האוטובוס, בייחוד בשעות השיא כשהיתה רכבת כל רבע שעה. (אם כינהשיטה הנהוגה בארץ - האוטובוסים לתחנות וודאי הוציאו את הנשמה עם המתנות ארוכות)

אני מבין שיש גם תופעה של יוממים מישובים מרוחקים יותר שנוהגים לתחנות הירקון מכל מני ישובים כפריים או ממעבר לקו הירוק ומחליפים שם מהרכב הפרטי לתח"צ. הייתי שם כשנהגתי לקריית אריה במוצ"ש לעלות על אחת הרק"לות הראשונות. לנהגים כאלו התדירות של הרק"ל מקריית אריה עדיפה על הרכבת, במיוחד בשעות שהרכבת יורדת לפעם בחצי שעה.

למעט הנוסעים לאוניברסיטה- אינני רואה קייס אחד שבו יוממים למרכז גוש דן יעדיפו את מסילת הירקון על הרק"ל.
 

EHP12

Well-known member
התחזיות של 230 אלף נוסעים ביום היו כנראה לא ריאליות. (לפחות כל עוד זה קו בודד ולא חלק מרשת רק"לות) לא אני עשיתי אותן ואני לא יודע על מה הן מסתמכות אבל נראה שיש בהן כשל בסיסי בכך שהן לא נותנות דגש מספיק להבדלים בין שיא ושפל בגוש דן. (בירושלים ההבדלים זניחים יותר מסיבות שונות והיא מלאה כל היום אבל ההשלכה של של זה על גוש דן כנראה לא הביאה בחשבון את ההבדלים בין סוגי האוכלוסיות השונות).
גם אתה היית מאלה שטענו שהרכבת הקלה תקרוס מעומס:
ואני לא קונה את העניין של העבודה מהבית והשימוש במשלוחים. כי אם זה היה המצב הפקקים לא היו מחריפים.
 

מנכל אחד

Active member
גם אתה היית מאלה שטענו שהרכבת הקלה תקרוס מעומס:
ואני לא קונה את העניין של העבודה מהבית והשימוש במשלוחים. כי אם זה היה המצב הפקקים לא היו מחריפים.
התחזית השגויה לא קשורה לרוכב לאוטובוסים, הוא לא ביצע את התחזית אלא רק שיקף אותה.
התחזית נעשית באמצעות מודל תל אביב, והשיטה הזאת פשוט לא עובד, וכולם יודעים שהיא לא עובדת, ולמרות זאת ממשיכים להשתמש בשטות הזאת שאחזקה שלה עולה לנו כסף, והתוצאות השגויות שלה עולות לנו הון תועפות.
 
גם אתה היית מאלה שטענו שהרכבת הקלה תקרוס מעומס:
ואני לא קונה את העניין של העבודה מהבית והשימוש במשלוחים. כי אם זה היה המצב הפקקים לא היו מחריפים.
מודה ועוזב ירוחם? גם אני לא לא ראיתי סיבה לפקפק בתחזיות ועכשיו אני מחפש הסברים בדיעבד.

ובסוף עבודה מהבית משפיעה דבר ראשון על אלה שזמן ההגעה שלהם מדלת לדלת הכי מייגעת (גם ארוכה אבל גם מה לעשות תח"צ יותר מייגעת מרכב פרטי בד"כ).

והיא כמובן מוכוונת יותר לעבודות שמאפשרות עבודה מהבית, הייטק וכאלה. ומה שמתגבש זה לא עבודה מוחלטת מהבית אלא הגעה של פחות ימים למשרד.

התוצאה היא שהראשונים שמנצלים את העבודה מהבית הם משתמשי רכבת ואוטובוסים שעשו זאת למרות שהם יכולים לרשות לעצמם רכב. וזה עשוי להסביר חלק מאי השימוש הצפוי ברק"ל שמאד מוכוונת לאזורי תעסוקה מתקדמים.

כמובן גם נהגים מנצלים עבודה מהבית, אבל זה כנראה פחות מורגש.
 

EHP12

Well-known member
התוצאה היא שהראשונים שמנצלים את העבודה מהבית הם משתמשי רכבת ואוטובוסים שעשו זאת למרות שהם יכולים לרשות לעצמם רכב. וזה עשוי להסביר חלק מאי השימוש הצפוי ברק"ל שמאד מוכוונת לאזורי תעסוקה מתקדמים.

כמובן גם נהגים מנצלים עבודה מהבית, אבל זה כנראה פחות מורגש.
ההפך. רוב נוסעי התחבורה הציבורית הם לא מסוג האנשים שעובדים בעבודות המאפשרות עבודה מהבית.
 

fishgad

Active member
כל הזמן צפויות כל מיני פעימות.

מכרז דרום גוש דן שכבר פורסם כולל שירות של אגד ודן מאזור חולון ורשל"צ. אני מניח שייושם באזור החצי השני של 2025 ויכלול (אחרי פעימת "העברת על מצב קיים" גם פעימת שינויים.

בנוסף צפויה פעימת אלנבי מקטע דרומי כשיסגרו אותו לעבודות קו סגול
צפויה עוד פעימת התאמה לקו האדום כשזה יגיע לתוכנית ההפעלה המלאה שלו במהלך השנה (ביטול מוחלט של קו 1 ועוד שינויים נלווים).
מטרופולין סיימה לקבל את כל הקווים באשכול אונו אלעד. (פעימות מצב קיים) עכשיו צפויות הפעימות של השינויים בהתאם למכרז (וכמובן עדכון ככל שנדרש לתכנון).

מטרופולין "מחליפה את עצמה" באשכול השרון אבל המכרז כלל שינויים בקווים. גם שם יהיו עוד פעימות שינויים בפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון ורמת השרון בשנה הקרובה.

מתקדמים עם פרויקט "קו כחול (מקדים מטרו M1 מכיוון רשל"צ לתל אביב) וקו חום (סוג של מקדים מטרו מרמלה לוד לכיוון רשל"צ ומשם לתל אביב). שיכלול בניית מת"צים וכמובן יכלול פעימות שינויים באזור הזה.

מתקדמים עם פרויקט הנתיבים המהירים מכיוון שפיים/רשפון לתל אביב ומרמעוין שורק ברשל"צ לתל אביב ולאורך כל נתיבי איילון במקטע המרכזי שלהם. אמני מניח שזה גם יכלול פעימות שינויים, בדגש על הבינעירוני הנכנס לתל אביב+השאטלים אבל לא רק.

בקיצור - יהיה שמח.

לגבי מסמך התחרות ומה זה "מזרח גוש דן שמתוכנן ל-2028 אני לא יודע.
מה צפוי לנו עם קווים 425 ו427 שעוברים לדרך אגד?
החליטו לבטל את קו 1 לגמרי?
אכן
אפשר להגיד שההחלטה הזו התקבלה כבר כשהוא נפתח ב-2013 כקו המקדים.
המענה לגיבוי לרכבת הקלה ניתן בשני קווים קצרים יותר, 40 הותיק ו-50 החדש שלא עושים את כל המסלול של הרק"ל מהתחלה ועד הסוף אבל ספקים את החלק הארי מבת ים לתל אביב ומפתח תקווה לתל אביב בהתאמה. כמובן שבנוסף להם יש עוד קווים שחופפים מקטעים מסוימים אבל אין טעם בקו ארוך שחופף את כל המסלול כי בעיקרון מעטים האנשים שנוסעים כל הדרך מבת ים לפתח תקווה. הביטול של קו 1 יאפשר להשקיע את תשומותיו במקומות נדרשים יותר ברשת הגוש דנית.

האמירה העקרונית היא שהוא יבוטל כשהקו האדום יגיע לשיא ההפעלה שלו. איפשהו בחודשים הקרובים.

כל קווי "אשכול כביש 4-ירושלים" של אפיקים עוברים לדרך אגד באפריל. יש שינויים במכרז וכמובן שגם עושים עדכוני תכנון למכרז אבל אני לא בקיא בפרטים. לא קראתי לזה פעימת שינויים כי אני חושב שהשינויים יחסית מינוריים.
אמור להיות קיצור קו 425 לשיב״א
וקו 427 אמור להיות קו חדש ומהיר מפתח תקווה לירושלים
 
למעלה