פעם אחת ולתמיד....

shaniz14

New member
פעם אחת ולתמיד....

אשמח להסברים פשוטים בנושאים הבאים: *מה ההבדל בין רוטור, דיסק ורפידה? *איך עובדים מעצורים הידראוליים? *מה זה מתלה? תודה מראש!
 

jimmy12

New member
ככה

רוטור ודיסק זה אותו דבר, הדיסקית שיושבת על הגלגל והיא חלק ממערכת הברקסים. רפידה זה אותו חומר שמתחכך עם הדיסק או החישוק וגורם לעצירתם... מתלה.. באופנים עם שני בולמי זעזועים השלדה מורכבת משני חלקים חלק קטן וחלק גדול החלק הגדול זה המשלוש של הכידון, ציר מרכזי למטה וכיסא למעלה החלק הקטן זה השלדה שמחוברת לגלגל האחרוי, מה שמקשר בינהם זה הבולם האחורי, המתלה בעצם זה החיבור בינהם... כלומר הבולם האחורי, ישנם הבדלים בין המתלים שתלוים בכמה גורמים אורך הבולם, קצר או אורך, וסוג ההחיבור, כל חברה ממקמת את הבולם האחורי במיקום אחר, ובצורה אחרת...
 

jimmy12

New member
מעצור הידראולי

בדרך כלל קיים רק בדיסקים. אבל אפשרי גם ב v בצינור שמחבר בין הידית של הברקס לבין המעצור עצמו, בברקס רגיל ישנו כבל, שלחיצה של הידית מקצרת אותו ומקרבת את הרפידת לחישוק או לדיסק. לעומת זאת במעצור ההידראולי אין כבל בתוך הצינור אלא נוזל בוואקום . והידית של הרקס מתפקדת בעצם כמשאבה. לחיצה שואבת תנוזל בוואקום ומקרבת תרפידות לחישוק\דיסק..
 

DANIELGT

New member
אחי יש ך טעות...

לחיצה דוחפת את הנוזל שדוחף את הרפידות לחישוק\רוטור
 

bikingstudent

New member
תשובות

1. מה ההבדל בין רוטור, דיסק ורפידה ? רוטור הוא שם יותר "מקצועי" לדיסק והרפידה היא זאת שבעה במגע עם הדיסק ובעצם עוצרת אותו מלהיסתובב 2. איך עובדים מעצורים הידראולים ? ישנו נוזל בצינורית שמחוברת בין הידית לקליפר (המעצור עצמו) לחיצה על הידית דוחפת את השמן בצינורית שדוחף את הבוכנות שנימצאות בקליפר והבוכנות מצמידות את הרפידות לדיסק וככה כל העסק עוצר 3. מה זה מתלה ? שלדה אופניים עשויה מחלק קדמי של השילדה בדרך כלל "משולש קדמי" שמכיל ציר מרכזי מוט כיסא וכל מערכת ההיגוי. והחלק שמחובר לבולם זעזועים האחורי שמחובר לגלגל וכל הצירים בינהם זה המתלה -כל העסק שזז מאחורה כדי שהבולם זעזועים יוכל לעבוד
 
למעלה