פעם ראשונה כאן - אציג את עצמי

פעם ראשונה כאן - אציג את עצמי

נאוה פרנס, חד הורית בת 44 (+) ליהונתן 6.5 כרגע חיים בכפר תבור, עוברים באמצע הקיץ - עוד לא ברור לאן אבל.... הכיוון הכללי הוא גליל מערבי. יהונתן לומד בחינוך ביתי, כך שאנחנו בחופש גדול נצחי... זהו להפעם! נאוה
 
ברוכה הבאה.

חופש גדול נצחי, וואו. בטח אם הייתי ילדה עכשיו, הייתי מקנאה בו לאללה.
עצם העובדה שאני הורה עכשיו, אני לא מקנאה בך.
אבל יש לי הרגשה שאת יודעת מה שאת עושה.
 

ophra

New member
ברוכה הבאה

הסיפור שלך נשמע מעניין וכבר הצליח לעורר (אצלי לפחות
) הרבה שאלות, אבל נשאיר אותן לפעם אחרת...
עפ
 
שלום ../images/Emo13.gif ../images/Emo140.gif

חופש גדול נצחי
- כמו שאר הנשים פה, גמאצלי זה העלה המוווון שאלות (לפחות אחת) ברגע זה לא הייתי מתנגד לחופשונת, רק למחר שעתיד להיות יום ארוווווך אבל אחריו- השנה תהיה קצרה בהרבההה
בכל אופן- ברוכה הבאה ד"ש לי(ה)ונתן -פורג´, לא מצליח לעשות במחשבים
 
גם אנחנו אוהבים את הארי פוטר....

אנחנו מתחילים עכשיו את קריאת הספר הרביעי (אני מקריאה בקול רם...) בכל מקרה, אני מבינה שאתה גבר אחד עם שם קולקטיבי? מעניין, למה בחרת בשם הזה דווקא?
נאוה
 
מי לא אוהב את פוטר?

וואו! אני מעריך אותך מרגע לרגע גם מלמדת בבית וגם קוראת הארי פוטר בקול (ועוד הגעת לרביעי?!!?!) באיזה יום כיפור אחד ניסיתי לקרוא לאחותי הקטנה (18/ 19- אני לא עוקב
) את פותתר, התייאשתי אחרי שני עמודים (האמת ההתחלה של הספר הראשון היא ממש ממש ממש נוראית) במקור אני עשרה גברים שריריים אבל כרגע אני נער צנום (צנום- זה מצחיק
) אממ השם הזה? כי הוא חמודימודי מודי סתם, כי זה סיפור ארוך- אהבתי אותם בספר הרביעי ובגלל שמציקים לי בICQ אאלץ לקצר עכשיו גם את תשאלי מה זה פורג´ (או שאת ספצית?) -פורג´, שאסור שיהיה לפניו לילה ארוך!!!
 
עוברים ../images/Emo82.gif

וואי , יש לי כל כך הרבה מה לגיד ולספר על הסרט הזה. מלפני שני עשורים. במהלך שני העשורים ועכשיו בהווה. לא אטריח עכשיו , ניזכר בזה בהמשך. יש לי כמה קושיות פרטיות שלי בעיניין מאוד רלוונטיות לפעם וגם להיום.
וחינוך ביתי? נשמע מעניין , עד איזה גיל זה נמשך? (יש לזה טעם של בישול ביתי? סתם , סתם , אבל שניהם טובים ) מקווה שתספרי יותר בהמשך. בואי נאווה , ניתן לך
לחזק את ידייך שהגעת למקום הזה כאן. ברוכה הבאה
 

מאי19

New member
שלום לך

ברוכה הבאה כמובן וכל זה. וסלחי לי שאני ניגשת ישר לעניין. ספרי ספרי על החינוך הביתי. איך זה עובד? את לא משתגעת ? וילדך ? זה נורא מעניין. זה נשמע לי גם נורא קשה. ספרי ספרי.
 
וווואאאאוווווו איזו קבלת פנים חמה../images/Emo9.gif

קודם כל תודהההההה, כבר עשיתם לי חשק להישאר ולהצטרף לקהילה כאן. תרגישו חופשי לשאול שאלות אני מוצאת שכך אני לומדת הכי הרבה... נראה שהחינוך הביתי עורר הכי הרבה סקרנות אני תמיד שמחה לדון בו אם כי שונאת להתווכח עליו
מבטיחה לספר את סיפור החינוך הביתי בקרוב זה נושא שראוי לשרשור נפרד... ובכל זאת, זה לא קל כי זה דורש התבוננות ובדיקה כל הזמן אני משתגעת פחות ממה שהשתגעתי מיומיים חופש כשהיה במערכת... יש אישור של משרד החינוך אבל ביום שהם לא יאשרו אחזור להיות עבריינית... זה מעניין, מרתק ודי הרפתקני ומבחינתי - זה לכל החיים!!! אביגיל, אכן המעבר הוא לא פשוט. די נמאס לי ורק המחשבה על זה מפילה את האנרגיות שלי נמוך יותר מים המלח... אבל... אני מחפשת את המקום ש ל י על המפה. מקום בו הפרנסה תיזרום בקלות, מקום שיהיה טוב ליהונתן, וגם לי. מקום שיהיה נעים וחם ומפרגן... ובעיקר, מקום שיעשה חשק להפסיק לחפש, מקום שיעשה חשק להישאר בו שמחה להיות כאן, נאוה
 

העקשנית

New member
נאווה-ברוכה הבאה גם מאיתנו.../images/Emo140.gif../images/Emo108.gif

נשמע סיפור חיים יוצא דופן. הילד רק בן שש וחצי, ואת רק בתחילת הדרך. מה לאמר לך? אני בעד שילדים יהיו במסגרות עם ילדים ולא בבית עם אמא, אבל-זה הילד שלך והחיים שלך, והבחירות שלך, ולי קשה לא להגיב, אבל מצד שני-יכולה להבין גם את הצורך בשוני, בחיים אחרים, בהעדפות אחרות וכו´. ואם הזכרת פרנסה-אז אם את מוצאת שם את פרנסתך, זה מה שחשוב. העיקר-שיהיה לכם טוב, זה מה שחשוב בעצם. כל טוב. והרבה אור ואהבה לשניכם. יש עוד במשפחה?כלבים, חתולים וכו´?
 
../images/Emo13.gif הבטחתי ליהונתן חתול בבית הבא..

את החלטותי בחיים אני עושה על בסיס של מענה לצרכים שעולים. מעולם לא הונעתי על ידי הצורך להיות שונה אבל גם מעולם לא הניע אותי הצורך "להיות כמו כולם" בכל מקרה, הבטחתי התייחסות בהמשך, אז סלבלנות ואשמח לשמוע למה את חושבת שצריך מסגרות לילדים...
 

העקשנית

New member
היי נאווה.../images/Emo35.gif

בנושא הילדים. נדמה לי שילדים אוהבים וצריכים חברת ילדים, ובדרך כלל כשרוב הילדים נמצאים במסגרת מסויימת בבוקר-אז מן הסתם ילד שנמצא בבית-לא יכול להיות בחברת ילדים. אין לי מושג איך אתם מעבירים את זמנכם ביחד, או מה עושה הילד בשעות הבוקר, אבל-כמה זמן ילד יכול להיות לבד בלי חברת ילדים-זאת השאלה שעלתה במחשבתי כשסיפרת את הסיפור. מצד שני-לפעמים יש ילדים שרע להם במסגרות הרגילות.או שחברת הילדים לא מתאימה-וזה יכול להיות במקרה-כשהכיתה לא מתאימה וכו´, או שהמורה לא טובה, לא רגישה מספיק, או שהילד מוכשר מאד ולא מוצא את עצמו כי משעמם לו וכו´ או שיש סיבות אחרות.ואז-קשה להיות בתוך מסגרת. אבל-מנסיון החיים שלי ומקצת מה שראיתי-לפעמים ההורים עושים את הילדים שלהם שונים, בלי שיש לילדים שליטה עלכך ואולי בלי שההורים מודעים, ולילד בעצם אין יכולת בחירה. אז לגבי הנושא-אני לא החלטית לגמרי. מודעת למצבים השונים, אבל חושבת שבכל זאת-ילד זקוק לחברת ילדים.העניין הוא-שאם אתם גרים ביישוב מרוחק-כמה אפשרויות יש לכם כבר לבחירה?אולי אין?
 
לא יודעת מאיפה להתחיל לענות...

לא רק שילדים אוהבים וצריכים, יהונתן הוא יצור מאוד מאוד חברתי הבעיה הראשונית שנתקלנו בה הייתה הרצון של יהונתן להיות עם החברים שלו. הוא לא ידע להעסיק את עצמו בכלל, השתעמם, התקשר אלי המון פעמים באמצע העבודה וכדומה... הוא היה אומר: מ ש ע מ ם ! ! ! ואני הייתי אומרת: יופי!!! יש לך הזדמנות לגלות מה אתה באמת רוצה לעשות ולאט לאט הוא החל לשבת על המחשב, לפעמים על לומדות, בנה, יצר, המציא הטלביזיה נשארה מיותמת פעמים רבות... ויש תקופות שהוא שוב נצמד אליה - אף פעם לא עם חברים, רק כשהוא לבד... השעות הקשות היו בצהרים את הזמן הזה פתרה המועדונית... העובדות הן, שעכשיו, לאחר שאישרו לו להגיע לביה"ס, הוא לא מנצל את זה. לגנים הוא הולך יותר - בגלל החופש לבחור את התעסוקה. ובכל זאת, הוא הולך בעיקר בימים שאני מבקשת. לפעמים הוא גם נשאר אחה"צ ליום של אימא ויהונתן... (בחירה שלו, לא תמיד כשמתאים לי...) כשמזג האוויר התחמם הוא חזר לצאת עם האופניים או הקורקינט, או שהוא הולך למגרש עם כדור. הוא יוצר קשרים בכל מקום עם כל גיל החינוך הביתי לימד אותו להיות עם עצמו - למידה שלא הייתה קודם. בעבר כשהוא היה לבדו, הוא התעלק עלי לגמרי, או שויתר על דברים שחשובים לו ובלבד שלא יהיה לבד, החברים ניצלו את זה בצורה כואבת. הוא למד להגיע להחלטה משותפת עם חברים, ואם זה לא הולך, הוא יכול לבחור לוותר על החבר - ההישארות לבד כבר לא מהווה איום. מערכת החינוך בנויה לתת מענה לממוצע הבינוני. אין לה מענה לילדים יצירתיים אין לה מענה לילדים רגישים אין לה מענה לילדים מאוד חכמים (למרות פרוייקט מחוננות) ואין לה מענה לילדים אחרים עם צרכים אחרים אז יש מי שנעשים המופרעים של הכיתה ויש מי שנעשים קונפורמים ומאבדים את הנשמה ויש מי ששוקעים בעולמם הפנימי - לעד ויש מי שמתפשרים על הממוצע הבינוני וגאונותם לעולם לא נודעת ויש את המעטים ששורדים ומצליחים להמריא, למרות הכל... יהונתן הלך לעצמו לאיבוד - בגן, שהוא המערכת הגמישה ביותר במערכת החינוך. החברה שלנו היא מגוונת מאוד מבחינת גיל, השכלה, תרבות. הכיתה היא משהו מלאכותי שיצרה החברה - רוב הילדים חברים עם מי שלומד איתם. הם מאבדים מהר מאוד את הצורך ליצור לעצמם חיי חברה מעבר לזה. מי שמשתלבים - אחלה!!! מי שלא - גדלים דחויים / מתבדלים / הופכים לתלמידים שקדניים. יהונתן לעולם לא יהיה לבדו - הוא מתחבר בכל מקום!!! עם כל מי שהוא בוחר!!! - ילדים בכל גיל וגם מבוגרים. מוצא שפה משותפת, מגייס אותם למשחקים / שיחה / עשייה משותפת. בכפר תבור נשארנו והוא המשיך את החברויות שהיו בשנה שעברה. ככל שאנחנו מתרחקים מתקופת לימודיו בגן, ניתן לראות גיוון רב יותר בחברים. עכשיו כשאנחנו עוברים - הוא יצטרך להתחיל מאפס. הוא לא יכיר אף אחד!! אני מאמינה בו וביכולותיו. אחה"צ - הוא ילך לחברים. בגליל המערבי אנחנו גם מתקרבים למשפחות חינוך ביתי אחרות - הם יוכלו להיפגש בבוקר. אוףףףףףףף, תגלו מהר מאוד... נדיר שאני כותבת קצר
נאוה
 
וואו..אבל...

בס"ד.. שלום לך ילדת הטבע.. איזה יופי לעולם שאת פה..! אבל עד כמה ליהונתן יהיה כייף בעולם ובארץ שרואה ביכולת להשתלב ולהסתדר במערכות אנושיות מסודרות:כלכליות,צבאיות,לימודיות-מבחן קבלה ראשון במעלה? מה בנוגע לדמות-אב?..עד כמה הוא חשוף למודל התנהגות גברי? יהיה מעניין לקבל תגובתך..
 
בעידן של היום יש המון מודלים...

יש סבא שהוא מאוד משמעותי למרות שהם נפגשים פחות מבעבר כרגע יש חונך מדי פעם - סתם צ´ופר יש דמויות ספרותיות וקולנועיות:פוואר ריינג´רס, ספידרמן, סופרמן, הארי פוטר... ויש דמויות פוליטיות / ציבוריות שונות מקומיות, ארציות ועולמיות. הוא מאוד "בן" למרות שיש לו צד שיכול ליהנות ממשחק עם ברביות... יש לו נפש עדינה מצד אחד ורוח לוחמנית, מצד שני... אני מקווה, שאחרי המעבר, כשנהיה קרובים יותר לחיפה נוכל ליהנות משירותי האגודה לאחים בוגרים לגבי היכולת להשתלב... חשוב לי ללמד את יהונתן לזהות את רצונותיו, להבין מה צריך לעשות כדי לממש אותם לקבל על עצמו את החוקים שנדרשים למימוש רצונותיו ולקחת אחריות גם על הבחירות שלו וגם על תוצאות שלהן... הוא מאוד יודע להתאים את עצמו, מצד אחד... ומצד שני, הוא מפר חוקים ביודעין, משועשע מהתגובות... עניתי? אני מרגישה שעניתי מאוד כללי
 
למעלה