פעם newman10
אמר לי שלפי מורה הנבוכים של הרמבם הקורבנות ,הצום ,המזוזה ,התפילין והתפילות יעלמו לגמרי ובני האדם כביכול לא יצטרכו אותם יותר.
אני עדיין בהלם לשמוע את זה. קשה לקבל את זה. זה יותר מדי יומרני אם באמת הרמבם מתכוון לזה.
אני באמת לא מבין את הרמבם. האם הוא האמין באלוקים שמשגיח על בני אדם או על אלוקים מנוכר כזה? כי נדמה לי שהוא מאמין באלוקי הפילוסופים שאין לו חלק של יחס עם בני האדם ואז באמת אין טעם לתפילות אליו.
ואם כך אין ערך בכלל לעבודת השם. כי התפילה היא ערך ענק .. שאם לא נפנה אל אלוקים בדברים הרי לא נעסוק בו יותר ואז גם לא נאהב אותו ולא נירא ממנו ולא שום דבר.
מוזר.
ליבוביץ לא האמין לעולם הבא, למשיח ,לתחיית המתים ולהשגחה של אלוקים כרמבם. ולכן ליבוביץ נחשב לכופר מבחינתי. כי אלה עיקרי אמונה. לפי ליבוביץ כפירה היא אי קיום מצוות ולטעמי לא רק אי קיום מצוות אלא גם חוסר קבלת אמונות כי אמונות הן גם מצוות מחייבות ולא רק לטעם האישי. כפי שליבוביץ ניסה לטעון.
לא סתם newman10 המליץ לי ללמוד את מורה נבוכים פעם. הוא צדק. באמת הספר הזה גדול.. שהלוואי שלמדתי אותו.
שבת שלום.
אמר לי שלפי מורה הנבוכים של הרמבם הקורבנות ,הצום ,המזוזה ,התפילין והתפילות יעלמו לגמרי ובני האדם כביכול לא יצטרכו אותם יותר.
אני עדיין בהלם לשמוע את זה. קשה לקבל את זה. זה יותר מדי יומרני אם באמת הרמבם מתכוון לזה.
אני באמת לא מבין את הרמבם. האם הוא האמין באלוקים שמשגיח על בני אדם או על אלוקים מנוכר כזה? כי נדמה לי שהוא מאמין באלוקי הפילוסופים שאין לו חלק של יחס עם בני האדם ואז באמת אין טעם לתפילות אליו.
ואם כך אין ערך בכלל לעבודת השם. כי התפילה היא ערך ענק .. שאם לא נפנה אל אלוקים בדברים הרי לא נעסוק בו יותר ואז גם לא נאהב אותו ולא נירא ממנו ולא שום דבר.
מוזר.
ליבוביץ לא האמין לעולם הבא, למשיח ,לתחיית המתים ולהשגחה של אלוקים כרמבם. ולכן ליבוביץ נחשב לכופר מבחינתי. כי אלה עיקרי אמונה. לפי ליבוביץ כפירה היא אי קיום מצוות ולטעמי לא רק אי קיום מצוות אלא גם חוסר קבלת אמונות כי אמונות הן גם מצוות מחייבות ולא רק לטעם האישי. כפי שליבוביץ ניסה לטעון.
לא סתם newman10 המליץ לי ללמוד את מורה נבוכים פעם. הוא צדק. באמת הספר הזה גדול.. שהלוואי שלמדתי אותו.
שבת שלום.