פציעות במהלך אימונים

פציעות בקרב מגע

שלום רב,
שאלה מצויינת. ראשית, בכל פעילות גופנית וודאי כזו עם מגע ישנן פציעות. אבל וכאן האבל הגדול... באופן מפתיע, באומנויות לחימה בכלל ובקרב מגע בפרט ישנן מעט פציעות, בוודאי באופן יחסי לכדורגל, כדורסל ועוד...
הדבר נובע לדעתי מהקפדה נוקשה על כללי הבטיחות, כבוד של המתאמנים אחד לשני והבנה מהן כללי המשחק כאשר חריגה מהם מיד מטופלת.
אני יכול לספור על יד אחת את המספר הפציעות שגרמו למתאמן לסיים אימון (שלא עקב פציעה קודמת כמו כאבי גב וכדומה) שהייתי עד להן מאז שאני בתחום וזה לא יום ולא יומיים. מאחל לעצמי ולנו שכך זה ימשך.
לכל הבהרה אשמח להתייחס.
כל טוב
 
תודה על תשובתך

מה לגבי אדם יחסית מבוגר (34) שאינו נמצא כלל בכושר? זה עלול להגדיל את הסיכויים לפציעה?
אולי כדאי להכנס קודם כל לכושר בסיסי?
 
פציעות

ראשית, 34 בעייני זה לא גיל מבוגר...
באופן עקרוני הגיל משפיע בעיקר על זמן ההתאוששות, כלומר פרק הזמן הדרוש לאחר אימון עד שהשרירים משתקמים. לכן, חשוב לנוח לאחר אימון ולא להגיע למצב של עומס אימונים שיכול לגרום לפציעות מסוג "Over use" שכן אחרי גיל 30 זמן ההתאוששות עולה
בהקשר לאימון ספציפי, באחריות המדריך להנחות אותך לעבוד בהתאם לרמת הכושר הנוכחי שלך ובנוסף להשגיח שאינך מגזים מתוך מוטיבציה חיובית לבצע את כל התרגילים. כמו בכל פעילות גופנית, הדרגתיות היא דבר חשוב אך היא יכולה להיבנות במסגרת האימונים, איך צורך להכנס לכושר טרם הגעה לאימון ראשון. לרוב בגיל שלך האדם כבר מכיר את גופו ומגבלותיו וחשוב להיות קשוב לגוף, בכל מקרה של ספק, המדריך בשטח אמור לספק כתובת מבחינת איזה תרגילים כדי לבצע וממה להמנע בשלבים הראשונים.
מקווה שתרים את הכפפה ותתחיל להתאמן מכיוון שהדבר המסוכן ביותר מבחינת פציעות ניווניות (פריצות דיסק למשל) הוא לא לבצע פעילות גופנית!
בהצלחה!
 
למעלה