פציעות לחובבים

idit9

New member
פציעות לחובבים

אני לא רוצה להשמע משביתת שמחות בפורום אוהבי קארטינג כזה. אבל הרי מדובר בעסק רווחי ביותר שמזמין אליו הרבה אנשים לחוויה חד פעמית ולא ממש טורחים לעדכן אותם בסיכונים הכרוכים בעניין. הרבה אנשים שאני מכירה נפצעו - בעיקר בצלעות - בימי כיף חד פעמיים כאלה. הפציעות מתחילות במכות יבשות שמשביתות אדם לכמה ימים וכלה בשבר צלעות וגרוע מזה. איפה מתחילה ונגמרת האחריות של מפעילי הקארטינג? אני חושבת שיש מחדל גם במידע שהם מוסרים, גם באזהרות. מצחיק שהם מספקים קסדה אבל נמנעים מחגורות בטיחות למשל (בחלק מהמקומות, במקומות אחדים יש חגורות). אני מאד מעוניינת לשמוע מאנשים שנפצעו גם הם מה דעתם בנושא. נראה לי שיש מקום לתביעה - לא יצוגית בכלל אלא בהחלט מגיע לאנשים פיצוי כספי על פציעתם שהשביתה אותם מעבודה ומדברים אחרים למשך פרק זמן כלשהו. אני חושבת שזו חוצפה שהם נותנים לאנשים לא מיומנים לעסוק בזה בלי להזהיר אותם כלל. בדרך כלל שאנשים עוסקים בספורט מסוכן הם צוברים מיומנות מסויימת לפני שהם מתחילים בעניין עצמו, הם לומדים היטב את הסיכונים הכרוכים בדבר ואם מדובר במישהו שמפעיל אותם הוא בהחלט אמור לידע אותם בסיכונים, וזה עוד בלי לדבר על ציוד המתאים לכל סוג ספורט. אשמח לשמוע כל תגובה עניינית.
 

סער ניב

New member
חגורות בטיחות - סוגיה לא רלוונטית

הסיבה שלא משתמשים בחגורות בטיחות בקארטינג היא העדר משענת ראש. שימוש בחגורת בטיחות בכל כלי רכב שהוא ללא משענת ראש עלולה לגרום לשבירת המפרקת. קארט הוא כלי שמראש תוכנן נמוך על מנת לשמור על מרכז כובד נמוך. כל תוספת לגובה קרי בניית מסגרת למשענת ראש, קשת התהפכות וכו' מגביהה את מרכז הכובד ומורידה את אפקטיביות המבנה הנמוך. על כן הקארטינג הוא מסוג אותם כלי רכב בהם אין חגורות בטיחות כמו אופנועים ובמקרה של תאונה רצינית עדיף להיזרק מהכלי מאשר להישאר חגור בתוכו ולאבד את המפרקת. בנתניה למשל קיימים קארטים בעלי משענת ראש ועל כן הם מצויידים בחגורות בטיחות.
 
ל- idit9

בן קלה יכול לספר לך חחח ומה זה לא עידכנו עברת הדרכה אמרו לך לנסוע לאט זה שאת נפצעת זה רק מזה שהשתוללת עם הקארט ולא נזהרת ולא שלטת בו זה הרי ברור שאם תתקעי בצמיגים תפצעי מה חשבת? בגלל זה צריך לנסוע לאט (במהירות שאת שולטת על הקארט) ולא כמו במכוניות מתנגשות
 

רז ניב

New member
סוגיית ביטוח

לידיעתך קרטינג הוא לא כלי רכב כמו מכונית. אין צורך בביטוח חובה ואם נפצעת תתבעי את קופת חולים לקבלת ההחזרים הרפואיים. אף אחד לא יפצה אותך על אובדן כושר העבודה או משהו דומה. את יכולה לתבוע רק אם את חושבת ויכולה להוכיח שהפציעה שלך נגרמה כתוצאה מרשלנות של בעלי המסלול או העובדים ושאת נהגת כשורה במאת האחוזים (דבר שקשה מאוד להוכיח).
 

סער ניב

New member
קארטינג

הקארטינג הינו ספורט מוטורי. ספורט מוטורי הינו אחד מענפי הספורט הכייפיים, המאתגרים וגם היותר מסוכנים. בשל העובדה שקארטינג זה ספורט מסוכן קיימים סוגים שונים של קארטים. הכלים בהם נוסעים במסלולים בארץ הינם כלים מיוחדים להשכרות בעלי מנוע חלש מאוד ומהירות סופית נמוכה יחסית, מצויידים במסגרת ברזל שהופכת אותם לכבדים באופן מיוחד ומונעים מהם לחלוטין להתהפך. אם לא די בכך, אנשים שלא עברו קורס נהיגת מירוצים בסיסי יאלצו להסתפק בקארט מוגבל מצערת (במילים פשוטות - איטי עוד יותר). גם במצב בו הקארטים מוגבלים חובה לנקוט בזהירות, לא להשתולל, להישמע להוראות ולהתנהג כפי שנאמר בתדריך. חריגה מכללי הבטיחות, כניסה בצמיגים, תאונת עלולים להביא לפציעות (אומנם לא חמורות אבל גם מכות יבשות זה לא נעים). פציעה בצלעות רק כתוצאה מהנסיעה עצמה (ללא תאונה או השתוללות) אינה נפוצה בקרב הנוסעים בקארט שמנועו מוגבל. כמובן שקיימים אמצעי מיגון נוספים כגון מגיני צלעות, כפפות, מגיני צוואר וכו' אך אין זה סביר שהמסלול יספק אותם למי שמשכיר קארט מוגבל. כך זה נהוג בכל העולם וגם כאן בארץ - אמצעים אלו משמשים לרוב את אותם נהגים שמתחרים על קארט ללא הגבלת מנוע שמגיע למהירות גבוהה יותר ושם כבר כן גובר הסיכון שכתוצאה מהקפיצות X המהירות יתכנו מכות. כל אדם רשאי לרכוש לעצמו כל ציוד מיגון שהוא חושב לנכון שיעזור לו ואף בעל מסלול או עובד לא יתנגד שיעלה עימו על הקארט. אינני יודע מהי פוליסת הביטוח של כל מסלול ומסלול, אך רק לשם ידיעה - בהרבה מקומות בעולם נדרש לחתום על טופס שיחרור מאחריות, בטופס זה את מצהירה כי את מודעת לסכנות וכל פעולה שלך על המסלול הינה באחריותך האישית. בארץ, מחתימים על טופס זה בעיקר לפני מירוץ מכיוון ששוב, הסכנה בנסיעה לשם הנאה על קארט מוגבל הינה קטנה מאוד אם מתנהגים כפי שצריך. דבר אחרון, זה אומנם נשמע מצחיק אבל ככל שנוסעים יותר, הגוף מתרגל למכות, השרירים מתכווצים פחות וגם תחושת העייפות בסוף הנסיעה פוחתת. אין מה לעשות, גם בסקי משלמים כסף כדי להינות ולקום למחרת עם כל השרירים בגוף תפוסים ולפעמים עם מכות יבשות או חלילה יותר מזה.
 

idit9

New member
תודה אבל

הרבה מהפציעות נגרמות, כמו בחיים האמיתיים, מנסיעה לא נכונה של נהגים אחרים. אבל קשה לצפות מנהגים אחרים לנהוג מצויין, בעיקר אם זוהי להם הפעם הראשונה ובעיקר אם הם בעצמם לא בדיוק נהגים לתפארת. אם כמו בכל ספורט אתגרי אחר (ואתם ציינתם שזה ספורט אתגרי) היו מגיעים רק כאלה שיש להם משיכה לעניין ולכן מן הסתם גם יותר מוטיבציה לעשות את זה כמו שצריך, אז אולי באמת היו פחות תאונות. אם מגיעים לקארטינג כל אחד ואחד מאנשי חברות גדולות אז ברור שגם כאלה שגרועים בזה ואפילו לא נהנים מזה, יעלו על המכונית כי מה כבר יש להם לעשות. אני חושבת שמול קהל כזה אנשי המסלול צריכים להערך אחרת. אולי פחות אנשים על המסלול בו זמנית. אולי יותר הסברה מכרגיל. לא יודעת. אני מתכוונת להעלות את העניין בכל פורום אפשרי כי באמת לא מדובר בפציעה אחת אלא בהמון. אני חושבת שאם לא ישנו אנשי הקארטינג את דרך ההדרכה / הפעלה / לא יודעת - שלהם. אולי כדאי שחברות יורידו את האופציה הזאת מסבב ימי הגיבוש האינסופית שלהם.
 

רז ניב

New member
אני לא מבין אותך

מה שאת בעצם אומרת זה שיש אנשים שמכריחים אותם לבצע פעילות קרטינג ושהם משמשים כמטרות חיות לנהגים אחרים שמנסים לפגוע בהם... זה באמת דורש בדיקה רצינית ומישהו צריך לשאת באחריות. אבל ברצינות: הייתי במסגרת העבודה במספר פעילויות קרטינג וגם עשיתי קרטינג באופן פרטי בכמה מסלולים וברובם הסבירו לי את כללי הבטיחות וזה גם היה כתוב בשילוט במקום והרושם שנוצר בי הוא שהם משתדלים ככל האפשר למנוע תאונות. אם מתרחשות תאונות תוך כדי המקצה זה נדיר מאוד ולפי מה ששמעתי בד"כ הפציעות בקרטינג הם זניחות לעומת ענפי ספורט אתגרי אחרים (מניסיון שלי - מול אופני הרים). אתן לך דוגמא: אם החברה יצא לטיול רפטינג או שייט אבובים בירדן ואחד החברים נפצע במהלך השייט הרי חברת האבובים לא יכולה להיות אחראית לכל מעשיו וגם המשתמש צריך לשאת באחריות במידה והוא לא נקט בכל אמצעי הזהירות. אם ארעה לך תאונה סימן שלא שמרת מרחק מהרכב שלפניך או שמישהו אחר לא שמר מרחק ממך, כלומר מישהו לא ציית להוראות הבטיחות ולכך המסלול לא יכול להיות אחראי. אני מציע שתתבעי את הנהג שפגע בך! ומילה אחרונה - אם את לא נהנית אז אל תעשי ולחץ חברתי הוא לא תירוץ.
 

zizkebab

New member
בכל פעילות ספורט אפשר להפצע...

כמו שהגיבו קודמיי, קארטינג היא פעילות אתגרית ופציעות אכן יכולות לקרות. באופן אישי, נפצעתי מספר פעמים בטיולים שנתיים בבית ספר, במשחקי כדורסל, כדורגל, ומה לא. אבל מה, לדעתי, מסלול הקארטינג צריך להיות מבוטח. מי שנפגע כתוצאה מהפעילות יכול לתבוע את חברת הביטוח של המסלול, במידה ופגיעה כלשהי אכן קרתה.
 
בטיחות וביטוח..

יש ואפשר למנוע פציעות במסלול הקארטינג במסלול פרוקארטינג ברחובות אפס נפגעים מאז הקמתו כמו כן במסלול נחשונים. הכל עיניין של השקפת עולם . מקצועיות .השגחה צמודה. ואמונה בדרך. ומעל לכל כאשר עומד השיקול של הכסף מול הבטיחות תמיד אבל תמיד הבטיחות קודמת. .
 

slickss

New member
גבירתי היקרה

שנה וחצי עבדתי במסלול וראיתי מס' אנשים נפצעים ואני גם יודע למה הם נפצעו!! כי הם ישראלים!!! וכמו שכולנו יודעים הישראלים הכי חכמים בעולם. למה להשמע להוראות שהם קיבלו בהדרכה לפני הנסיעה אם אפשר לנהוג חופשי בלי שהמרשלים יוכלו לעצור אותם (כמובן שמי שעוצר אותם בסוף זה הצמיגים). את יכולה להגיד מה שאת רוצה אבל אני ראיתי הכל (חוץ מקארט שמתהפך), ראיתי ילד מטומטם שמנסה לעקוף בחריץ בעובי של עפרון ועף בגלל זה מטר באויר ונחת 3 מטר מהקארט וכמו מפגר אחוז טירוף רץ חזרה לקארט ומתחנן ממני להמשיך לנהוג. כל אחד שנפגע או שהוא לא מסוגל להבין/להודות במגבלות האנושיות שלו או שהוא דפוק טוטלית ללא כל יכולת שליטה מוטורית (ובלי עין הרע יש המון כאלה). נהיגה בקארט דורשת משמעת עצומה ומי שלא מסוגל להחזיק את עצמו בשליטה בזמן הנהיגה דינו הוא להיפגע, לפני הכניסה כולם עוברים הדרכה שבה מסבירים להם את חוקי הנהיגה ואת כללי הזהירות וההתנהגות ומה אי ציות יכול להוביל. החוקים והנהיגה פשוטים למדי והאמיני לי שאף מסלול רציני לא ייתן לעצמו ליפול לידיהם של עו"ד צמאי דם וכסף בגלל כל מיני אנשים חסרי שכל. אך למרות זאת במסלול שאני עבדתי אני יודע על תביעה שהיתה אך איני יודע מה עלה בגורלה אני רק יודע שהתביעה היתה בגלל שאיזה נער שסובל מעודף שכל חמור רצה לראות איפה חבר שלו נמצא אז הוא התחיל לחפש אותו בכל הכוונים, רק מה? הוא "שכח" שהוא עצמו יושב בתוך קארט עם הרגל על פול גז ובזמן שהוא סובב את הראש לאחור הופיע לפתע פתאום קיר לפניו וכתוצאה מהמפגש הנער שבר את רגלו. ועל כך נאמר: סוף מעשה במחשבה תחילה. סליחה על כך שאני נורא תקיף פשוט נורא מעצבן שאנשים עושים שטויות ומנסים להיות אחר כך מלאכים תמימים שנפלו קורבן לפשע מסוכן במקום לקחת אחריות מינימלית על מעלליהם. ניר
 

BaZbAzOn

New member
רק אוסיף

הפציעות בקארטינג (שכמו שאנשים אמרו- קורות באותה תדירות כמו בכל ספורט אחר) יכלו להיות המוות על הכביש. מה עדיף?
 

slickss

New member
לא קשור לבטיחות אבל...

היה לך פעם מסלול קרטינג שאת כל כך בטוחה בריווחיות הגדולה שלו? נכון שבסביבות ה-50 ש"ח למקצה זה לא מעט כסף אך האמיני לי, ההוצאות של מסלול הן עצומות! ולא פעם ההוצאות גדלות יותר בגלל אותן תאונות שעושים אנשים.
 

Tal Aviel

New member
בטיחות

בטיחות בקארטינג זה לא דבר פשוט. אני חושב שבעלי המסלולים עושים הרבה בשביל לשמור על בטיחות הנהגים. יש מספר דברים ששומרים על בטיחות: - מהירות נמוכה יחסית - בכמעט כל מסלולי הקארטינג יש הגבלת מהירות על הקארטים, גם אם את לא יודעת. מגבילים את המהירות המקסימלית של הקארט בהרבה. - מעטפת ברזל מסביב לקארט - לפחות מרשל אחד במקצה ששומר על הסדר: מוציא דגלים ומעניש נהגים במקרה הצורך ואני בטוח שעוד. בנוסף, כשעולים על המסלול בעצם בוחרים עם מי לעלות. רואים את האנשים שעולים איתך ואפשר לחכות למקצה הבא אם לא נראה, או לבוא בשעות השפל ולנהוג עם מעט או בכלל בלי נהגים נוספים. כמובן שיש גם הדרכה קצרה ואפשר גם לעשות קורס קארטינג. אני לא חושב שיש מקום הכי קטן לתביעה. בפעם הבאה שאת נכנסת לקארטינג תסתכלי שכתוב בגדול בתנאי הראשון "הנסיעה על אחריות הנהג בלבד." שלא נדבר שאף אחד לא מכריח אותך לנהוג ! רק להשוואה, אם אפשר להשוואות, את רואה כמה קשה לשמור על בטיחות בדרכים בכביש וכמה פצועים והרוגים יש בכביש (גם אם עושים רישיון) - אותו דבר בקארטינג. מלחמה על בטיחות זה לא קל. לסיכום, אני לא מאמין שמי שרוצה לנהוג מבלי להפצע לא יכול לעשות זאת. מי שמגיע למצב של פציעה סביר להניח שסיכן את עצמו והוא גרם לכך ! אני מקווה שלא יווצר מצב שאנשים לא ירצו לנהוג בקארטינג בארץ בגלל שהם חושבים שזה מסוכן. מי שרוצה לעלות על מקצה ולרדת ממנו שלם יכול לעשות זאת בלי להתאמץ הרבה.
 

idit9

New member
תודה על כל התגובות

למדתי מכם הרבה. אתם כמובן מבינים בקארטינג הרבה יותר ממני, ומכירים הרבה יותר מקומות שעושים בהם קארטינג. למרות ההתנגדות שלכם למחאה שלי, אני בהחלט חושבת - בעיקר אחרי כל מה ששמעתי מכם ומברורים אחרים שעשיתי - שהעובדה היא שיש מקומות שנפצעים בהם יותר ויש מקומות שנפצעים בהם פחות וזה בלי קשר בכלל לנהגים אלא לחוקי המקום עצמו. ברור שבמקום בו יש חגורות בטיחות נפצעים פחות. במקומות בהם המרשל לא מהסס להוריד מהמסלול אנשים שמשתוללים מעבר לגבול היכולת שלהם נפצעים פחות. אני לגמרי בטוחה בזה שהנהלת הקארטינג צריכה להבדיל בין אנשים שבאים באופן פרטי, רציני ומתייחסים לעניין כספורט אתגרי ואפילו עושים קורס - לבין אנשים שמגיעים באופן מקרי למקצה חד פעמי ואת אלה, האחרונים, צריך פשוט להגביל יותר ו"לשמור" עליהם יותר כי רובם הגיעו במקרה ולא יחזרו שוב. אני ממש לא מסכימה עם כל המתלהמים פה שטוענים שלהנהלת הקארטינג אין שום אחריות בנושא פציעות. יש להם אחריות רבה כי הם יכולים למנוע את רוב הפציעות, בעיקר של אלו - המזדמנים - והם יכולים לעשות את זה הן ע"י ציוד והן ע"י הגבלות אחרות (מרשלים קשוחים קצת יותר). אבל כדי לגרום להם לגלות אחריות כזאת צריך להטיל אותה עליהם כי מדובר בהשקעה כספית בן השאר.
 

slickss

New member
מרשלים

קשוחים ככל שיהיו לא יכולים לקפוץ למסלול בזמן שהקרטים נוסעים, אנחנו עדיין לא מתאבדים שיעים. ברגע שמישהו מתחיל להשתולל אין לנו אלה להמתין שהוא עצמו יתקע ויזדקק לחילוץ ואז ניתן להשתלת עליו. במקרים מוגזמים במיוחד היינו מסכנים את עצמנו ועולים למסלול עם קארט מהיר יותר ומנסים להתנגש בו עד שהוא יעצר וכמה זה מסוכן לשנינו אני לא צריך להגיד. המחשבה הכללית שלך נכונה והסוגיה שהיעלת חשובה מעין כמוהה אך הדברים כלל אינם פשוטים. האמיני לי- דברים שרואים מכאן לא רואים משם!!! ניר
 
למעלה