פקחי העמסה/ רחבה

פקחי העמסה/ רחבה

היה כאן מישהוא שעשה את הקורס ועוסק בזה לפרנסתו. הייתי שמח אם ניתן לפרסם כאן מעט אינפורמציה על התחום, אפשר כמובן גם במסר אישי. תודה לכל המשיבים - גידי
 

skylane

New member
אם אתה הולך על זה רק....

באל על, אל תתקרב לחברות ההנדלינג השונות הן שוות ערך לשוק עבדים מבחינת תנאי העסקה(שכר מינימום, ללא שום הטבות סוציאליות)
 
דני צודק ועוד איך!

פקח רחבות באלעל,משוש ליבנו לשעבר,נקרא "טרפיק",ומשכורתו כ4000 שקל. בחברות ההנדלינג נקרא הפקח "רמפיסט",הוא מטורטר לילות וימים ומגיע בקושי ל4000 שקל בחודש.המשמרות הם של שמונה שעות ביום,העבודה היא בחוץ(גם שיורד גשם,וגם שחם),לילות ימים חגים ושבתות,בקיצור ממש לא. הטבות?פעם בשנה כרטיס חינם על בסיס מקום פנוי,אוירה תעופתית,עבודה בשדה התעופה וכל מה שקשור,למי שאוהב את זה.
 
שאלה...

מה שאת מדברת זה אלה שמעמיסים את המזוודות על המטוס, או מה שנקרא בשפת אל על "מבצעים", אלה שנמצאים ליד המטוס של אל על עם הווסט הצהוב ודפים ואחראים על לא יודע מה?
 
תשובה

אלה שמעמיסים מזוודות=סבלים,עובדי רשות שדות תעופה. אלה עם החזיות הצהובות=רמפיסטים, או באלעל טרפיק. אלה שמכינים את דפי העמסה=בקרים באלעל.לוודשיטרים בחברות ההנדלינג. תפקיד ה"חברה בצהוב"=לתת הוראות ההעמסה כך שהמטוס יהיה מאוזן במצב אופטימלי.
 
אוקיי ועוד שאלה...

באל על יש תפקיד שנקרא "מבצעים" שהם נמצאים עם החזיות ליד כל מטוס לפני המראה , לפי מה שהבנתי מהתשובה שלך זה אלה שנותנים את ההוראות העמסה, הבנתי נכון?
 

skylane

New member
קצת סדר בבלאגן

כאשר מטוס יוצא לטיסה בערך כשעה עד שעה ורבע לפני זמן ההמראה המתוכנן מגיע אליו נציג חברת התעופה או לסרוגין איש חברת ההנדלניג(שרותי תעופה) לדוגמא לאופר. אותו בחור\רה נקרא בשם: פקח רחבה, טראפיק, loader , ראמפ ,ראמפיסט בהתאם לחברה בא הוא עובד. לצורך ההדגמה באל על(שם עבדתי)קוראים לו טראיפק בקשר או loader . במטוסים גדולים החל מ-777 747 ולפעמים גם ב-767 תלוי בכמות כח האדם ישנם שני אנשי טראפיק במטוס. תפקידים: פיקוח ישיר על צוות העמסה של רשות שדות התעופה, העמסה מתבצעת ע"פ loadplan או תוכנית העמסה שמתכנן בקר משקל ואיזון(סיפור אחר). תאום בין כל הגורמים העובדים על המטוס, maintenance , ניקיון ,קייטרינג, תאום בין צוות המטוס לבין ראש משמרת מבצעים(או טראפיק בשפת אל על או אווה גוטמן
)לגבי הבאת הנוסעים למטוס. זה בגדול, תפקידו של איש הטראפיק מסתיים כאשר דלת המטוס נסגרת והמטוס נדחף או מסיע בכוחות עצמו מחוץ לשרוול כיום בעבר כאשר המטוס עוזב את העמדה שבו עמד (כוכב 3 אל על) כאשר יש שני אנשי טראפיק אחד מתעסק רק עם פיקוח על העמסה והשני עושה את כל שאר המטלות. לסיכום: עבודה מענינת לפעמים קשה מאוד(חורף גשם קיץ חמסין) כמו שאמרתי באל על התנאים טובים(הכל יחסית)מומלץ לחולים בחיידק התעופה. לא מומלץ להגיע לחברות ההנדלינג
 
חדשות לא משהוא...

תודה רבה לכולם, החברה שמפרסמת את הצעת העבודה נקראת QA או משהוא כזה...לא נראה לי שמדובר באל על )-: חשבתי קצת להיות קרוב לאוירונים אז ננסה אולי משהוא אחר, מכירים את החבר'ה שעובדים בסוואנות האלה שנוסעות כל היום מצד לצד שמה באזור המטוסים (לאופר שרותי משהוא...). אם כן, אז איך תנאי העסקה שלהם ומה בכלל העבודה? תודה לכל המשיבים - גידי
 

LittleDevil

New member
קורס טראפיק באל-על

ממה שהוגנב לאוזני, כנראה יפתח קורס טראפיק בקיץ. אל תתלהב יותר מידי: העבודה אכן אינה קלה - סביב לשעון ובכל מזג אויר. אמנם אל-על נותנת את כל הזכויות הסוציאליות אבל השכר לא גבוה. ההטבות כוללות כרטיס חינם ועוד אחד ב-90% הנחה, וכן זכות לטוס באופן לא מוגבל (ע"ב מקום פנוי) בחברות זרות שלאל-על יש הסכמים איתן, ובהנחה שבין 60 ל-100 אחוז.
 
אם כבר אז כבר, מס' של שאלות...

הקורס שמפורסם בלוח מעריב הוא של חברת QAS. האם מדובר באל על? אם כן אם אפשר להרחיב עוד קצת לגבי התנאים: שכר לא גבוה הוא יותר ממינימום? אפשרויות קידום? הסעות מת"א? לגבי הקורס, כמה זמן? מה לומדים...? תודה - גדעון
 
לגידי היקר,אם אתה אוהב אויר

תעופתי,לך על זה!התנאים לא משהו. qas אינה אלעל.הסעות יש מתל אביב וסביבתה בלבד(מנתניה לא).השכר תלוי במשמרות ובוותק.למתחיל בעבודת יום, בערך 20 שקל שעה לותיק במשמרת שישי לילה(the best )יכול להגיע ל 30 שקל שעה.הקורס הוא בערך 3 שבועות,לומדים בו בעיקר מושגי יסוד בתעופה, רמה די נמוכה, אם כי צריך ידע מעל הממוצע באנגלית וזכרון מעט מעל בינוני.
 

LittleDevil

New member
מבצעים אל-על

'מבצעים'=מחלקת מבצעים באל-על. המחלקה כוללת את: 1. קציני מבצעים=אנשי הטראפיק של אל-על שתפקידם הוא, בין היתר, להוציא אל הפועל את תוכנית ההעמסה שהכין הבקר. (כן, אלה החברה עם הווסטים הצהובים והניירות ביד שמפקחים על הסבלים ליד המטוס) 2. בקרים= Weight and Balance Controllers, שתפקידם הוא בין היתר להכין את תוכנית ההעמסה. 3. תחנה לטיסות מטען=מטפלת בטיסות מטען בלבד. גם שם יש בקרים ו-Loaders שהם קציני מבצעים. לסיכום: טראפיק משמש באל-על כינוי למחלקת המבצעים. קצין מבצעים=loader. בחברות ההנדלינג משמש הכינוי ראמפיסט (Ramp), ו/או פקח רחבה לתאור אותו התפקיד. לפני עידן טרמינל 3 והשרוולים, תפקידו של קצין המבצעים כלל גם טיפול בבעיות שהתעוררו בתא הנוסעים. בעיקר בעיות הושבה (Split seating,Double seating) וכו'. כאשר הטיסה בוצעה במטוס רחב גוף, נשלחו 2 קציני מבצעים למטוס, כאשר אחד שימש כ-loader, והיה אחראי על ההעמסה, והשני שימש ראמפיסט (כך נקרא באל-על קצין המבצעים שעובד בתא הנוסעים) והיה אחראי על בעיות בקבינה. לאחר פתיחת הטרמינל החדש, עברו מטלות הראמפיסט למחלקת השל"ן=שרות לנוסע=דיילות קרקע (אלה הדיילות והדיילים שעושים צ'ק אין ובורדינג בשערים), ואנשי הטראפיק עוסקים היום בהעמסה בלבד=Loaders, למעט מיקרים מועטים שבהם המטוס חונה מחוץ לשרוול, ואז קצין המבצעים הוא גם loader וגם ramp.
 
תודה רבה על...

התשובה המפורטת! פשוט היה מצב שאני יעבוד בזה, ודרך אגב אם אתה בעניינים שם, למה אל על דורשת נסיון של 6 חודשים של עבודה מול קהל כתנאי קבלה לעבודה? מה העבודה עם הקהל פה?
 

Aviation Addict

New member
כי אנשים בתפקיד הזה

עובדים עם אנשים ואחראים על אנשים אחרים, והם לא מחפשים אנשים שלא יודעים להסתדר עם אנשים אחרים. וניסיון של 6 חודשים בעבודה עם קהל ועם אפשרות לקבל מידע מהמעסיק הקודם עוזר להם להחליט אם המועמד מתאים.
 

skylane

New member
שרותי קרקע לחברות תעופה

ומטוסים פרטים, לא כל חברת תעופה מחזיקה תחנה בכל שדה תעופה עקב עליות, אך עדין שולחת מטוסים מישהו צריך לקבל את המטוסים הללו ולדאוג לתפעול. החל מבידוק בדלפקים, פיקוח על הכנת המטוס לטיסה(תדלוק, קיטרינג,ניקיון העמסת המטוס ועוד)כאן נכנסת חברת ההנדלינג. חברות אלו מתבססות על כוח עבודה צעיר סטודנטים בעיקר, מבלי לפגוע באף אחד אבל תנאי העסקה הם מהנמוכים בשוק משכורת מינימום ללא כל תנאים סוציאלים. מומלץ באופן עקרוני לעבוד בשדה התעופה כעובד של חברת תעופה
 
למעלה