מבצעים אל-על
'מבצעים'=מחלקת מבצעים באל-על. המחלקה כוללת את: 1. קציני מבצעים=אנשי הטראפיק של אל-על שתפקידם הוא, בין היתר, להוציא אל הפועל את תוכנית ההעמסה שהכין הבקר. (כן, אלה החברה עם הווסטים הצהובים והניירות ביד שמפקחים על הסבלים ליד המטוס) 2. בקרים= Weight and Balance Controllers, שתפקידם הוא בין היתר להכין את תוכנית ההעמסה. 3. תחנה לטיסות מטען=מטפלת בטיסות מטען בלבד. גם שם יש בקרים ו-Loaders שהם קציני מבצעים. לסיכום: טראפיק משמש באל-על כינוי למחלקת המבצעים. קצין מבצעים=loader. בחברות ההנדלינג משמש הכינוי ראמפיסט (Ramp), ו/או פקח רחבה לתאור אותו התפקיד. לפני עידן טרמינל 3 והשרוולים, תפקידו של קצין המבצעים כלל גם טיפול בבעיות שהתעוררו בתא הנוסעים. בעיקר בעיות הושבה (Split seating,Double seating) וכו'. כאשר הטיסה בוצעה במטוס רחב גוף, נשלחו 2 קציני מבצעים למטוס, כאשר אחד שימש כ-loader, והיה אחראי על ההעמסה, והשני שימש ראמפיסט (כך נקרא באל-על קצין המבצעים שעובד בתא הנוסעים) והיה אחראי על בעיות בקבינה. לאחר פתיחת הטרמינל החדש, עברו מטלות הראמפיסט למחלקת השל"ן=שרות לנוסע=דיילות קרקע (אלה הדיילות והדיילים שעושים צ'ק אין ובורדינג בשערים), ואנשי הטראפיק עוסקים היום בהעמסה בלבד=Loaders, למעט מיקרים מועטים שבהם המטוס חונה מחוץ לשרוול, ואז קצין המבצעים הוא גם loader וגם ramp.