פרהסיה, זה כאן?!

ג נ ו ב

New member
פרהסיה, זה כאן?!

מספר פעמים היה כאן דיון בנושא של ביצוע דבר שלא מאמינים בו, דוגמת אנוס בתפקיד משגיח כשרות. למיטב זכרוני, התגובות העיקריות היו, שמכיוון וניתן בו אמון שיעשה את מה שהלקוח / בוס מבקש, עליו לבצע את זה למרות שלא מאמין בזה. הרי על זה משלמים לו. השאלה שלי היום, זה הרי לפי ההלכה, אדם שמחלל שבת בפרהסיה, היין שלו פסול. אז כשאנחנו מחללים שבת בצנעה, אנוסים, אין בכך בעיה, זה לא פרהסיה. אבל כתיבה בפורום אולי זה כן פרהסיה. ואם כן, אולי אנחנו פוגמים באמון שנותנים בנו ואנו נותנים לאשה, לילדים ולאורחים משהו שהם מאמינים וסומכים עלינו שלא ניתן להם?! (אווווף, סיבוב התפילה הקבוע..... שבת שלום)
 
אכן בעיה

אבל אני לא רואה מה יש לעשות!האם לא נעשה כלום רק כדי שלאחרים לא יהיה יין נסך?עד כמה אנחנו מחוייבים?
 

ג נ ו ב

New member
השאלה

אם בכלל זה פרהסיה כאן... ביין לדעתם -אם עוד לא החמירו בזה, אין בעיה כי רובם יינות מבושלים...
 
זה לא פרהסיה אצלנו בשכונה הרב אמר

שאם מישו יוצא לרכב ורואה אותך ולא נעים לו אז מחכה קצת זה לא נקרא מחלל שבת בפרהיסיה. ככה אנחנו מסתרים זאת מאנשים מסוימים אז זה לא פרהסיה.
 

mister xy

New member
תנוח דעתך

חזון איש יו"ד הלכות שחיטה סימן ב' כ"ג עיי"ש ומיהו מין של חילול שבת או לכל התורה ואינו עובד כוכבים ומזלות היה נראה דיינו מותר דהא נכרי שאינו עובד עכו״מ יינו מותר בהנאה כדאיתא ביו״ד סי׳ קכ׳׳ד ס״ו, ואינו אסור אלא בשתיה משום בנותיהן וכיון דבמין לחילול שבת ליכא לא משום בנותיהן ולא משום ניסוך אין לנו משום מה לאסור יינו, ובר״מ לא הזכיר לאסור יינו של ישראל מומר שאינו עובד עכו״מ, בקיצור, יש לך על מי לסמוך.
 

גנדרן

New member
היין שלנו נקרא מבושל

היין שלנו ברובו נקרא יין מבושל, וכמדומני שלמעט יינות שלא עברו תהליך פיסטור, ולכן מקילים בזה בצבא ישנה בעיה כזו כל הזמן וסומכים על ההיתר הזה(נדמה לי שהרב גורן השתמש בזה , באופן מעשי בצבא)
 
אגב,

שמעתי היום בדיוק על הרב מנשה קליין בעל משנה הלכות, שאינו שומע קידוש מאדם שרגיל לכסוס ציפורניו, כי בוודאי נכשל בזה גם בשבת והוא חושש ליין נסך. בעיני זו הייתה בדיחה טובה....
 
למעלה