פרוטוקול אסיפה כללית נובמבר 2005

פרוטוקול אסיפה כללית נובמבר 2005

הנדון : פרוטוקול אסיפה כללית שנתית שנערכה ביום 1/11/05 בווינגייט (סקציית הממ"גים באגודה הישראלית למצנחי רחיפה) 1. כללי- מאחר ובשעה היעודה לקיום האסיפה, קרי 20:00 , לא היה קוורום של לפחות 25% מחברי סקטור הממ"גים באגודה, פתיחת האסיפה נידחתה ב-30 דקות ואז האסיפה נפתחה במניין החוקי על פי תקנון העמותה.. הרצל עוזר, יו"ר הועד היוצא פתח את הישיבה ומציע למנות את בני נדלר ליו"ר אסיפה שנתית. מוצע למנות את בני נדלר. החברים בוחרים פה אחד, ללא התנגדות את בני נדלר ליו"ר האסיפה. בני נדלר מציג את סדר היום לאסיפה הכללית ומזמין את הרצל עוזר, יו"ר הועד היוצא לסקירה ודיווח לחברים על פעילות הועד בתקופה האחרונה 2. סיכום יו"ר הועד- הרצל עוזר החלפת ועד הועד הנוכחי מסיים תפקידו לאחר כשנה וחצי. מרבית חברי הועד לא מציעים את עצמם לכהונה נוספת. בכל מקרה הועד זקוק לכוחות מחודשים, ולכן ישנם חברים חדשים שיצטרפו היום לוועד דמי החבר הועד החליט כבר בשנה שעברה כי דמי החבר יצומצמו מ – 900 ₪ ל 700 ₪. ההכנסה השנתית מדמי החבר עומדת על כ 150 אלף ₪. ההוצאות נמוכות יותר, ולמרות השתתפות חד פעמית בתחרויות בינלאומיות, ישנו עודף בחשבון. הפיקוח הצמוד שלנו על ההוצאות, גרם לכך שזיהינו כי בשנים קודמות חוייבנו על הוצאות שלא היה כל הכרח להשתתף בהן. בשנה הקרובה ההוצאה הכוללת עתידה לגדול עקב הפיצול מהמרחפים. הדברים יפורטו על ידי עמיחי סע"מ חדש הושלמה כתיבתו של סע"מ חדש, אשר נשלח גם למנהל התעופה (רשות התעופה בשמה החדש). הסע"מ מחייב את כל החברים ואת בתי הספר. בין יתר הדברים שהודגשו בסע"מ בחינה של כל טייס חדש לכל הדרגות על ידי בוחן מטעם האגודה, בנוסף לבוחן בית הספר. הדבר יביא לרמה גבוהה יותר של מקבלי הרשיונות דגש על חובת בדיקת מצנח וסימון מצנחים. הדבר מחוייב גם על ידי רשות התעופה, ויפוקח על ידי האגודה במהלך השנה הקרובה. גילי , ממלא מקום הטייס הראשי, יתייחס לכך בהמשך, בעיקר לאור התקלות שהתרחשו השנה עקב אי בדיקת מצנחים פעילות מול רשות התעופה האזרחית. בכוונת הרשות , כפי שהובאה לידיעתנו, להחיל עלינו את חוק הטיס. המשמעות המלאה עדיין לא ברורה, שכן לא התקבל עד היום כל מסמך כתוב בנושא. יחד עם זאת, הדבר כולל כפי הנראה מספר סעיפים אשר עלולים ללא ספק להקשות על הענף שלנו (רישוי לכלים, חובת בדיקות תקופתיות, נוהלי קשר, בדיקות שונות וכיו"ב). אנו בקשר שוטף עם ראש הרשות. גילי ידווח על כך בפירוט. הבהרנו לראש הרשות כי אנו מציעים לו את שירותי ועד האגודה כזרוע הביצועית שלו בשטח, וכי אנו עומדים לרשותו בנושא. יצוין כי יש הבנה ושיתוף פעולה בינינו לבין הרשות. כמו כן, הצענו לרשות כי כל בעיות המשמעת של חברי האגודה יטופלו על ידי הועד, ואילו בעיות המשמעת של מי שאינו חבר, יטופלו ישירות ובחומרה על ידי הרשות נושא נוסף שמטופל מול הרשות, הוא בקשתנו להרחבת מפת הבועות. לצערנו טרם חלה התקדמות בנושא זה פיצול צפוי מול המרחפים עד היום פעלנו יחד עם המרחפים כאגודה אחת, עם שני חשבונות כספיים שונים. ההסדר היה נוח לנו משתי סיבות: האחת, תחת המצנח של האגודה לא עלו דרישות של המנהל לאפיין אותנו ככלי טיס, על כל המשתמע מכך. כיום ממילא הנושא בדיון בינינו לבין המנהל, ואין משמעות להסתתרות זו תחת הגדרת המרחפים סיבה שנייה- חלוקת הוצאות של מזכירה, משרד וביטוח אחריות מקצועית המרחפים החליטו על התפצלות פיזית, כולל ויתור על שירותי המזכירה המשותפת, ומינוי מנכ"ל מטעמם. הדבר יגרור ככל הנראה פיצול של האגודות. יש לנו הבטחה של הרשות לקבל את רשיון המפעיל לאחר הפיצול. אנחנו נפגש עם המרחפים בניסיון למזער את נזקי הפיצול לשני הצדדים. טייס ראשי עמיר שלום ביקש לפני כחודש לסיים את תפקידו כטייס ראשי, עקב עומס בעבודתו. את מקומו מילא גילי אושרובסקי. הועד החליט כי לא ימנה טייס ראשי עד לאחר הבחירות, ומשאיר את המשימה לועד החדש שיבחר היום. יעדים לועד החדש לשנה הבאה טיפול באתר האינטרנט של האגודה. אנו נעבור לפורום ידידותי יותר. הדבר כבר סודר מול תפוז, ואנו מטפלים בסגירה סופית של הנושא. טיפול במערכת קשר סבירה לכלל הממ"גים. ארגון טיולים. יצא נוהל בקשת אישור לטיול בימים הקרובים. יוצעו מסלולים לטיולים. הדגש יעבור מתחרויות לטיולים. תודה לחברי הועד שסיימו את תפקידם. 3. סיכום עמיחי קוזניץ - גזבר הועד היוצא עמיחי דיווח על רמת ההכנסות וההוצאות של האגודה ועל יתרת הכספים שעומדת לרשות האגודה בחשבון הבנק (דיווח כספי מפורט ניתן לקבל במשרדי האגודה). 4. סיכום גילי אושרובסקי - מו"מ טייס ראשי רשות התעופה – הרשות דרשה שהטייס הראשי יהיה איש מינהל התעופה. הועד התנגד מאד לבקשה ולרעיון. בשלב זה הרשות ירדה מהנושא. באופן כללי, ראש הרשות החדש משתף מאד פעולה עם הממ"גים והנחה את ראשי האגפים ברשות לשתף פעולה באישורי טיולים וכו', ועל פי דיווח חברים באגודה יש בהחלט שינוי בגישה של הרשות לסקטור שלנו ולפניות שלנו אליהם. סימון מצנחים - החל מ-15/11/05 כל מי שיטוס ללא מצנח מסומן עם מספר בהתאם להנחיות הועד, יועמד לדין משמעתי, וצפוי לשלילת רשיונו. בדיקת מצנחים אחת לשנה - גילי מזכיר לחברים שהועד משתתף בעלות הבדיקה השנתית של המצנח (בתנאי שבוצעה אצל יצרני המצנחים) ומחזיר לחברים 100 שקלים כנגד הצגת חשבונית הבדיקה. גילי מדגיש שהחל מ-15/11/05 מי שלא ביצע בדיקה שנתית למצנח או כל 100 שעות מנוע, לא יהיה רשאי להמריא ממנחת מורשה ומוסדר עבירות משמעת - גילי מעדכן שסוכם עם ראש הרשות, שטייס שיש לו גם רשיונות טיסה נוספים על רשיון הממ"ג (כגון טרייק, דאון וכו'), כל רשיונותיו ישללו ממנו במידה ורשיונו לממ"ג ישלל על ידי מוסדות האגודה חל איסור חמור לטוס ללא רשיון לממ"ג בתוקף – גם הביטוח לא בתוקף עם כל המשתמע מכך. 5. הצעת המדריך עופר ממנחת רונית עופר מציע - כדי לעזור ולהקל על בעיית סימון מספרי המצנחים, כל חבר שמעוניין שיפנה אליו מאחר והוא רכש ערכה לסימון עם מדבקות מתאימות, ותמורת 100 שקל הוא יסמן כל מצנח. 6. בחירות לועד החדש האסיפה הכללית אישרה את בקשת ועד האגודה היוצא להגדיל את מס' חברי הועד מ-5 חברים ל-6 חברים וזאת, במטרה להקל את העומס על חברי הועד ולאפשר הקצאת משימות ומטלות לכל חבר. יו"ר ועדת בחירות – יורם מיכאלי המועמדים לוועד - הרצל עוזר - עמירם שרון - עומרי שלו - מוטי וייס - איציק מוזס - בועז גל - חיים הכט בני נדלר פוסל את מועמדותו של חיים הכט ומאחר והוא חבר באגודה רק 10 חודשים ועל פי התקנון לא יכהן חבר בוועד אלא אם הינו חבר בעמותה למעלה משנה. סיכום הבחירות לועד מאחר ונשארו 6 מועמדים על 6 מקומות לועד האגודה הוחלט שחברי הועד החדש הם:- הרצל עוזר, עמירם שרון, עומרי שלו, מוטי וייס, איציק מוזס ובועז גל. בני נדלר מודה לועד הממ"גים היוצא על פעילותו לטובת האגודה והחברים, ומאחל הצלחה לוועד החדש. הפרוטוקול נירשם על ידי- מוטי וייס
 
למעלה