פרוטוקול ועדת משמעת מ-2 בפברואר 06

פרוטוקול ועדת משמעת מ-2 בפברואר 06

לכל הטייסים שלום מובא בזאת לידיעתכם פרוטוקול ועדת משמעת מתאריך 2 בפברואר 2006 . פרוטוקול הישיבה של וועדת המשמעת עוסק בנושאים : א. תלונה נגד טייס, בעל רישיון להטסת ממ"ג דרגה 2 (טייס בעל וותק טיסה רב). טייס שתוך כדי ניסיון המראה כושל, הפר במהלך טיסתו את סעיף הסע"ם 3.1 סעיף משנה ב', בכך שסיכן את שלומו של הנוסע אותו הטיס בממ"ג ! ב. תלונה נגד טייס, בעל רישיון להטסת ממ"ג דרגה 1, כ- 4 חדשים, טייס שבמהלך טיסה ביצע נחיתה הסמוכה מאוד למבנה ומצנח הממ"ג פגע בעמוד שרוול (שק) הרוח . הממ"ג התהפך ולמצנח נגרם נזק ! לידיעתכם ותשומת ליבכם. טיסות בטוחות ומהנות חיים קריאה ועיון בדו"ח , בקישורית הבאה.
 
דו"ח פרוטוקול ועדת משמעת

על מנת לקרוא את הדו"ח יש ל"הקיש" עם "עכבר" המחשב על הכיתובית - מצורף קובץ pdf . את קבצי pdf ניתן לקרוא באמצעות תוכנת Adobe Reader (אקרובט).
 
עולה כאן השאלה: מהי תאונה?

אחרי שקראתי את המקרה השני בדו"ח שאלתי את עצמי האם אני הייתי מבין שזהו מקרה שיש לדווח עליו ואיפה בעצם הגבול בין סתם אירוע לתאונה. אני מכיר לפחות שני מקרים מהזמן האחרון בו התהפכו ממ"גים בזמן הנחיתה. כלום לא קרה לטייסים ולכלים (למיטב ידיעתי) הם קמו, ישרו את הממ"ג, בדקו אותו והמשיכו לדרכם. האם על מקרים כאלה יש למלא דו"ח תאונה? במה הם שונים מהותית מהמקרה ביקום? (שאין לי מושג מי זה היה). דרך אגב: גילי היה נוכח בשני המקרים. לי עצמי קרה אירוע: התנעתי בעליה, קרוב מדי למצנח, הכלי התגלגל מעט לאחור וקרע את החלק המרכזי. המצנח נשלח לתיקון לאילן, עבר בדיקה שנתית מקיפה והחיים חזרו למסלולם. האם חטאתי באי דווח? האם המקרה הזה גם הוא שונה מהותית מהמקרה ביקום? חשוב שהאגודה תגדיר בברור מהי תאונה, לדוגמא: ארוע בו נפגע אדם או שהיתה סכנה מהותית לפגיעה. באין הגדרה כזאת אני חושש שמקרים רבים כמו מקרה יקום יגיעו לועדת המשמעת. באותה ההזדמנות: הסע"מ מגדיר: 16.2 הדיווח יתבצע על גבי טופס מיוחד, אותו ניתן להוריד מאתר האינטרנט של האגודה 16.3 הדיווח יכול להיות אנונימי. שווה באמת לתת את האפשרויות האלו.
 
למעלה